Vespa-Ciao.NL
:: Leovinci LAWAAI

Home Forums Techniek Opvoeren Leovinci LAWAAI

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

GeertDekens
    Topic starter

HAllo,

Ik rijd nu rond met een leovinci krul en dat ding maakt mij veel te veel lawaai.

Het is net of er geen uitlaat op zit, kan ik iets in die demper stoppen zonder dat er maar iets stuk gaat?

LeMoN
      Bijdrager

Demperwol…

Botje
        Bijdrager

je kunt er Staalwol er om heen doen dempt ook of rockwol waar je huise mee isoleerd ma dat is echt rotzooi

FonS
          Bijdrager

demperwol vervangen 😉 ik leg je ff in het kort uit hoe:

– demper van je uitlaat afhalen
            – de drie moertjes aan de achterkant eraf draaien, tuitje eraf
            – moertjes weer stukje erop, voorzichtig erop tikken (demper demonteren)
            – oude wol weggooien, geperforeerde buis schoonmaken (bijv. met gasbrander, werkt goed (Y))
            – nieuwe wol er omheen wikkelen en de boel weer in elkaar zetten

simpel maar zeer effectief karweitje (y) succes

trouwens, demperwol koop je bij iedere scootershop, hier koop ik ‘vellen’ van (ik geloof…) 40 x 20 cm :con

in ieder geval, als je het doormidden knipt heb je precies genoeg voor 2 leo krul dempers 😉

Bo3T
            Bijdrager

ik heb het ook.. maar heb een oude demper :S zit vast gepopnagelt ofzoiets.

daar oo iets op?

FonS
              Bijdrager

popnagels uitboren, wol vervangen, en weer nieuwe popnagels inzetten he.. 😉

Botje
                Bijdrager

ja die popnagel kan je gewoon uit boren maja moet je ook een popnageltang voor weer in elkaar te zete dat hebe de meestemesen niet

Bo3T
                  Bijdrager

jaah hebbe wij wel 😉 dus die gewoon eruit boren en nieuw wol erin doen?

ps.. waar vind ik dat wol eigelijk?

Botje
                    Bijdrager

bij de hubo of gamma ofzo staalwol

FonS
                      Bijdrager

nee !! niet van die rotzooi erin duwen, gewoon echte demperwol :

FonS :
                        trouwens, demperwol koop je bij iedere scootershop, hier koop ik ‘vellen’ van (ik geloof…) 40 x 20 cm :con

in ieder geval, als je het doormidden knipt heb je precies genoeg voor 2 leo krul dempers 😉

:! het is wit spul, glinstert een beetje, en ik raad je aan om er niet aan te komen en dan je vingers in je mond te duwen ofzo :con of in je ogen wrijven.
                        heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me geen fijn effect hebben

Botje
                        Bijdrager

dat maakt geen f#ck uit

FonS
                          Bijdrager

heb jij toevallig die zwarte racer, en in je racing van die ‘gamma wol’ gedaan ?? :con

want dat ding maakte nogal een K*T herrie !! :p

ArvidW
                            Donateur

Staalwol dempt idd evengoed als glaswol, helaas dempt het na een regenbuitje niet zo goed meer (dan heb je een hoopje roest onderin je demper liggen)

Bij mij ging staalwol niet veel langer mee dan 1 maandje:(

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Botje
                              Bijdrager

haha wat denk jij ik heb daar helemaal niks in zite vind waal fijn veel geluid=) ja met die zwarte racer waar die band kapot van was

FonS
                                Bijdrager

ArvidW :
                                  Staalwol dempt idd evengoed als glaswol, helaas dempt het na een regenbuitje niet zo goed meer (dan heb je een hoopje roest onderin je demper liggen)

Bij mij ging staalwol niet veel langer mee dan 1 maandje:(

daarom dus :!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.