Vespa-Ciao.NL
:: Leovince’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Leovince’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leovince
    Topic starter

Zo, even tijd vrij gemaakt om wat mooie foto’s te maken van mijn nieuwe blokje. Alles moet nog in elkaar en afgewerkt worden, dus dit is nog het begin 😉

Carter is hier nog niet getuned en krukas ook niet….

Zo, ik ben weer blij met mijn bouwpakketje 😀

En ohja, mijn stalen achterbrug heb ik ook al een week in mijn schuurtje liggen Dus mijn blok mag daar mooi in hangen straks…

Verdere updates volgen;)

Leovince
      Topic starter

Mijn inlaatje ziet er nu zo uit:

Ik doe ook nog steeds wachten op mijn pakkingsetje. Ik moet ze hebben voordat ik verder kan gaan want heb ze nodig om mijn poorten af te tekenen op het carter..

Als ’t maar eens snel binnenkomt haha 🙂

En ook, als ik in een bui ben met wat meer geld, koop ik zo’n 26mm spruitstukje, en laat ik mijn proma cc verlassen. Eens kijken wat ik er nog meer uit kan krijgen hehe:D

Leovince
        Topic starter

Oh nog iets vergeten, zou het echt veel nut hebben om mijn snorkrukas te bewerken op dit blok?

Want ik ben eigenlijk een beetje bang dat ik dan elke maand mijn lagers moet vervangen vanwege de onbalans die er komt? Of dat ik hem verkeerd time bijvoorbeeld.

Of zou ik er een bromkrukas in stoppen?

eidos
          Donateur

Ik zou zeker een Brom krukas kopen, En die ook niet bewerken. De winst die je er dan uit haalt is vrij klein. Snor krukas is naar mijn mening erg slecht in zoon blok.

Ben benieuwd hoe je 42mm polini blokje het gaat doen. Succes met het in elkaar bakken! :thumb

Leovince
            Topic starter

Haha dankje ballap. Foto’s heb ik nog en stuur ik je nog wel even persoonlijk naar je zodat jij zelf ook een eigen perso kan maken;)

@Eidos
              Ja, snorkrukasje wil ik er ook niet in stoppen. Ik ga nog even goed op zoek naar een goed bromkrukasje als ik weer even wat geld kan missen. Nu kan ik namelijk nog net aan rondkomen op mijn 15 jarige leeftijd haha.

En ja, ik ben ook echt zeer benieuwd wat voor topsnelheid ik hier uit zou kunnen halen. Van de week nog even een dremeltje lenen van iemand zodat ik verder kan gaan met de poorten. En dan update ik weer met foto’s 😉

Leovince
              Topic starter

Frame met kenteken 🙂

Alleen weet ik niet echt of ik er zo heel blij mee ben, omdat de binnenkant vol roest zit, en er iets is bij de achterveren. Weet alleen niet echt hoe dat nou origineel zit? Zijn dus die tapeindes bij de achterveren zo uit het frame te halen ofzo?

Foto’s:P

Frame al gevuld met cola, alleen werkt die roestoplossing alleen als de prik er nog aan zit?

Tot updates!

EDIT: Cola laat ik een week zitten, als het roest dan niet weg is probeer ik zoutzuur of wie heeft er nog agressieve middelen?:)

Docs
                Donateur

Bioontroester 😉 Is niet chemisch, maar werkt goed 🙂

http://www.bio-ontroester.nl/shop/index.php?action=home〈=NL

Leovince
                  Topic starter

Wel een beetje duur vind je niet Docs911? Bijna 40 euro voor 5 liter bio ontroester:|

lieszje
                    Bijdrager

Ik heb ook nog een fles roestoplosser staan.
                      Weet even niet welk merk het is, zo’n fles kost ongeveer 8 euro.
                      Bij mij hielp het wel redelijk, maar het moet lang intrekken en goed uitgespoeld worden.
                      En als het extreem erg veroest is moet het wel vaker ingesmeerd worden..

Laat het me maar weten als je wilt weten welk merk het is dan kijk ik even voor je.

Steven
                      Donateur

dat merk HG heeft goede roest oplosser, is wel bij een bouwmarkt te krijgen. enige stomme nadeel is dat je het moet naspoelen met water…
                        zoutzuur moet je niet aan beginnen, is ook nog eens hartstikke link spul om mee te gaan werken.

succes met je project!

eidos
                        Donateur

Gewoon om de 2 nachten even verse Cola in doen. Na een week dat gedaan te hebben een paar (bijvoorbeeld) knikkers erin doen en goed schudden. Daarna uitspoelen en eventueel herhalen. Dit is een goeie methode om roest weg te krijgen waar je niet bij kunt.

Je kunt natuurlijk ook een product kopen wat hier speciaal voor bedoelt is, maar dan ben je vaak veel geld kwijt als je kwaliteit ontroester haalt.

Ik zou het gewoon ff proberen;)

Succes ermee!

Wanneer zien we je 42mm Polini blokje lopen? Pas weer in de lente?

Groeten,

Eidos

Leovince
                          Topic starter

Hey Eidos,

Ik zal eens goed proberen met de cola 😉 En het blokje ga ik binnenkort weer aan beginnen! Even een dremel lenen van iemand zodat ik de carters nog kan aanpassen, dan een bromkrukasje zien te regelen en dan het revisiesetje. Ik hoop echt dat het mooi gaat rijden 🙂

kevin030
                            Bijdrager

Hier staat een hoop over ontroesten.
                              De methode met citroenzuur schijnt ook goed te werken.

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=6178

Leovince
                              Topic starter

Voor:

Na:

Dit is het resultaat na een hele dag en nacht en volgende dag cola, 2x spoelen met loeiheet water en een fohn erop om te drogen. Is dit een goed resultaat of zou ik de citroenzuur methode maar eens gaan proberen?

just1991
                                Bijdrager

Ik zie niet echt een verschil hij lijkt wel iets groener !

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.