Vespa-Ciao.NL
:: Leovince’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Leovince’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leovince
    Topic starter

niemand :
      ik had je gewaarschuwd he 😀
      maar is de deuk er nu uit of niet?

leovince :
      Maar wat wel weer leuk is, dat de deuken eruit zijn

Dus ja, de deuken zijn er helemaal uit, op 2 hele kleine deukjes na die ik geen aandacht schenk..
      Alleen de brommerboer zag er geen brood meer in de uitlaat, en hij vond ’t staal zo dun dat het amper te lassen viel. Dus ik weet nog niet zeker of hij mijn ontplofte SP nog heel krijgt, en anders jullie zijn allemaal van die staal-kenners.. Valt hij nog prima te repareren of niet? hahaha

niemand
      Donateur

oeps niet goed gelezen :bloos
        je vriezer zal wel een grote puinhoop geweest zijn hé :p
        en voor reparatie zie mijn handtekening :@
        succes ermee :thumb

Anoniem

Sow, die is idd goed kapot 🙁

bart#24

ik heb vaker gezien dat met een mig lasapparaat dunnere stalen worden gelast zoals bij zelfbouw uitlaten enzow, misschien kun je hier iemand van t forum voor vragen?

in elk geval suc6 ermee:o

VespaAvanti
            Donateur

Easy to welt deze pijp hoor, denk dat je brommerboer gewoon een schijtluis is ofzo:D
              Gewoon ff langs een autogarage gaan, daardurven ze het wel aan denk ik;)

speedbuxy
              Bijdrager

VespaAvanti :
                Easy to welt deze pijp hoor, denk dat je brommerboer gewoon een schijtluis is ofzo:D
                Gewoon ff langs een autogarage gaan, daardurven ze het wel aan denk ik;)

Brommerboer hier die 95% van mijn las klusjes doet kon mijn siluro ook niet lassen omdat het te dun was.
                En dat was niet omdat hij een schijtluis is, want die gast heeft ook nog 10jaar als lasser gewerkt.
                Maar het apparaat wat hun hebben kan gewoon niet laag genoeg om zulke dunne rommel goed te lassen.

Ik ben uit eindelijk naar een las bedrijf gegaan die apparaten van 1000den euro’s hebben staan, en zelfs die kreeg hem op de laagste stand nog maar net dicht.
                Dus moraal van het verhaal die zaak liegt echt niet.

misterd11
                Bijdrager

kan je makkelijk lassen, me buurjongen en ik hebben ook zo eens een polini top one gelast, met een electroden lasapparaat, maar het is nog steeds goed dicht.

Misshien is z,on huis, tuin en keuken apparaat wel de beste keuze ja, die zijn meestal ook vrij zwak qua sterkte

misterd11
                  Bijdrager

ja dat was een electroden apparaat van de aldi:P, die zijn zwak ja, dus ideaaal voor dunne staal soorten

Leovince
                    Topic starter

We zullen het zien wat de brommerboer heeft gedaan morgen 😛 Als het hem niet lukt, zal ik een beslissing maken om een andere 2ehandsje te zoeken of iemand die hem hier zou kunnen repareren voor een net prijsje 🙂

Leovince
                      Topic starter

Nou, mijn brommerboer heeft de Polini SP dicht gekregen. Helaas niet mooi maar je ziet het toch niet want het gelaste stuk zit buiten het zicht:) Ik heb hem gelijk ook weer opnieuw moeten opknappen omdat je al die plekken van het lassen erin zaten. Hier had ik natuurlijk weer iets te weinig geduld mee en heb ik 1 plek te warm gehouden en is nu blauw. Voor de rest best wel mooi gelukt weer.

Kortom, hij is weer volledig functioneel dankzij klaas de beunhaas brommerboer 🙂

Leovince
                        Topic starter

Led achterlicht gemaakt uit een stukje traanplaat en de rest volgens de how-to. Was een leuke bezigheid en nu mijn verlichting gescheiden zijn van spoelen, hoef ik niet meer elke dag naar de electroboer voor nieuwe spanningsregelaartjes omdat de oude elke keer zichzelf opblaasden.

1 ledje is kapot, die komt er nog nieuw in 😛

En medio september gaat de Citta weer een grote beurt krijgen. Alles van ijzer gaat hop richting de poedercoater toe, krijgt een nieuw kappensetje, nieuwe RVS inbus bouten, ringen en moeren en alles weer tip top in orde! Want ik ben klaar met spuitbussenwerk wat na een jaartje gebruik weer uit elkaar kan vanwege alle beschadigingen:)

Tot updates;)

Emileee28
                          Bijdrager

gaaf man, heb je dit nou op je blok aangesloten, of op batterij oid?

Shaker
                            Bijdrager

gelijk heb je wat betreft dat spuiten. Het is enorm veel werk en je blijft bezig omdat het steeds weer beschadigd.. Ben het zelf inmiddels ook goed zat en laat vanaf nu alles coaten. Al enig idee welke kleurencombinatie hij in medio september gaat worden of blijft het bij de huidige 8)?

Leovince
                              Topic starter

Ik heb het blauwe ook alweer gezien, maar zit te denken aan zwart met rood. Dit omdat rood niet te donker en niet te licht is en ook een mooie warme kleur in de zon.

Verder heb ik ook best lang nagedacht over een kleurencombinatie, maar alles is er al zo’n beetje uitgeprobeerd en ik hou wel van iets aparts maar niet te veel. Nou is apartheid in Volendam niet zo moeilijk omdat 9/10 citta’s allemaal zwart zijn hier:P

@Emile Ik heb het op het blok, maar dit word binnekort via een accu omdat ik mijn spanningsregelaars maar blijf opblazen. Mijn elec speedengine geeft gewoon meer dan 30volt op volgas haha, en dan worden die regelaars zo warm dat eerst het soldeertin los komt en daarna ontploft hij:(

Jarco
                                Bijdrager

Leovince :
                                  Ik heb het blauwe ook alweer gezien, maar zit te denken aan zwart met rood. Dit omdat rood niet te donker en niet te licht is en ook een mooie warme kleur in de zon.

Verder heb ik ook best lang nagedacht over een kleurencombinatie, maar alles is er al zo’n beetje uitgeprobeerd en ik hou wel van iets aparts maar niet te veel. Nou is apartheid in Volendam niet zo moeilijk omdat 9/10 citta’s allemaal zwart zijn hier:P

@Emile Ik heb het op het blok, maar dit word binnekort via een accu omdat ik mijn spanningsregelaars maar blijf opblazen. Mijn elec speedengine geeft gewoon meer dan 30volt op volgas haha, en dan worden die regelaars zo warm dat eerst het soldeertin los komt en daarna ontploft hij:(

Geen zwart met kleurtje meer!
                                  Ik zeg: Doe eens gek en maak er iets creatiefs/unieks van.
                                  Ik weet het een hoop combo’s zijn al gedaan maar het zwart met een kleurtje raak je wel een beetje op uitgekeken. 😉

Uitlaatje ziet er trouwens weer netjes uit vanaf de zichtbare kant. :thumb

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.