- Dit onderwerp bevat 228 reacties, 60 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door Eggie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 mei 2011 om 21:43 #487021
lekker bezig:)
geen Malossi erop plakken als je alles Polini hebt he?;) das toch troep ( bij vespa’s dan;) )
Mike26 mei 2011 om 07:24 #486502Zo, net riep m’n citta om op de foto te willen. Dus heb ik dat maar gedaan hé:P

Alleen van de week dan nog met 300mm achterveren. En binnnenkort ook maar eens wat onderdelen opnieuw spuiten want m’n blauwe delen hebben behoorlijk wat lakschade gekregen na die val met Koninginnedag.
10 juni 2011 om 14:35 #487418Op de laatste foto’s zag je een Leovince demper, maar die bleef maar niet zitten zonder zo’n demperklem. Ik had er al eentje een paar maanden terug laten bestellen bij de brommerboer. Maar toen had hij hem laatst al verkocht en nu zijn ze niet meer te bestellen totdat ze weer uit italië komen naar zijn leverancier. Toen heb ik een tijdje met een originele Proma demper gereden maar die van mij is lek en het demperwol is doorweekt, zodat mijn oren pijn gaan doen met topsnelheid. Niet zo best omdat de Leovince demper 2 maanden terug gereviceerd is:P
Dus wat doen we dan als we zonder klem zitten?
We nemen een Leovince demper:

We kopen bij de bouwmarkt een regenpijpklem en die spuit je zwart voor de looks:

Je maakt een beugeltje op maat:

En als je alles monteert ziet het er zo uit:

Ik vind het niet eens lelijk:) Oh, en niet letten op die plas benzine onder de brommer. Het filtertje bij m’n benzineslang ging alweer lekken. Dit is al de 3e van hetzelfde merk. Baggerkwaliteit!
10 juni 2011 om 16:36 #487423Gaat dat niet smelten? of is die klem van metaal?
10 juni 2011 om 18:44 #487435Van dat harde kunststof is dit. En een demper word zoiezo al niet zo warm dus ik heb er alle vertrouwen in 🙂
23 juni 2011 om 16:35 #487820Vandaag heb ik weer iets gedaan aan de Citta.
Eerst heb ik even 300mm chroom achterveren eronder gezet. De 280mm wat hiervoor onder zat, was niet meer zo soepel. En nu vind ik hem gelijk wat sportiever…
Daarna even m’n DRevo gemaakt. Hij had een klemmende cilinderwand, en toen heb ik een stukje weggefreest, en de rest goed bijgeschuurd. Nu gaat de zuiger er netjes doorheen 🙂
En op het laatst nog even mijn achterrekje in de lak gezet. Hij had door het jaar heen heel veel beschadigingen opgelopen. Nu zie je de mooie metallic lak weer 😀

En ik heb ook nog een Polini SP gekocht, die ik zaterdag ophaal en gelijk even mooi opknap. Eens kijken wat hij doet op mijn 42Polini cilindertje 😛
25 juni 2011 om 15:21 #487894Zo, vandaag de Polini SP opgehaald en opgeknapt. Het is echt een mooi uitlaatje vind ik. En vooral gaat hij heerlijk snel in combinatie met een Polini 42ALU cilinder.
Dus mijn brommer is nu geheel van Polini, op het filter na:P

25 juni 2011 om 17:24 #487899En je demper en je carb? 😉
Polini SP’s staan mooi onder citta’s.
1 augustus 2011 om 15:51 #488917Gister heeft mijn uitlaat een gevecht gehad met een stoeprand, en de stoeprand was duidelijk harder..

Ik ga het eens proberen uit te deuken door hem vol te gooien met water, luchtdicht te maken en invriezen zodat het water uitzet en de deuken eruit perst.. Want ik denk dat deze grote deuk van gister wel prestatiebeinvloed is..
En dat vind ik ook heel zonde omdat de Polini Sp een geweldige uitlaat is met lekker veel toeren:)
1 augustus 2011 om 16:14 #488918Das wel een redelijke deuk ja, daar kan je best de invries test eens op los laten

En moet ook maar eens een sp aanschaffen, want dat staat onder een citta idd erg netjes
1 augustus 2011 om 20:38 #488927hmm zou je dat wel proberen met dat water?
als er misschien te veel druk op komt te staan scheurt je uitlaat dan niet??
want bij de dunne stukken (vooraan en achteraan) bevriest het water sneller,
en in het dikke stuk zit dan nog veel water, dus lijkt me niet echt veilig.
maar in ieder geval veel succes met je pijp :p1 augustus 2011 om 20:40 #488928Denk wel dat dit kan lukken (mondjesmaat)
Want op die deuk staat druk, dus theoretisch gezien moet hij daar het eerst eruit ploppen.Succes ermee Vince, volgende keer geen stoepranden meepikken he:D
1 augustus 2011 om 20:51 #463187Nee scheuren gebeurt niet zo heel snel. Eerst laat ik hem zo’n 16 uur erin zitten, als hij dan goed is haal ik hem er natuurlijk uit, als hij nog niet helemaal goed is nog een paar uurtjes, en dan nog niet nog een paar. Dus gedoseerd en met belijd8)
6 augustus 2011 om 12:15 #489026
Ik dus weer met mijn eigenwijze bek die sp in de vriezer gooien.. heeft er nog geen 22 uur ofzo in gezeten en tja, toen kreeg ik dit als resultaat, een ontplofte SP.
Mensen gooien hem soms wel eens 2 dagen erin, soms een hele dag, maar die van mij ontploft al bij de 22uur.. Maar wat wel weer leuk is, dat de deuken eruit zijn, en de uitlaat ligt nu bij de brommerboer die gaat proberen of hij nog te redden valt met lassen.
Natuurlijk geen mooie oplossing zo’n lasnaad door de uitlaat heen, maar het werkt wel 😛6 augustus 2011 om 12:21 #489027ik had je gewaarschuwd he 😀
maar is de deuk er nu uit of niet? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.