Vespa-Ciao.NL
:: Leovince’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Leovince’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leovince
    Topic starter

Ik had laatst van oud forumlid DennisT een Polini Top One gekregen, die heb ik vandaag opgeknapt en eronder gehangen. Helaas lijkt het wel of ik iets langzamer ga dan met mijn proma. Klopt dit?

Dit is ook de eerste keer dat ik een uitlaat heb opgeknapt. Voor de 1e keer vind ik het zeker wel goed gelukt:) En over het geluid valt niet te spreken. Veel mooier dan mijn proma:)

Owja, ook een nieuw type achterlicht er laatst op gezet met 2 12v15w lampjes erin omdat hij anders doorbrand:P

Reageren mag altijd;)

hansieb
      Moderator

Polini trekt wat beter, maar de boost is veel minder op 42 alu (in vergelijking met circuit).

Leovince
        Topic starter

Ja en dat heb ik ook al echt gemerkt:P Een jongen had gister een ritje gereden op mijn citta met Proma en net een ritje met Top One en zei dat hij veel langzamer ging. Nou ik ging een rondje en bij mij viel het nog wel een beetje mee in mijn ogen. Ik denk dat hij dat denkt door dat er weinig boost is.

Welke uitlaat zou jij doen Hans? De Polini of de Proma?

Florian
          Moderator

De Top One houden, mooi geluid ziet er naar mijn mening uit dan de Proma circuit.
            Trekt beter (zeker omdat je al een pouli 60 hebt is wat extra trekkracht geen overbodige luxe)

Maar je gaat een paar km langzamer dan dat compenseerd wel weer met de voordelen die je hebt.

Leovince
            Topic starter

Ik laat hem in ieder geval er nog wel even op, vind het namelijk een echte mooie uitlaat wat gezien mag worden:) Zoiezo is dit ook echt voor mij later een uitlaat wat ik in de rollerbanktijden zeker erop ga zetten. Met die proma maakt hij te veel geluid en meer toeren:P

Leovince
              Topic starter

Nieuwe handvaten erop gezet, want die oude deden heel erg plakken… Dat komt ervan hé, als je meestal met smeerhanden rijd. En ook andere moterschermen erop gezet want mijn oude waren grijs geworden van de verfafbijt. Ohja, en 2 Polini stickertjes om het merk hoog te houden he, waar mijn hele blok van is, en mijn nieuwe U-slot. Erg handig bij een citta, want ze zijn veilig, gaat niet ten koste van je lak en hoef je ook niet in je schooltas te stoppen:P

Fotootjes;) 10.1 megapixel kijkvoer

Leovince
                Topic starter

Mijn Koninginnedag is toch wat anders verlopen dan ik had gehoopt.

-Brommer in de prak gereden door iemand anders
                  -Vanwege mijn pfeiffer sta ik al 3maanden droog zonder bier.. Dus vandaag gewoon weer niet meegemaakt hoe dronken ook alweer is…

Dus eerst over de brommer.. Ik wist toch al dat ik vandaag niet ging drinken dus ging lekker op de Citta naar de partytent van bekende jongens om even te zitten. Liet een jongen die ook nog bijna nuchter was even een ritje, en kreeg daarna een leuk telefoontje dat hij in de prak is gereden. Wat blijkt, de jongen die erop reed liet een jongen achterop, ze gingen een bobbel over met 20km/h en de jongen achterop schoot omhoog. Die was natuurlijk bang om ervan af te vallen en houd zich opeens zonder te zeggen de rijder strak vast bij z’n armen. Hij kan natuurlijk niet meer sturen en dan kan je verwachten dat je valt.

Hier het resultaat:

Bij deze foto staat mijn stuur recht.. Zie hoe krom die voorvork is :S

-Lampenkap door de midden
                  -Voorvorkbuizen zo krom als een banaan..
                  -Voorspatbord kapot
                  -Dashboard en Booskijker verbogen met lakschade

En de rijder heeft genoeg schaafplekken en pijn terwijl de oorzaak die achteropzat niks heeft.. Was dat maar andersom, die klootzak:P

Heb natuurlijk meteen me geld gekregen van de 2, eurootje of 90 dus maandag word m’n citta weer voorzien van nieuwe onderdelen:)

En natuurlijk ook goed nieuws. Over 2 dagen m’n verjaardag en m’n theorie-examen:D IK hoop echt dat ik hem in 1x haal en lekker snel legaal de weg op mag:)

Tot updates mensen 😉

pepko
                  Donateur

oei das minder!
                    succes met opbouwen avast…
                    en natuurlijk succes met je theorie examen!

Leovince
                    Topic starter

Vanochtend naar de brommerboer geweest, en daar een setje voorvork binnenpoten gehaald. Jammer genoeg hadden ze geen lampenkap en voorspatbord op voorraad, dus die zijn woensdag binnen. Na het werk dus meteen alles in elkaar gezet en direct maar even alles schoongemaakt:P Ook de Polini Top One ontdaan van zijn roest wat hij heeft gekregen tijdens de regen..

Dus woensdag weer een update 😉

luukciao
                      Bijdrager

Leuke Citta:thumb

Heb je snel gedaan het opbouwen, wel altijd jammer als iemand anders hem dan in de prak rijd.

pepko
                        Donateur

ach het houd je van de straat he 😉

Leovince
                          Topic starter

Zo, vandaag de citta weer compleet gemaakt. Alle spelingen zijn eruit en alles is weer in goeie staat:)

Tot de volgende update!

Leovince
                            Topic starter

Vandaag eens even m’n blokje uit elkaar gehaald sinds een half jaar tijd. Alles achter het vliegwiel was nog zeer schoon, alles bij het vliegwielkap zat helemaal vol met zwarte smurrie van de v-snaar, net zoals de brug, achterklok. Carburateur was bij de banjo beetje vies en de rest was wonderbaarlijk schoon met zo’n roestige tank:).. Koppelingssegmenten helemaal tot op het ijzer versleten. En dit is m’n 2e setje al in half jaar tijd! Al waren het al wel oude en ik rijd met blauwe trekveren, dus dat slijt snel:P

Achja, vandaag had ik niks te doen, dus heb het zooitje uit elkaar gehaald, schoongemaakt, foto’s genomen en een jmpb bestelling gemaakt..

Achter het vliegwiel nog schoon, maar voor het vliegwiel niet:P

Vies carter

Mijn cilinder, zuiger en kop. De Polini 42mm Aluminium. De zuigerveren hadden een slotspeling van een halve mm, maar de cilinder was nog wel in topstaat 🙂 De kop was natuurlijk wel zwart, dat krijg je met mix bij de pompstation.

Hier het zooitje weer helemaal schoongemaakt.. Dit is wel na 2 bussen remmenreiniger later:P

Dit is de JMPB bestelling;) Nieuwe binnenband omdat van de week voor de 6e keer m’n band weer lek is. Het word zo echt vervelend:P En de nieuwe binnengaskabel omdat zonder rede het knopje aan het uiteinde van mijn gaskabel brak?

Komt ook nog een andere achterklok in mijn velg, want deze lekt als een zeef, door de lekkende olie dat op mijn remsegment is gekomen remt hij slecht en de loopstand werkt amper.

Ohja, en hier nog een foto van de citta van een vriend van me, hij was slecht zwart gespoten. Ik heb hem een beetje meer kleur gegeven en hem wat opgeleukt 🙂

Ik vind hem mooi geworden:) Proma cc is van mij, die komt na dat alles weer in elkaar is weer op mijn Citta want ik word moe van mijn Polini Top One:P Broodje is hier nog niet op gemonteerd.

En we eindigen nog met 2 foto’s van mijn citta 😛

Deze is vandaag gemaakt.. Blokje eraf, bandje lek :S

Deze is vorige week gemaakt. Links mijn citta, midden van me vriend en de 3e is een opknap citta van mij en een vriend van me.. Daar komen vast nog wel een update van 😉

Later!

Sebastard
                              Bijdrager

altijd leuk om te zien,zo’n koppel citta’s bij elkaar!

Leovince
                                Topic starter

En vandaag de spullen binnen gekregen, gelijk aan de slag gegaan. Wat er allemaal aan gedaan is:

-Andere achterklok erin, die wat ik hiervoor had was echt lek en gaar
                                  -Blok vernieuwd met nieuwe pakkingen en zuigerveren en schoon gemaakt
                                  -Nieuwe gaskabel
                                  -Voorvorkkeerringen vernieuwd
                                  -Koppelingssegmenten vernieuwd
                                  -Proma CC weer gemonteerd
                                  -Nieuwe poulie 65 met vsnaar gemonteerd
                                  -Malossi stickersetje geplakt
                                  -Nieuwe binnenband in m’n achtervelg, die voor de 6e keer lek is gegaan
                                  -Nieuwe Sigma teller gemonteerd
                                  -Nieuwe bougietje erin van Piaggio Champion:P

Ik was zo lekker bezig dat ik vergeten ben foto’s te maken :$ Dus die komen morgen wel. Komen ook nog 300mm chrome achterveren op:D

Nu lekker bezig met inrijden (nog zonder certi:P) Rijd nu echt weer heerlijk! Lekker optrekken en snel haha…

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.