Vespa-Ciao.NL
:: leovince krul zit water in

Home Forums Techniek Problemen oplossen leovince krul zit water in

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

haha, zeker heeft een handmade dat probleem niet:con
      die loopt heel anders dan een Krul, das nogal een straatveger 😛

wjtjee
      Bijdrager

Volgens mij heb ik ook nog nooit problemen gehad met water in mijn demper en ben toch al een paar keer in de regen naar school geweest… :con

niels-nijsten
        Bijdrager

regen of gewen regen maakt niet uit maarja niemand meer een leo handmade liggen:P??

spoelstra
          Topic starter

ik had gehoopt op een oplossing, maar toch bedankt voor de informatie

ArvidW
            Donateur

Verbruikt jouw brommer ook heel veel benzine dan ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

VespaAvanti
              Donateur

Water in een uitlaat is helemaal niks raars aan, zeker niet bij kleine stukjes rijden:!
                Als er 1 liter brandstof verbrandt, komt daarbij 1 liter water vrij, de hoeveelheid benzine die je tankt moet er dus als water(damp) ook weer door de uitlaat uit:!
                Bij korte stukjes rijden wordt de uitlaat lang niet helemaal warm, daardoor blijft er water in staan omdat het niet kan verdampen.
                Ik denk dat een Leo Krul dit vooral zo erg heeft omdat hij op een of andere manier waarschijnlijk nooit helemaal goed warm wordt, vooral bij de demper niet.
                Door dit verschijnsel zie je dus ook het straaltje water uit de uitlaat bij auto’s lopen, die verbruiken (normaal gesproken) meer dan een brommer waardoor dit zichtbaar wordt.
                Kijk maar eens op televisie bij bv American Hotrod, als ze daar met zo’n slurpende amerikaan naar binnen rijden.
                Je ziet dan het water letterlijk uit de uitlaat sprietsen door het hoge verbruik =)
                Nu weet iedereen (tenminste degene die het nog niet wisten) waar de waterdamp bij koud weer uit de uitlaat vandaan komt;)

niels-nijsten
                Bijdrager

hij word vanaf de 2e bocht zegmaar idd niet erg warm ook al rij ik alleen maar lange stukken je kan je hand er gewoon oplegeen geen probleem, maarja nu maar eens een oplossing ofzo bedenken:P

VespaAvanti
                  Donateur

De enige opslossing is denk ik een paar hele kleine gaatjes boren op de laagste punten.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.