Vespa-Ciao.NL
:: Leovince krul vermogen winst

Home Forums Techniek Opvoeren Leovince krul vermogen winst

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao S
    Topic starter

Hallo,
      Ik rij nu met de setup die hiernaast links staat⬅ daarmee haal ik 50.
      Wat zal mijn vermogen winst zijn met een leo krul en een grotere sproeier heb nu 36 en miss een polini Powerfilter. En levert mij dit meer trekkracht of top? Heeft deze uitlaat een lekkere boost? En maakt deze uitlaat veel herrie of valt dat wel mee?
      Alvast bedankt!
      Gr Ciao S!

Vespaatje
      Donateur

Met een leo krul zul je wat harder optrekken.
        Een grotere sproeier en een ander luchtfilter zorgen ervoor dat je wat harder optrekt (amper merkbaar dacht ik).

Verder kan ik je niks zeggen over de herrie van de uitlaat, maar het zal niet zo stil zijn als een citypower.

ritze
        Bijdrager

meestal maken ze wel wat herrie, maar als je de demperwol vervangt dan valt het wel mee.
          let wel op dat de demper geen popnagels heeft anders moet je die uitboren en opnieuw vast maken

je zal iets harder gaan en in het midden gebiedt iets meer trekkracht hebben

met polini filter kan je het best 2 of 3 maten omhoog gaan, op die kleine carburateurs hoef je geen sprongen te maken van 5 a 6 maten, het is wel aan te raden om niet 1 te kopen maar bijv : 38 en 40 voor te testen

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

ciao S
          Topic starter

Ik heb geen popnagels in mijn demper?!?!
            Heb ik een ander type??
            Het is een alu demper van LeoVince

Gr ciao S

Wilk1985
            Moderator

Plaats er anders even een foto bij dan is er wellicht wel iemand die hem herkent en een goede tip heeft :).

Ik vind het persoonlijk wel een fijne uitlaat, lekkere trekkracht en top, stil is hij niet echt maar goed daar doe je het ook niet voor toch :D.

Martino
              Moderator

Er zijn inderdaad een groot aantal verschillende dempers voor de Leovinci Circuit. Het wat nieuwere type welke jij omschrijft heeft idd geen popnagels.

Draai hier de 3x moertjes los en laat ze op het uiteinde van de tapeindes rusten. Nu kan je voorzichtig met een hamer stukje voor stukje hierop slaan zodat je demperhuls los komt. Op deze manier beschadig je het schroefdraad niet. Heb je een klein stukje kan je de demperhuls met de hand eraf trekken. Demperwol vervangen en de boel weer in elkaar draaien.

De prestatiewinst op jou setup in vergelijk met een Citypower zijn niet zo heel groot. Beide uitlaatjes zullen ongeveer even hard optrekken, maar bij de Leo zal wel een boost te merken zijn waar die bij een Citypower mist. Hier zit nou net je beetje winst. Blijf je met deze carburateur rijden zal je niet opzoek hoeven naar een powerfilter. Eventueel wat extra gaatjes in je originele luchtfilter erbij is voldoende. Ik zie die kleine luchtdoorlaat van 7mm juist als een begrenzende factor. Al eens nagedacht over een grotere carburateur, of is ook de inlaat van je carters ook zo klein(snor)?

ciao S
                Topic starter

Ja ik wil een 12/12 carb gaan halen of een 12/10 maar heeft dat zin met mijn snorcarters?? (Niet begrenst)en welke raaden jullie aan? Met std carters heeft een 1313 denk niet veel zin… maar ik ga straks even proberen om op die 3 moertjes te gaan tikken…
                  Bedankt voor jullie reacties!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.