Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Leovince HM maakt herrie!
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 1 maand geleden door Olivier.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 februari 2006 om 19:25 #123877
Ik heb nou mn leovince HM eindelijk erop, maar hij maakt nogal een herrie!
Hij knalt echt, meer het geluid alsof je zonder uitlaat rijd.
Zodra ik mn hand op de uitlaat hou, is het harde geluid wel weg, maar blijft hij ook lopen. Hij lekt ergens dus een beetje.
Maar waar kan het aan liggen dat hij zon super hard geluid maakt? de demper dempt dus helemaal niet. 🙁
Als iemand nog een leo demper heeft, laat het me weten!
🙂8 februari 2006 om 20:34 #132492Heb je het gat op de demper al dicht gedrukt, dat je de uitlaat smoort zeg maar 🙂 kan je controleren of hij lek is of niet.
Zal wel idd ergens een lek zitten moet je ff proberen achter te komen.
8 februari 2006 om 20:51 #132493Ja dat heb ik al gedaan, maar dan is dus het harde geluid helemaal weg en hoor je hem gewoon een klein beetje brommen.
Maar dempt de demper dan helemaal niet ofzo? Snap er niks van.
8 februari 2006 om 20:59 #132494Zit de pakkingring tussen “bocht” en demper?
Zit hij helemaal tot het einde op je uitlaatmond?
Gekeken?
Blijft het zo?:(
Als je er niet uitkomt, probeer dan in het ergste geval een hééél klein stukkie van de uitlaatmond eraf te slijpen, dan bejje d’r ws. vanaf!
Gebeurt nl. wel es dat de mond, waar natuurlijk een klein sleufje inzit om hem met de klemring af te dichten iets lekt……
Enneh, miss. nog kleine (domme) tip om te chekke of wel echt je demper de boosdoener is…..
Schroef hem eraf, en kijk of ie dan nog herrie maakt(ja, duhh, hij maakt véél meer herrie zonder demper, maar of ie dan nog steeds niet afslaat als je ‘m dan dichthoudt)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 februari 2006 om 21:08 #132497iaccaloco :
Zit de pakkingring tussen “bocht” en demper?Zit hij helemaal tot het einde op je uitlaatmond?
Gekeken?
Blijft het zo?:(
Als je er niet uitkomt, probeer dan in het ergste geval een hééél klein stukkie van de uitlaatmond eraf te slijpen, dan bejje d’r ws. vanaf!
Gebeurt nl. wel es dat de mond, waar natuurlijk een klein sleufje inzit om hem met de klemring af te dichten iets lekt……
Enneh, miss. nog kleine (domme) tip om te chekke of wel echt je demper de boosdoener is…..
Schroef hem eraf, en kijk of ie dan nog herrie maakt(ja, duhh, hij maakt véél meer herrie zonder demper, maar of ie dan nog steeds niet afslaat als je ‘m dan dichthoudt)
Zit een pakking tussen de demper en de bocht. En hij zit helemaal op de uitlaat mond.
Ik zal morgen dus is proberen zonder demper en dan dat ding dicht houden, lekt hij dan nog dan zal ik die uitlaatmond afvlakken.
Maar het maffe is dat wanner ik de demper dicht hou hij stopt met dat harde geluid.. en als hij zou lekken bij de uitlaatpoort zou hij toch juist ermee doorgaan?
8 februari 2006 om 21:24 #132498gewoon heel je pijp afkijken op een klein gaatje.. en ff kijken als ie eronder hangt of ie niet iets te “laag” hangt over de uitlaatpoort.
8 februari 2006 om 22:11 #132501Er zit toch nog wol in je demper.
Gaatjes kunnen ook dicht zitten,maar als je de demper even openmaakt,kun je meer zien.
suc69 februari 2006 om 00:48 #132506popnagels doorboren, nieuwe wol en weer dicht popnagelen(wat een werkwoord:D)!
9 februari 2006 om 01:44 #132507Leodempers staan er best wel om bekend dat ze flínk kunnen gaan skreeuwen als er water in je demperwol zit….
Mijn ervaring is dan dat ’t ook gebeurd is met de rust, dan krijg je ze vrijwel nooit meer stil…..
Ik heb zelfs es geprobeerd àlle gaten in de “gaatjespijp” groter te boren, want m’n theorie “als ie grotere gaten heeft dempt ie ws. ook beter” leek me erg logisch..
Zelfs dát hielp niet meer….Toen kwam m’n vader gelukkig met de Leo Handmade ZX van een scooter aan(die ook op de 2ekickCitta en de dubb. carb. MixCiao zat)
en daar zat een mooie en knap stille Carbondemper op….Hejje niet ander dempertje liggen?
Die van de modernere krul-Leo past nl. ook…!
Vraag anders zo’n scooterdebiel bij je uit de buurt, meeste “reverse-uitlaat” dempertjes passen nl. ook!
(vrijwel alle “3boutsdempers” kunnen erop..Voor de mijne heb ik m’n bevestigingsgaten iets moeten ruimen, maar geen punt!
(en nog een andere aanpassing, maar dat zie je dan vanz11 wel….:))Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!9 februari 2006 om 14:13 #132508ik heb nog een demper, komt wel van m`n camino af, en is nog in goede staat…
9 februari 2006 om 14:14 #132509Bedankt voor de reacties.
@vincent, voeg me dan ff toe op msn. hc_uden@hotmail.com
9 februari 2006 om 22:32 #132514Ik ben er nu dus achter wat het was, AL die gaatjes in de demper zaten verstopt! Heb ze allemaal een-voor-een open moeten maken met mn dremel.
Zaten dus helemaal dicht gekoekt.
Maar nu heb ik een 2e probleem.. 🙁
Toen ik gister een stukje van mn aansluiting op de uitlaatpoort heb afgeslepen, zijn er 2 gaatjes in mn uitlaat gekomen, hier ff een fototje:
http://www.mijnalbum.nl/Album=JECKKFJE
Ik plak dit denk ik dicht met dat spul wat je bij de halfords kan kopen, wordt super hard en is hier speciaal voor gemaakt.
Iemand anders nog tips?
10 februari 2006 om 10:12 #132525Laten dicht lassen 😉
10 februari 2006 om 14:04 #132527Nou lassen gaat denk ik niet lukken, ik heb het nou gemaakt met GUNGUM.
Dit spul:

Moet nog een nachtje uitharden, naarna zullen we merken of het werkt. Zoniet dat moet ik het maar laten lassen.
Verder kan er nu niks meer mis mee zijn, alle gaten zijn dicht en de demper is helemaal schoon..
Morgen of vanavond testen.. 😀
Hij ligt er nu zo bij:

Als hij geen herrie meer maakt ga ik hem helemaal polijsten, en het laatste stukje spuit ik zwart.
EDIT:
Net getest, maakte geen herrie meer! Maar nu is mn koppakking uit elkaar geknalt! 😀
foto:

Morgen of vandaag maar nieuwe halen dan! Maar hij blaast wel goed die uitlaat, alleen vanaf stilstand veel minder als citypower.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.