Vespa-Ciao.NL
:: leon ciao’s racer

Home Forums Perso’s Projecten leon ciao’s racer

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

leon ciao
    Topic starter

Hoi,
      ik heb al best veel vespa’s gehad en nog steeds heb ik meerdere vespa’s staan. Maar echt heel speciale dingen heb ik nooit echt gehad.
      Wel een kickstartblok, variosets en 2 keer een elektronisch 46mm polini blok. [een elekspeeedengine heb ik nog op me grijze ciao met vario]. Verder ook nog wat leuke spulletjes zoals 43mm dr evo’s cilinders en een 43 autisa en 43malossi brevettato.
      Maar nu wilde ik duis echt iets vets gaan bouwen 😀
      Heb ook bravo’s en een si gehad maar mijn voorkeur is altijd naar vespa ciao uit blijven gaan dus daarom ga ik nu beginnen aan een echt snelle vespa ciao racer 🙂
      Gisteren heb ik mijn si project weggedaan en 2 ciao’s gehaald :

deze had alleen subframe voorvork bagagedrager en voor en achterspatbord, doe ik zeer waarschijndelijk aan thom-ciao geven want die heeft op het moment geen enkele brommer..

Maar het ging me om deze :

Zit al een mooi buisje tussen dus dat hoef ik alvast niet meer te doen 😉
      Wil er denk ik wel een koplamp op.
      Setup gaat wat speciaals worden, daar ben ik al mee bezig 😀
      maar verklap nog even niks.
      Kleuren moet ik me nog eens over bedenken maar ga hem dan toch pas met goed weer spuiten in de zomer.
      Denk dat ik er van het weekend eerst even een blokje onder leg wat ik nog heb liggen en het perfect doet :
      43mm malossi brevettato
      cp carters spoelpoorten zijn erin doorgetrokken, 13mm inlaat
      bewerkte krukas
      13/13 del ortho
      malossi powerfilter
      70 poeli polini sp/simonini racing ofzo

Ik probeer zoveel mogelijk te blijven updaten :!

Bartjee
      Donateur

Wil je er echt een racer van maken of gewoon een snelle ciao? Anders vind ik de stang een beetje aan de dunne kant..
        Ben benieuwd naar het blokje, succes ermee:thumb

leon ciao
        Topic starter

nouja ‘racer’ wordt het ook niet echt want ik houd me de orginele voorvork. Wordt meer zoiets als die van hansieb, alleen ga ik hem zelf spuiten en gebruik ik geen 5 spaaks maar 10 spaaks waarschijndelijk maar dat weet ik nog niet helemaal zeker 😉

TimoO_
          Donateur

Leuk! Ik ben benieuwd of je er echt wat speciaals van gaat maken. Wel mooi dat je met iets nieuws begint :thumb

leon ciao
            Topic starter

vandaag ben ik thuis gebleven van school voel me nog steeds beetje ziek, maar hopelijk gaat het morgen wat beter dan kan ik er aan gaan beginnen :thumb
              Heb van de grijze ciao en van de si iets moois gemaakt, maar dus nu weer eens iets nieuws inderdaad al zal dit hopelijk wel een stapje meer speciaal gaan [en uiterlijk zal ook mooier worden..]

mijn oude si [was mijn 2de brommer] een beetje opgeleukt en onbewerkt kickblokje, 13/13 malossi filtertje en variomatic met polini speedcontrol en simonini racing. Liep zo’n 60..

en me grijze ciao. Uiterlijk helemaal orgineel gelaten op de 10 spakers na. Setup is wel nice en ben er zeker nog niet klaar mee! Op dit moment ligt er het volgende onder :
              46 mm polini
              elek speedengine
              licht bewerkte krukas
              13/13
              malossi filter
              vindt de proma cc er tot nu toe het fijnst op lopen

en nog een hoop vespa’s maar die waren orginelli of met een 70 dr ofzo. En een Aprillia RS50 heb ik, die is voor dagelijks vervoer, die loopt ook al wat harder :p

O ja op de gele komt geen vario maar poeli. Zodat ik harder kan, al zal hij zo wel minder trekken helaas, maarja ga er geld inpompen maar vind de malossi vertanding die 100 euro niet waard.
              Ook komt op de gele een koplamp en achterlamp met roostertje. En hopelijk vind ik nog een paar 10 spaaks. Kleurencombo ben ik nog niet uit..

leon ciao
              Topic starter

De gele ciao zit inelkaar :
                43mm malossi
                cp carters spoelpoorten erin doorgetrokken, inlaat 13 mm
                bewerkt krukasie
                13/12
                malossi filter
                polini sp
                70 poeli

duurd even tot de boost maar dan gaat hij ook echt 😀 top zal zo’n 80 zijn. Heb er vandaag een stukje mee gereden. En behoorlijk ver met mijn aprillia rs, dat gaat toch net wat fijner/harder he :lol
                Foto’s van de gele van vandaag :

niceVespa
                Bijdrager

fet dingentje met 10-spaaks zou hij eg masterlijk zijn

GTZ NV

FonS
                  Bijdrager

als je ze maar zwart spuit 😉
                    jammer dat er maar zo’n dunne buis tussen zit

leon ciao
                    Topic starter

ik weet het nog niet, de spaakvelgen staan ook best lijp.
                      Denk dat ik het blauwe frame ook nog ineen ga zetten zodra ik er de onderdelen voor heb 🙂
                      heb ik er ook een test/cross frampie bij 😉

leon ciao
                      Topic starter

afgelopen woensdag heb ik samen met mijn broer een vespa ciao op snor kenteken gekocht om op te knappen, deze was niet meer echt de mooiste en is inmiddels al overgespoten [mooi zwart].
                        Dus de racer moet even weiken, hij mag ook wel weg [het frame dan]..
                        Maar ik had hem laatst volgegooit dus toch ff benzien op maken gisteren. Ben behoorlijk ver geweest en met dit mooie weer eens gekeken hoe het wordt op onze snor in de zomer al is 80 met alleen een petje wel erg leip 😛
                        ben ook 4 keer moeten terug rijden omdat mijn pet afvloog, dus zal de snor niet harder dan 55/60 laten gaan dat is hard zat zonder helm op.
                        Mijn vrienden vonden hem vet, ik zelf ook, maargoed kan niet alles houden met de beperkte plaats he 🙁 maar de planning is om een schuurtje aan te bouwen dus dan kunnen daar weer mooi een brommer of 2 – 3 in :duivel nu heb ik alleen de garage

Maar voorlopig zul je dus even niks zien van mijn racer ben nu nog bezig met mijn ciao snor. Zal morgen nog wel even een rondje rijden met hem want het blokje loopt echt goed [en hard (a) ] en daarna gaat hij uitelkaar zodat ik hem makkelijker kan stallen.
                        Maar foto’s van de brommer gisteren toe ik plaspauze hield :

VoNcKjE
                        Bijdrager

dat jij zo ront durft te rijde:no
                          ik zou me kapot schamen maak je brommeer eens mooi:lol
                          hahah

leon ciao
                          Topic starter

het gele frame heb ik verkocht aangezien het me voor hoge snelheden te gammel was en het me teveel zou gaan kosten om dit te verkomen 😉
                            dus ben ik opzoek naar een nieuw [fatsoenlijk] frame dat de hogere snelheden aan kan. Wat de plannen zijn :
                            andere voorvork [tomos a 35 of [super]bravo]
                            dmp racestuur [heb ik al]
                            buis ertussen
                            en een leuke snelle setup 🙂
                            hoop op 10 spakers maar dat doe ik enkel als het me niet te duur wordt..

binnekort meer..

DeensTuner
                            Bijdrager

leon ciao :
                              het gele frame heb ik verkocht aangezien het me voor hoge snelheden te gammel was en het me teveel zou gaan kosten om dit te verkomen 😉
                              dus ben ik opzoek naar een nieuw [fatsoenlijk] frame dat de hogere snelheden aan kan. Wat de plannen zijn :
                              andere voorvork [tomos a 35 of [super]bravo]
                              dmp racestuur [heb ik al]
                              buis ertussen
                              en een leuke snelle setup 🙂
                              hoop op 10 spakers maar dat doe ik enkel als het me niet te duur wordt..

binnekort meer..

FonS heeft nog ciao rampjes leggen, je kan makkelijk versterken met plaatstaal en wat lassen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.