Vespa-Ciao.NL
:: leon ciao’s perso

Home Forums Perso’s Projecten leon ciao’s perso

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 437)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HELLRAISER
    Bijdrager

Zo dat gat in je kap voor de ophanging heb je mooi gemaakt:O.

AC RACING
      Moderator

Dries :
        welk achterlicht heb jij man? das netjes, maar geen ori van een si eh?

dit is een achterlicht glaasje van een si-mix.

markiej
        Bijdrager

die kap van jouw he,je had ook alleen het onderste stuk kunnen uitzagen dat heb ik namelijk ook met mijn simo racing.;)

leon ciao
          Topic starter

die kap ziet er best mooi uit toch 🙂
            gisteren een suzuki tsx eruit gereden 😀 en nog wat foto’s gemaakt 😉

nu ben ik er gisteren ook nog achter gekomen dat ik geen olie hebt voor brommers, maar voor 2 takt waterscooters en buitenboord motoren =) , maar hij loopt er gewoon goed mee en heb er al best ver mee gereden, dus neem aan dat dit geen kwaad kab, 2takt olie = 2 takt olie zeg ik maar 😉

leon ciao
            Topic starter

gister mijn poeli doormidden getrokken =) bestaat nu uit 2 helften
              gelukkig hebben we een poeli bakje met hoopje poelies 🙂

heeft iemand nog ideeen wat ik eventueel nog kan verbeteren aan mijn si? Moet wel niet te duur worden.
              morgen ga ik met school een week naar italie, dus wou nog wat met de vespa doen zeg maar.
              Na leuk stuk gereden te hebben dacht ik van wat kan ik er vandaag aan doen, en toen kwam ik op het idee om aan mijn carters te beginnen. De inlaat is nu 14 mm, het inlaatvlak kan wel nog wat groter.
              Dit was de eerste keer dat ik heb gedaan, vind het zelf best goed gelukt. [alleen had flitser aanstaan du echt goed zie je het niet 😉

het is nog niet klaar he :!

Vincent
              Donateur

Leuke vespa! Zelf zou ik wel de veren andersom zetten maarja iedereen zijn eigen smaak:D

Op de laatste foto ziet het randje van je inlaat er wel erg dun uit. Ik ben bang dat je een risico loopt op lekken langs je krukas. maarja mischien valt het wel mee en zie ik het verkeerd:|

leon ciao
                Topic starter

de veren passen anderstrom niet, tenzij ik daar een deuk in mijn frame maak maar dat heb ik liever niet, vind ze zo ook wel mooi.
                  ik vroeg me af of ik dit stuk nog zou kunnen weghalen?

Ik heb trouwens alles met de vijl gedaan, niet met boor :pimp

sombrero
                  Bijdrager

ja kan zeker maar denk eraan vijl naar buiten en niet omhoog of omlaag anders gaat je krukas lekken zeg maar en heb je weinig compressie in je carter en krijgt je cilinder het mengsel niet egt goed en verlies je veel kracht van je blok

Vincent
                    Donateur

Probeer de groene strepen zo goed mogelijk in tact te houden!! Anders loop je een groot risico. Ja kan (op de foto) nog naar links en rechts uitveilen maar hoe groter je veilt des te lager je carterdruk wordt dus minder power onderin en hij rijd beter op de midden/hoge toeren.

PoliniCitta
                      Bijdrager

je inlaat kan je wel groter vijlen, gewoon to the max., haal je ook meer kracht uit je dr evo, heb je die boosterpoort ook doorgetrokken in het carter?

en waarom is je carter zo roestig?

Ik zou voor zo’n inlaatje gaan:

niet buiten de groene lijnen vijlen.

LeMoN
                        Bijdrager

je moet niet tot het maximale randje gaan van die rand dan krijg je druk verlies. zo tot dat zwarte kan opzich wel… maar is best ver vind ik zelf…

leon ciao
                          Topic starter

Zo heb weer een update!
                            En wat voor een, vandaag een vespa Avanti gekocht met kickstart en variomatic [100mm schijven heeft die].
                            Dit komt op mijn si.
                            het voorspatbord kreeg ik er niet bij, maar dat boejde me eigenlijk ook niet 😉
                            Het stuur en een voorvork deel heeft de vorige eigenaar wel al zilver gespoten en er hangt nu de simonini proline onder, deze foto’s zijn nog van de vorige eigenaar.

De simonini proline loopt beter dan ik had verwacht, mijn broer heeft ook nog ff de stationar wat beter afgesteld.
                            Ik wil wel nog een andere voorvario, ik houd wel de orginele drukveer.

Maak morgen nog wel wat foto’s met proline eeronder denk ik.

leon ciao
                            Topic starter

Vanochtend foto’s geschoten van de superbravo S25 [stond er zo op],in de achtertuin

Kickstart ! 😀

Variomatic :bier

Vario achterkoppeling

n!ck*s

ziet er goed uit leon, suc6 ermee.

brb, raakt de kickstart de uitlaat niet als je hem aanstamt, dat lijkt wel.

leon ciao
                                Topic starter

nee de kick raakt de uitlaat niet 🙂

Sinds woensdag hangt het onder de vespa si, met 10 spaaks en race stuurtje, maak/plaats morgen wel foto’s want ziet er erg bruut uit 😀

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 437)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.