Vespa-Ciao.NL
:: leon ciao’s perso

Home Forums Perso’s Projecten leon ciao’s perso

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 437)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

leon ciao
    Topic starter

bedankt ! :thumb

vandaag heb ik nog even met allebei de brommers gereden. Met de zwarte kwam ik nog politie tegen en toen reed ik absoluut geen 25 maar die reden gelukkig gewoon door 8) Aan de gouden is nog wat klein werk, maar ze zijn allebei ver af..
      Dus ga ik maar weer aan iets anders leuks beginnen. Ik heb ook nog de matzwarte ciao met snor kenteken, deze heeft nu een elec12mm blok met 50cc en poeli erop. Maar dat gaat veranderen. Hier ga ik het volgende voor inelkaar bakken :
      43mm dr evo met mijn nieuwe eurocilindro lc set met scooter radiateur of een 43mm polini kop [ben er nog niet uit of ik die lc set op de gouden of op de matzwarte hebben wil].
      cp speedengine carters
      orginele krukas
      afgedraaid cp vliegwiel
      13.13
      malossi filtertje
      leovince handmade straight
      variomatic 100mm met standaard rukveer
      polini speedcontrol

De cilinder en carters worden bewerkt net als bij mijn elec speedengine met 70dr evo want dat is toch wel goed merkbaar 🙂

Aan de brommer zelf ga ik slechts wat kleine dingen doen [ja low budget…] :
      – lak op paar plekjes bijwerken waar die wat slechter geworden is [hij is begin 2009 gespoten dus het begint een klein beetje]
      – stuurstang met hebo rol erop monteren
      – afluitbare tankdop erin
      – xtreme achteropzitje
      – en ik wil zelf een tussenstang gaan fabriceren die uitneembaar is. Deze wordt uitraard ook matzwart dan.

Anoniem

Nice, klinkt weer goed. Voor die tussenstang heb ik nog wel een EBR-stang liggen, even opschuren en spuiten en je bent klaar.

leon ciao
        Topic starter

zou je me een foto kunnen sturen?
          maarja om het zelf te maken is ook wel weer leuk uitraard 😉

leon ciao
          Topic starter

maandag heb ik samen met een kameraad van me het voorwiel van de rs eindelijk gemaakt gekregen [bleek dus dat we de as verkeerd erom erin gezet hadden..] dus ik rij nu alweer 3 daagjes met hem rond, toch net wat sneller als met de ciao.
            Ben nog aan het wachten op mijn speedengine klein carterhelft dus de setup die 3 posts hierboven staat kon ik nog niet aan beginnen. Dus heb ik die 70 DR tijdelijk maar op een standaard carter gemaakt [spoelers doorgetrokken, inlaat bewerkt en 13mm en pen 10 krukje getuned]. Alles in elkaar gezet en het maakt goed compressie + vonkt goed. Dus morgen maar eens onder de matzwarte maken 😉

En heb nog een frampje gekocht omdat daar een top one bijzat [en nog wat klein spul maar ging mij hoofdzakelijk om die top 1 want heb nog nooit een polini top one gehad en ik vind ze erg mooi dus vandaar..]

En na erg lang nadenken heb ik besloten dat ik niet met de 80cc malossi deps ga rijden. Ik vind het zonde om ermee te gaan rijden en ik heb geen reedvalve carters dus dan zou die op een aangepaste speedengine moeten komen en dan benut je hem niet helemaal en dat verdiend de deps niet. Ik ga hem wegdoen en van dat geld een HPI ontsteking kopen voor de rs. Verder ben ik nog meer vespa spul aan het verkopen omdat ik een nog snellere cilinder op mijn RS wil. Hierbij komen ook nog andere tandwielen maar dat is uitraard het geld niet..

Maar morgen eerst maar eens het blok op de matzwarte maken en laten lopen. Dus morgen weer foto’s 😉

luukciao
            Bijdrager

mooie foto’s van de 2 ciao’s:thumb

alleen zouden die 10 spakers niet veel beter uitzien onder de racer en de 5 spaaks onder de ‘normale’ ciao:P

leon ciao
              Topic starter

bedankt! Nee ik vind dat het zo beter staat, maar dat is natuurlijk ook een beetje je persoonlijke voorkeur 🙂

De matzwarte van zijn 50cc elec blokje beroofd [liep slecht omdat hij lekte bij de pakkingen] en er dus nieuwe blok op gemaakt :
                43 dr evo bewerkt
                cp carters bewerkt
                krukas bewerkt
                vliegwiel afgedraaide
                13.13 delo orto [68 sprietser]
                malossi filter
                80 poeli
                en mijn nieuwe top one 😀

de brommer loopt maar alleen als je benzine in de kop spuit, de benzine kraan stroomt gewoon goed door dus ik denk dus dat deze 13.13 een beetje rip is. Morgen ga ik een andere proberen. Dan even goed afstellen, licht maken [moet de bekabeling nog op de brommer maken] en een beetje de lak bijtippen op een paar kleine plekjes.
                De afhaalbare tussenstang laat ik toch maar achterwegen, denk dat een stang hem niet zo mooi staat.
                Hier wat foto’s van de brommer [heb inmiddels een hebo stuurrol gemonteerd], het gaat zeker weer een leuk brommertje worden :

polini top one 😀

ook heb ik een achterspatbordje voor de racer, die moet alleen nog juist ingekort worden en in de lka worden gezet en dan kan die erop.

En hier nog wat foto’s van mijn depsje die al een tijdje op mijn kamer woont, maar verkocht gaat worden :'(

hopelijk kunnen mijn nieuwe RS-aankopen me dan troosten :
                – 80cc malossi MHR 50mm
                – hpi ontsteking

leon ciao
                Topic starter

laatst nog met de zwarte bezig geweest maar ik kom er nog niet uit waarom hij geen benzine krijgt, maargoed binnekort ga ik daar wel weer mee verder..
                  Vandaag de top one geprobeert op de vespa van mijn broer en het loopt echt super chill 😀
                  De setup van zijn vespa : 46,5 malossi, elec speedengine, 13.13 met malossi filter, 70 poeli. Hij trekt echt goed op en het gaat ook erug hard! En een fijn relatief zacht geluidje met de top one. De wat oudere members van de site kennen deze brommer nog wel, dat is die blauwe met die bravo vork en buis ertussen 😉

En nog even met polini ciao en motonandie, die niet meer zo vaak op de site komen ivm autohobby.. , de lc kit op mijn racer gemaakt. Hieronder wat foto’s [let niet op de beetje lelijke bevestiging [hangt wel stevig zo!], hier maak ik nog een keer een mooi beugeltje voor 😉

achterspatbord heb ik vanmiddag ook even ingekort, alleen nog even goud maken en dan monteren. Morgen nog even de binnenband verwisselen samen met thom-ciao [want die is ram lek..] en de voorrem even netjes aansluiten.
                  Hij loopt erg lekker dus hij is wel klaar voor de meeting :thumb

pepko
                  Donateur

@ sjoerd: past mooi bij de rest van de ciao toch 😉

Tom ciao

Weer mooi gebeund idd. :thumb

DaanCiao
                      Donateur

HAha de beun ciao van 2010:P

tnerual
                        Bijdrager

mooi gemonteerd die LC kit!
                          een echte streling voor het oog

pepko
                          Donateur

ja, dan wel een streling met een spijkermat….

olliegasselt
                            Bijdrager

Wow , te gek inderdaad die bevestiging .
                              Nu kan het natuurlijk wel dat het een tijdelijke TEST
                              oplossing is natuurlijk 😕

Maar mijn stijl is het ook NIET .

b.baens
                              Bijdrager

lees eens wat hij in zijn toppic heeft staan. dat het tijdelijk is voordat hij een beugeltje gaat maken.

jeha
                                Bijdrager

tja de staat van de brommer is te vergelijken

met de staat van de onderdelen die deze meneer verkoopt

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 437)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.