- Dit onderwerp bevat 436 reacties, 83 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 oktober 2010 om 17:53 #454707
Anoniemjust1991 :
Dit rijd prima hoor ! ik heb zelf een bananezadel op me ciao zoals ook al links is te zien enigste waar ik last van heb na het rijde is een zere kontjou zadel zit toch een heel stuk lager toch?
zelf heb ik hem verlaagt, maarja, ik gebruik hem dagelijks en niet als projectbrommer.
denk wel dat het chiller zit als je je zadelpen flink inkort, gewoon effe de flex erin zetten.opzich wel grappige racer op het spuitwerk na en de dunne bandjes:D
5 oktober 2010 om 18:31 #454853voor de zwarte ciao het hele blok gereviseerd, liep mooi 45 km/h maar plotseling naait gewoon de cilinder helemaal vast en ik snap nog niet waarom.. Waarschijndelijk heeft er wat rotzooi ofzo tussen gezeten met monteren 😉
Nu heb ik maar een heel ander blok opgebouwd [deze cp en pen 12] met wat 2de hands spul maar deze wil niet starten 😉en heb eigelijk geen zin meer in de ciao dus ik doe hem weg als rollend frame, eventueel kan ik er een of 2 van die blokken bij doen, maar ik heb hem dus maar op marktplaats gezet..
maar genoeg minder nieuws ik was ook verder gegaan met de gouden af te werken hij begint er al wat verzorgder uit te zien, zodra hij klaar is komen foto’s dat zal waarschijndelijk dit weekend zijn 🙂
misschien wil ik op deze brommer ook nog waterkoeling maken mits ik dit kan bemachtigen. En volgend jaar wordt hij denk ik gecoat, maar dat komt later !En was vandaag nog in duitsland, dus dacht neem mijn nieuwe camera mee zodat ik op de terugreis ook even de rs mooi op de foto kan zetten 😀
ik laat er een paar zien, heb er een hele hoop gemaakt, altijd leuk om later eens terug te kijken 😉

al die windmolens bij hun ook altijd

bij de grensovergang bij spaanshuuskemorgen nog ff wat dingen aan de gouden doen. En nog wat werk aan mijn elec speedengine! De nieuwe krukas moet erin en dan ga ik alles weer opbouwen + opnieuw reviseren. Oja en ik ga ook even wat nieuwe versnelingsbak olie halen voor in de rs te doen.
5 oktober 2010 om 18:58 #464767ziet er netjes uit
5 oktober 2010 om 19:47 #464772hey! is die RS toevallig famillie van mijn SR?
5 oktober 2010 om 21:56 #464779@ b.beand, bedankt 🙂
@ Pepko, een jongen bij mij op school waar ik wel eens mee omga heeft ook zo’n SR in die kleursteling [een ditech].
De scooters van aprilia [sr] en de schakelbrommers [Rs] van aprilia krijgen volgens mij de zelfde bestickering kappensets, afhankelijk van de 125cc racers. Jouw sr is dus waarschijndelijk dus net zoals mijn rs van 2003. De Fons Nitrous Way Blue idition is dat.6 oktober 2010 om 14:45 #464787oké leuk om te weten 😉 dit is ook een ditech uit 2006 (al 80 km op de teller)
6 oktober 2010 om 17:19 #4647942006 ? Deze uitvoering is van 2003, maar kan dat er een kappenset van een iets oudere op gekomen is uitraard.
Heb zojuist een LC set gekocht, dus mijn racer wordt net zoals mijn snor ciao watergekoeld 😀
6 oktober 2010 om 17:25 #464795nee is in 2006 afgeleverin NL en vorige week door mij voor het eerst gekocht 😉
6 oktober 2010 om 17:30 #464796oh oke, die van mij en die van die jongen bij mij op school zijn alle 2 van 2003. Dus ik denk dat jouw uitvoering dan nét iets anders is. Wel leuke scooters overigens zo’n SR, zie ze stukken liever dan een aerox..
Alleen zou ik persoonlijk niet voor een ditech gaan, sleutelen is fijner aan een ‘gewone’ .6 oktober 2010 om 17:31 #464797voor sleutelen heb ik de vespa, het enige wat een mijn SR gaat gebeuren is alle begrenzers eraf en misschien wat optische dingen 😛
9 oktober 2010 om 14:54 #464886gisteren had ik de RS ff het blokje onderhanden genomen, ff wat onderhoud gedaan. Dus ik ff test rondje maken zonder kappen of helm of niks.. rijd erg lekker maar toen begon mijn wiel ineens te zwaberen als een gek met 80, net niet op mijn plaat gegaan 😐
het bleek dus voorwiel lager te zijn, dat is gebroken dus van de week even nieuwe bestellen en monteren…vandaag nog even met de racer aan de gang geweest, ook nog even een rondje gemaakt.
Heb hem even bij een kameraad van me laten zien, van hem kocht ik hem in deze staat :

en heb ook nog even wat foto’s gemaakt op de terugreis [heb het laatste stuk ook nog gelopen omdat de tank leeg was….] :

toch een vooruitgang geboekt lijkt me 🙂
Wat er nog moet gebeuren :
– de eurocilindro lc kit met mooie scooter radiateur die ik van Jarco heb gekocht monteren [zodra ik hem ontvangen heb, kan niet wachten :D]
– achterspatbordje kopen en goud maken en monteren
– de zwarte tankstrip monteren
– zadelhoes instaleren
– kentekenhoudertje maken [ja ik heb gewoon snor plaatje erop hoor, super chill met dit weertje :D]het blok is nu goed ingereden en heb vandaag eens flink gas gegeven en ik moet zeggen dat het echt hard gaat. Binnekort misschien eens een meetinkje maken. Jullie zien hem wel op de thorn meeting, op de lak na vind ik hem erg mooi [en snel] geworden 😉
13 oktober 2010 om 20:05 #465005de rs lagers fixen :

hier staat hij op de crossmoter blok van de suzuki 125RM die ik ff geleend had 🙂

mooi nieuw lagertjeik heb de lagers gewisseld samen met een vriend van me, het wiel zwabberd nu niet meer, maar hij draait best stroef, dus rij even liever niet zo.. Ik ga binnekort met de handleiding van aprilliaforum even na of ik niet iets vergeten ben oid. Volgens mij heb ik de binnenas verkeerd om erin zitten 😉
en maandag/gisteren/vandaag ben ik met de zwarte ciao met 10 spaaks bezig geweest.
Het blok heb ik gereviseerd, wat ik allemaal gedaan heb :
– andere krukas
– nieuwe krukaslagers [thom-ciao gedaan]
– nieuwe spruitstuk pakking
– nieuwe carterpakking
– nieuwe kop en voet pakkingen
– alles netjes gepoetst, zelfs de buitenkant
– bougie nieuwBrommer loopt weer helemaal super zoals hij eerst ook deed, maar toen brak constant de spie door dat de spiebaan van de krukas helemaal gaar was + hij had ook nog eens slechte draad op de kruk dus vandaar de andere krukas..
De setup wat er dus onder ligt nog eens :
70cc dr evo [tuned]
eurocilindro lc kit
elec speedengine carters [tuned]
orginele krukas
13.13 del orto
malossi filter
leo handmade model #2
variomatic 100mm
malossi multivar [eerst had ik de speedcontrol, maar maakt eigelijk geen hol uit maar dacht probeer eens ;)]
3 rollen zijn 4,7 gram en 3 rollen zijn 7 gram
groene trekveertjes en gele drukveer
tomasseli snelgasFoto’s :

14 oktober 2010 om 14:49 #465031vandaag even voor de racer eindelijk de zadelhoes kunnen monteren. Ook heb ik de tankstrip passend gemaakt [ivm mijn buis stukje af moeten halen aan onderkant] en piaggio embleem op het balhoofdkapje gemaakt. Daarna nog foto-shoot gemaakt met mijn 2 mooiste ciao’s, het zijn niet alle foto’s slechts een deel :

en vandaag kreeg ik het volgende nog binnen van Jarco 😀

volgende week heb ik vrij, en dan ga ik hem monteren op de racer 😉
14 oktober 2010 om 15:03 #465032Leuke aanwinst Leon. En ik moet zeggen dat die nieuwe camera van je wel een grote verbetering is voor deze perso:P
14 oktober 2010 om 15:39 #465034Ziet er mooi uit, jammer dat het zadel zo hoog zit.
Verder mooie foto’s
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.