Vespa-Ciao.NL
:: leon ciao’s perso

Home Forums Perso’s Projecten leon ciao’s perso

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 437)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

leon ciao
    Topic starter

zondag heb ik alles klaar gemaakt en in elkaar gezet. Alleen de koppeling pakt niet aan, alleen als je achteruit loopt. Dus ik ga er straks even ee nandere koppeling op proberen. Dan even kijken dat als hij loopt dat die ook goed loopt en dan kan ik beginnen met het afwerken van de brommer want dat hij klaar is is dus nog lang niet het geval he 😉

ik wil nog iets van een streetfighter kapje met tellers, maar denk dat die van de rs het toch maar niet gaan worden, beetje groot he lol :lol

maar ik ga er nu maar weer eens aan verder. Morgen ga ik trouwens de ciao mix ophalen als het goed is 😉

DaanCiao
      Donateur

Sorry maar vind hem er wel heel erg beun uitzien.
        Maarja ieder zijn eigen mening natuurlijk;)

Martino
        Moderator

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de verhoudingen van de ciao een beetje zoek vind. Misschien dat dit komt door de uitlaat? En hij ziet er ook niet heel erg netjes uit in de lak. Goud is wat dat betreft ook een lastige “kleur”.

Wat je nog kan doen aan je koppeling is de schoentjes om draaien zodat ze weer in de goede richting aan grijpen.

Vincent Vario
          Bijdrager

Jammer van t stuur, de uitlaat en de lak op t frame. Verder wel een leuk ding

Tom ciao

Is die met de kwast geverfd ofzo?

leon ciao
              Topic starter

Daanciao, ja dat staat er toch ook bij.. hij is nog lang niet af, ik zorg eerst dat alles goed loopt voor ik aan de afwerking begin.

martino, ja ik heb gewoon een ander koppelingshuis gepakt en nu grijpt hij wel aan. Alleen de carburateur lekt als een zeef en het begon te regenen dus maar snel binnen gezet, dus heb nog steeds niet kunnen zien of die start 🙁
                verhoudingen liggen bij mijne anders dat komt denk ik door de calibrata.

@ Vincent vario, ik vind het stuur en de calibrata juist super vet 😀
                maar de lak scoort inderdaad niet hoger dan een 3 of 4 nee 😉

@ Tom ciao, het frame wel [maar ik vind hem voor 7 euro inclusief kwasten wel een stuk mooier als eerst, maar zoals gezegd wordt hij nog eens netjes gespoten of gecoat] Stepjes en standaard zijn gespoten.

leon ciao
                Topic starter

de gouden loopt !!! en ook nog eens niet verkeerd mag ik wel stellen 😀
                  Hij loopt erg zuiver en de gasreactie is zeer goed met het door Virgil afgedraaide vliegwiel.
                  Brommer start in een paar stappen. Trekt ondanks de calibrata en 65 poeli moeiteloos door!
                  Nu kan ik gaan beginnen met het afwerken. Er komt nu een streetfighter kapje aan en snelgas setje.
                  Ik ben erg blij met de brommer, op de meeting in thorn zien jullie hem wel rijden.

en tevens vandaag iets nieuws gehaald. Het is een kruising tussen het nieuw model en de mix zeg maar.. Best een leuk ding en hij ziet er nog goed uit. Alleen het blok lag los en loopt niet maar dat zal wel goed komen denk ik zo 🙂

Verder heb ik het speedengine blok van de ciao met 10 spaaks uit elkaar gehaald, de spiebaan van de krukas is kapoet en de spietjes zijn al een paar keer na een paar meter gesneuveld 🙁
                  dus hier moet even een nieuwe krukas voor bewerken + monteren.

De planning met de matzwarte ciao met 5 spaaks is om hier wat anders onder te leggen waarmee ik iets beter mee kom met de rest.. :
                  41mm Dr
                  cp carters orgineel alleen inlaat uitgeveild naar 13mm
                  standaard krukasje
                  13.13
                  malossi filter
                  proma cc of leovince handmade
                  variomatic 100mm standaard drukveer
                  malossi multivar

dus weer genoeg te doen 😉

leon ciao
                  Topic starter

begonnen aan de nieuwmodel/mix :
                    -cilinder zilver gespoten [hittbestendig]
                    – cilinderkop gepolijst
                    – hele blok gereviseerd op de krukaslagers na

Dus die gaat vast weer mooi lopen, blokje zit al inelkaar. Ben ook al gedeeltelijk begonnen met het opbouwen van de brommer.

En heb vandaag even de racer getest 🙂

speedengine racing :bier

nu beginnen met het netjes afwerken. Maar morgen eerst even de garage opnieuw indelen zodat ik alles weer goed weet terug te vinden en ook overal bij kan 😉

Anoniem

zou je de zadelpen niet inkorten? krijg al rugklachten als ik er naar kijk:D

just1991
                      Bijdrager

Dit rijd prima hoor ! ik heb zelf een bananezadel op me ciao zoals ook al links is te zien enigste waar ik last van heb na het rijde is een zere kont

leon ciao
                        Topic starter

ik vind het fijn, je zit houding is meer zoals op een mountain bike, je zit met je kont hoger dan het stuur. Maar niet met een kromme rug. Waar ik me wel aan stoor is dat er nog geen zadel bekleding op zit want die heb ik nog niet opgehaald.., niet erg comfortabel te noemen :lol

urtaget
                          Bijdrager

Vind die gouden ciao erg mooi hoor Leon! Persoonlijk had ik het spatbordje achter minder ver weggezaagd.
                            :thumb

leon ciao
                            Topic starter

ja er komt nog een achterspatbord aan, er zit er nu nog geen op. Ben nog opzoek naar eentje, die slijp ik dan af in een punt en wordt uitraard ook goud.

Anoniem

Als je dat doet, raad ik je wel aan je spatbord te verstevigen met een stuk rond 8 door het midden, aangezien ik enkele gevallen heb gezien dat het spatbord begint te trillen en je achterband doorboort en je dus een behoorlijk probleem hebt.

leon ciao
                                Topic starter

als je hem gewoon goed vastzet is dit echt niet nodig, mijn broer zijne heeft dit ook en hij heeft hem al zo van 2007 inelkaar zitten zonder problemen en thom-ciao heeft hem ook zo gehad die heeft er ook geen problemen mee gekend, dus daar maak ik me niet zo druk over 😉

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 437)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.