- Dit onderwerp bevat 436 reacties, 83 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 september 2010 om 19:26 #464421
weet ik, maar anders past de voorrem niet bij deze EBR want er zit maar aan 1 kant zo’n ding wat in die gleuf in de voorvelg valt.
Ps ik heb een nieuwe camera gekregen van een kennis dus er komen nu betere foto’tjes :!20 september 2010 om 20:22 #454455Hoe heb je dat bierdopje erin gekregen, kan zeker niet bij Citta?
20 september 2010 om 20:32 #431925leon ciao :
weet ik, maar anders past de voorrem niet bij deze EBR want er zit maar aan 1 kant zo’n ding wat in die gleuf in de voorvelg valt.Kun je de 2 onderste delen van de voorvork niet omwisselen dan?
leon ciao :
Ps ik heb een nieuwe camera gekregen van een kennis dus er komen nu betere foto’tjes :!werd tijd :pest
21 september 2010 om 06:25 #464436-RobinvS- :
Hoe heb je dat bierdopje erin gekregen, kan zeker niet bij Citta?ik denk dat het bij een citta ook wel zo passend te maken is hoor
@ Goedguus, goed idee dat kan inderdaad dus je hebt gelijk, nog niet eens aan gedacht 🙂
21 september 2010 om 17:24 #433005voor dat bierdopje kun je bij mij terecht. k kan mm je er wel in slaan.
m.v.g. Thom
21 september 2010 om 18:22 #464452ja dat zal die zelf toch ook wel kunnen of niet haha :p
ja het was idd thom leuke detail ideetje, ik heb er alleen de fles voor moeten atte 😀vandaag de mat zwarte snor ciao met 50cc gemaakt, hij kreeg geen benzine meer. D.m.v schoonmaken van sproeier, carbje en luchtfilter liep die weer..
verder vandaag de stepjes en standaard van de gouden ciao gespoten. En bij de brommerzaak heb ik hem even een nieuw benzineslangetje en binnen bandje gehaald die ga ik morgen pas gebruiken 😉
23 september 2010 om 16:02 #464490gisteren en vandaag weer wat opgeschoten.
het blok zit inelkaar met wat nieuwe onderdelen. Ook al mooi schoongemaakt. Geen problemen gehad met in elkaar zetten en hij vonkt goed 🙂
Verder zit het frame ook al inelkaar, heb de uitlaat even eronder gehangen voor te kijken hoe hij uit komt te zien :

wat er eigelijk nog moet gebeuren :
– behendeling en kabels erop
– blok eronder
– tankdop zwart spuiten
– achterspatbord vinden en goud maken
– vorkpoten en voorwiel omwisselen
– zorgen dat de ciao goed looptvolgende week ergens verwacht ik dat hij klaar is, heb het een beetje aan het krijgen en ik haast me ook niet want ik krijg hem denk ik toch wel klaar voor de meeting de 31ste oktober 😉
23 september 2010 om 21:00 #464505ga je dat zadel erop laaten past wel bij de rest van de look
met anderen woorden vrak23 september 2010 om 21:37 #464511Ik kan mijn ogen haast niet geloven, de foto’s zijn scherp en het lijkt ook nog wat te worden ook =)
23 september 2010 om 22:06 #464516Ziet er veelbelovend uit 😉 Komt er nog een andere demper op die uitlaat? 😛 Dat ding is ja enorm 😮
23 september 2010 om 22:11 #464517@ orangeciao, snap jouw niet?? Er komt een nieuwe zadelhoes op trouwens die moet ik nog even ophalen bij de vriendin van mijn broer.
@ hansieb, jaja na 5-6 jaar eindelijk een nieuwe camera gekregen. Een heel goed 5.zoveel megapicsel geloof ik. Van een kennis gekregen want die heeft een nieuwe gekocht die nog beter is en voor onderwater foto’s 😉
@ docs, nee deze maakt gewoon een mooi geluidje en vind hem wel mooi.
Het blok is :
43mm polini kit racing 27mm poort
polini 43mm HD kop
speedengine carters onbewerkt cp ontsteking
standaard krukas bewerkt pen 10
afgedraait cp vliegwiel [door virgil moet ik erbi jzeggen dus geen eigen werk]
Simonini calibrata zelfbouw 27mm + kevlar metrakit dempertje
13.13 del ortho
malossi filterhopelijk heb ik tijd om hem maandag middag/avond helemaal af te bouwen. Ik ben echt benieuwd naar de prestaties nu. Verder zit er uitraard wat afwerk/detail werk aan maargoed dat komt nog wel goed voor de meeting 😉
oja de lak kon opzich wel iets beter dus die wil ik na de meeting opnieuw dan, en dan wat duurdere/betere kwaliteit lak pakken en netjes binnen in een warme ruimte doen dat zal het resultaat ten goede komen 🙂oja en voor ik het vergeet, ik heb van een vriend van thom-ciao gisteren zijn ciao mix gekocht met geel kenteken. Opknappertje is het, volgende week woensdag ga ik hem ophalen.
Ding loopt niet maar dat is niet zo’n probleem normaliter gezien, maar hij ziet er wel nog goed uit. Dus weer wat te doen :bier24 september 2010 om 13:02 #463090leon ciao :
oja de lak kon opzich wel iets beter dus die wil ik na de meeting opnieuw dan, en dan wat duurdere/betere kwaliteit lak pakken en netjes binnen in een warme ruimte doen dat zal het resultaat ten goede komen 🙂Waarom laat je hem niet coaten? Want als je je brommer fatsoenlijk wil spuiten ben je ook al snel 80-100 euro kwijt..
coaten is iets van 150 euro en dan weet je zeker dat het de komende tijd goed is..24 september 2010 om 15:46 #464536ja misschien niet eens zo’n slecht idee nee. Dat moet ik nog maar eens even bekijken hoe en wat gaat komen 😉
vandaag wou ik aan de racer verder gaan. Maar ik reed met de rs samen met een vriend van me uit school. En toen hield zijn vespa er mee op. Dus ik hem even meegesleept naar mijn huis en hem even thuis afgezet met de apprilia want hij moest nog weg en toen de brommer gerepareerd [spie gebroken]. Dit is de sjink :p :

ik vind hem echt wel grappig :lol
De ciao is orgineel op de 80 poeli, 13.13 spaco en [mijn] tecno cc na. Ik breng hem morgen pas naar hem terug dus heb me er net al even mee vermaakt op het pleintje 😀25 september 2010 om 12:51 #464560mijn ebr ziet mooi uit onder de ciao leon
gr joel25 september 2010 om 16:00 #464566dankjewel joel.
vandaag verder gegaan, polini ciao heeft nog wat mee geholpen want die had ook ff niks te doen en met zijn 2en aan de vespa sleutelen is ook wel weer eens leuk uitraard 🙂
wat gedaan is :
– hendels, handvaatjes en bekabeling gefixt
– voorvorkpoten omgewisseld
– voorwiel dus ook op de juiste wijze erin
– stuur toch iets meer voorover gezet ivm dat dit toch een fijner zithouding geeft, dus word ik wat minder mank van + beter voor mijn polsen die ik hard nodig heb bij mijn muziek hobby. En natuurlijk fijner met bochtjes maken 😀
– remmerij aangesloten
– gas aan gesloten, carb gemonteerddus toen moesten we alleen nog het blok dus dat gemonteerd en kom ik er gvd achter dat de uitlaat zo niet past door de grotere poort. Een stukje van het groot carter moet bijbewerkt worden, dat is ook zo bij mijn elec blokje waar ik deze cilinder eerst op had. Dus ik ga maandag de cilinder en zuiger van het blok halen. Dan een doek in het blok zodat er geen ijzerstukjes in het blok vallen en dan het groot carter iets bijslijpen. Hoeft maar een heel klein beetje en dan is het al genoeg, is ook zo te zien bij dat elec blokkie..
jammer anders had ik vandaag een testpoging kunnen wagen maarja dat moet even uitgestelt worden tot volgende week. Gaat helemaal goed komen, kan niet wachten om hem te horen lopen 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.