Vespa-Ciao.NL
:: leon ciao’s perso

Home Forums Perso’s Projecten leon ciao’s perso

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 437)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

leon ciao
    Topic starter

bij de snor met 10 spaaks een door virgil afgedraaid vliegwiel geinstaleerd en snelgas. Gaat lekker zo 😀

En ben begonnen aan iets nieuws, hieronder kun je lezen hoe ik er bij uit kom [zet het nu maar allemaal i n1 perso is wat makkelijker bij te houden voor mezelf] :
      http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=21684

hij is inmiddels al weer iets verder
      – standaard vork los geslepen, zat helemaal vast in het frame 😉
      – EBR gekocht
      – M-stuur gekocht
      – buis op maat gemaakt

Vandaag lak halen en vandaag of morgen de buis vastlassen. Heb zelf geen CO2 lasapparaat dus laat dit even bij een kameraad van mij doen want met elektroden zit je zo door de tank heen.

foto’s zodat je een beetje kunt zien hoe het frame eruit komt te zien :

EBR forks 🙂

en misschien nog leuk om te laten zien, heb mijn geroeste handmade netjes opgeknapt. Maar aangezien ik er nog een heb ben ik aan het denken om deze misschien te verkopen en van de opbrengst voorvorkdempertjes te kopen voor op mijn snor ciao 😉

Anoniem

Mooie combinatie stuur/vork. Ik zou persoonlijk die buis wat groter willen hebben. Maarja, dat is natuurlijk smaak.

leon ciao
        Topic starter

als hij klaar is komt het er wel goed uit te zien, heb precies een zelfde soort stang gebruikt als mijn broer vroeger had dus weet hoe die uitkomt te zien. Mijne ga ik ook op de zelfde plek laten lassen. Zo komt de buis dus :

heb de lak net gehaald en zal het maar vast verklappen hij wordt glitterend goud! Met orginele grijze kleur 5 spaaks [want die zijn nog heel mooi] en grijze orgineel nieuw model kappen. Nu nog ff kijken wanneer er tijd is die buis te lassen want dan kan ik pas weer verder 😉
          maarja ik houd me in de tussentijd goed bezig met wat blokjes maken want te lang er niet mee bezig zijn kan ik helaas niet. Zullen er hier wel meer last van hebben : Het vespa virus 😀 moet nog aangemeld worden als officiële ziekte :lol

goeiepit
          Bijdrager

He eindelijk een x geen wazige foto

Martijnvanheerde
            Donateur

Die is van een andere camera geloof ik;)

leon ciao
              Topic starter

ja inderdaad andere camera die mijn broer gebruikt [van telefoon]..

floor-ciao
                Bijdrager

Krijg je hem nog af voor de meeting in Thorn :D,en die Ebr’s zijn zo mooi alleen jammer dat zo snel krom gaan Gr

Tom ciao

Haha,
                    dus je broer maakt scherpere foto’s met z’n mobiel dan jij met je fotocamera? 😕

leon ciao
                    Topic starter

floor deze komt iid ook mee naar de thorn meeting, hopelijk met het speedengine met kit racing blok zoals ik het voor ogen heb. Thom en ik komen samen dan dus met die racer en met de zwarte met 10spaaks erin.

@ tom ciao, hij had wel een telefoon waar je u tegen zei van 100den euro’s, deze foto is in 2007 gemaakt. Ik maak mijn foto’s al sinds 2005 met een cameraatje van net 100 euro ofzo…
                      maar geen gezeik aub meer over de foto’s ik kan er ook niks aan doen ga er geen nieuwe aanschaffen als deze het nog doet en ook niet om jullie er een plezier mee te doen..

vandaag kocht ik een 100% orginele snor ciao. Super netjes. Maar stond al 10 jaar ongeveer stil, dus zat ook flink wat stof op [morgen netjes cleanen] Hij liep niet, maar heb hem net aan het lopen gekregen. Alleen de 35 sproeier die erin zat is iets te klein. Ik ga morgen even naar brommerzaak de arend voor een 38 te halen want o pde choke loopt die al beter. Met 42 verzoop die.
                      Kijken of ik er morgen foto’s van op kan gooien, het is een heel mooi brommertje 🙂
                      het is wel leuk maarja wat moet ik er eigelijk mee, ik ga er echt niet met 25 op rond rijden en om dit mooie brommertje op te gaan voeren is ook zonde 😉 denk dat ik hem wegdoe en weer een nieuwe opknapper haal, ik vind het gewoon heel leuk om vespaatjes een nieuw leven in te blazen! Dat er nog vele mogen volgen de komende maanden :thumb

leon ciao
                      Topic starter

de brommer doet het goed nu, vanalles gereviseerd vandaag.. Is net of die kickstart heeft met de trapper 😀
                        Ook heb ik hem wat gepoetst. En vandaag ben ik ermee gaan rijden en ik vind hem echt gaaf ik denk dat ik hem ga houden 🙂

zo’n orginele snor trekt eigelijk best goed. Alleen jammer dat het 50km/h te vroeg stopt :lol
                        Hieronder wat foto’s van het beestje, ben er erg blij mee.

en wat later op de dag met zijn 2en rondgesnord :

morgen de ciao met 10 spaaks de kentekenplaat voor ophalen die heb ik vandaag aangevraagd en dan gaat die weer uitelkaar ik ga kijken of ik het blok nog verder kan aanpassen voor nog betere prestaties. Op de meeting in thorn wil ik echt het maximale eruit kunnen halen :!

leon ciao
                        Topic starter

blauwe snor ciao vorige week maandag verkocht.

de stang is gelast. Na de stang wat bijgewerkt te hebben ben ik begonnen met de lak.
                          Dit is pas de eerste laag, maar zo kun je wel al zien hoe het zo ongeveer uit komt te zien kwa kleur :

en mijn ciao snor heeft nu de calibrata zelfbouw pijp erop met kevlar metrakit demper, van de metrakit rk van mijn schakel.

Helaas heb ik er maar 1 keer kunnen starten toen brak de spie 🙁
                          straks of morgen dus maar even vervangen 😉
                          De bedoeling is dus dat deze 2 brommers mee komen naar de ‘herfst-meeting’ in thorn.

leon ciao
                          Topic starter

ben weekendje naar zuid limburg geweest met 15 man dus er is niet heel veel gebeurd maar wel wat kleine dingetjes.
                            Thom heeft de calibrata netjes afgewerkt en in de blanke lak gezet. Ook heeft hij mijn 27 mm flensje aangepast zodat die afneembaar is zodat ik kan wisselen tussen 22 en 27mm flens. Erg bedankt kerel :thumb

beste bier dat er is, moest er natuurlijk dus op komen. Hiervan lust ik er elke week wel een paar :bier

en hier zit ik er zelf op. Let niet op hoe ik eruit zie op de foto aub haha :p

morgen nog wat dingen doen [want heb dan niet zo hel veel tijd.. :
                            – achterbandje halen [binnenband], want die is lek nu
                            – zwarte lak halen en de stepjes en zijstandaard spuiten
                            – hendels, bekalbeling en kabelgoot instaleren

en dan ga ik woensdag middag met thom-ciao het hele ding in elkaar zetten. Dan komt hij dus af en anders einde deze week 😉

Thom-Ciao
                            Bijdrager

eejh leon, je vergeet erbij te zetten van wie dat idee was van dat alfa dopje:p
                              nee maar alleen de lakstatus is niet echt heel veel, (beetje beun) maarja wat wil je met gamma huismerk met dit koude weer.

volgende week is hij zo goed als af als k goed kan tellen.

we maken er iets mooits van (op de lak na:p)

leon ciao
                              Topic starter

ja gamma huismerk snel snel erop wordt inderdaad niet echt super :p
                                maarja kan er mee leven, het mooitste aan deze brommer wordt denk ik toch de engine 😀
                                hier komt die :
                                70cc polini kit racing met 27 poort erop
                                43mm HD kop van polini
                                NGK 8 bougie
                                cp speedengine
                                afgedraaid cp vliegwiel [virgil]
                                bewerkte standaard krukas
                                13.13 del orto
                                malossi filter
                                simonini calibrata zelfbouw 27mm
                                55 poeli
                                blauwe trekveertjes

Tom ciao

Je voorvelg zit er verkeerd om in.

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 437)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.