- Dit onderwerp bevat 436 reacties, 83 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 juli 2010 om 15:48 #453293
foto’s van de ciao, hij loopt goed ! Inmiddels heb ik er wel weer een andere demper opzitten, een langere aluminium met rockstar games ebleem sticker. Super geluidje. Brommer start ook in 1 stap dus ik ben wel tevreden met hem 🙂

Wat zit er op ;
43mm dr evo met eurocilindro lc kit
elek speedengine
getunde piaggio krukas
13.13 del orto , 66 sproeier derin
leovince handmade met andere demper
variomatic 100mm schijven, gele drukveer, groene trekveertjes
polini speedcontrol met 7 grams rollenMeestal post ik geen foto’s van alle sjieke blokken etc, dusja nu maar een keertje wel want dit wil ik wel met jullie delen :

zoals je kunt zien ben ik begonnen met het zij inlaat blok

standaard inlaatje afgedicht

binnekant van het blok nuWat er op komt 16mm of 17,5 mm carburateur met een powerfiltertje
En als cilinder pak ik een 43mm dr evo en daar komt mijn afgevlakte/gepolijste 43mm DR kop op.
dan proma cc en vario met 90mm scijven gele drukveer andere trekveren en malossi multivar erop.
En hopelijk kan ik er dan mee door maasbracht gaan vlammen 😀Hij komt den ik op de zwarte snor met 5 spaaks, maar voor te testen even op een ander frampje.
En hier nog een foto die ik nog nooit gepost had van mijn polini h2o kit [omdat ik denk dat jullie dat ook wel intressant vinden] :

en heb trouwens ook de polini kit racing, 27mm poort op gelast op volledig aangepast elek blokje. Maar die ga ik toch maar verkopen om de carb voor zij inlaat blok straks te kunnen kopen + nog iets anders [jaja vespa gerelateerd :D]

uitlaat is een omgelaste leovince TT voor mineralli horizontaal.11 juli 2010 om 13:04 #462686vanmorgen even de andere handmade eronder gehangen en op afgesteld. De ciao is nu nóg veel rapper, dit loopt echt fijn. Met 50cc en vario wou deze handmade voor geen meter vooruit, maar met de 70dr wil die wel. En het klinkt ook nog eens super.
Let op de laatste foto niet op het ijzerdraadje bij de uitlaat, die is al weg. Hing er puur voor de zekerheid want het is natuurlijk super zonde als zo’n mooie pijp de grond raakt als hij los komt maar hij hangt gewoon stevig genoeg, daar ben ik nu ook van overtuigd 🙂
En mijn kenteken is donderdagavond doormidden gebroken bij een wheely, og ja toen kon ik ook gewoon volgas langs de flitskast :lol

we zijn nog een clio aan het reviseren bij ons thuis..

de vette pijpvoorlopig ga ik er niks meer aan doen, gewoon fijne brommer. Alleen wil ik er misschien nog kickstart op gaan maken 😉
En hier nog 2 foto’s van het andere model handmade met de rockstar demper [van GTA en midnight club] :

12 juli 2010 om 10:17 #462695leon ciao :
……mijn zij inlaatje (oude van theike ) dat is nog een die op de verkeerde manier de inlaat heeft zitten.
maar ik wens je succes ermee is moeilijk om in elkaar te zetten zonder te lekken en fatsoendelijk te laten lopen
gr
12 juli 2010 om 10:26 #462697ja ik weet dat die valse lucht trekt en lekt dat zei theike me ook al, maar ik ben er nog niet verder aan gegaan dat ga ik nu in de vakantie doen en dan zie ik wel of het nog lekker lopen wilt en anders wil ik zelf een compleet andere proberen te bouwen kijken of dat een beetje wil lukken 😉
26 juli 2010 om 12:48 #463034heb de ciao van silence-ciao gekocht, hij moest er snel vanaf omdat hij een nieuwe ciao had gekocht [ouder type] want hij vond het minder zonde om daar aan te gaan beunen als aan deze 😀
De brommer liep nogal slecht en de lak had wat aandacht nodig. Dus ik heb de lak netjes bijgewerkt en dat is nauwelijks te zien. Verder blokje gereviseerd, trappers terug erop en spiegel erop. Loopt weer super 🙂
helemaal orgineel op sito +je na.
Alleen jammer dat aan 1 kant de orginele tanksticker ontbreekt 🙁
maarja rij er toch weinig mee omdat ik de rs en 1 snor ciao heb, vandaar staat hij ook geschorst. Hoop hem binnekort te verkopen. Hij staat op speurders voor 275 met 1 maand garantie op het moterblok.
Weer een ciao’tje op geknapt, heb er nog 2 klaar liggen die opgeknapt dienen te worden [ciao p en ciao mix]. Moet een beetje rap zijn, het duurt nog maar half jaartje tot ik mijn rijbewijs wil gaan halen met honda crx delsol of civic [92-95 model] 8)
de 2 snor ciao’s houd ik me wel, rs gaat waarschijndelijk naar broertje van een vriend van mijn broer. Of thom-ciao, of ik houd hem misschien wel tot ik motor heb wie weet 😉Voor nu wat foto’s van het eindresultaat van de 2005 opgeknapte vespa ciao :

ik vind deze kentekens wel mooier als die ‘langvormige’ .28 juli 2010 om 11:21 #463068gisteren/vanmorgen mijn cp speedengine in elkaar gezet en de snor weer ineen gezet, setup is nu :
43mm dr evo onbewerkt
43mm malossi cilinderkop
cp speedengine carters
afgedraait cp wieltje
cp’s op 0,5
proma cc
13.13 [67 sproeier]
groene trekveren
80 poeli
malossi powerfilterFoto,s van alle 3 de speedengine ciao’s [middelste is die van polini ciao die andere 2 zijn mijn snors] :

ja de buitenkant van de speedengine moet ik van de week nog eens grondig poetsen :lolén gisteren begonnen met het opbouwen van mijn mixje heb al vanalles eraan gedaan.., let op is nog lang niet af he maar zo krijg ik alvast een beeld van hoe die gaat worden 😉

11 augustus 2010 om 18:59 #463336de mix gaat naar een jongen die a; heeft aanbetaald, over 2 weken komt hij hem halen als hij zijn loon heeft. Hopelijk wordt de zwarte ciao met trappers ook binnekort verkocht. Dan nog wat onderdelen verkopen en dan ben ik er een beetje vanaf. Ik begin steeds meer trek te krijgen in me eigen autootje, kan al bijna niet meer wachten tot ik kan beginnen met lessen 😉
mijn snorciao ga ik wel houden die is zover klaar loopt heel goed. Alleen moet ik nog eens een keer als ik zin heb een beter en netter beugeltje maken voor de radiateur. Blok gaat er binnekort wel weer onder vandaan voor een afgedraaid elek vliegwiel te plaatsen [bedankt virgil] en voor nieuwe zuigerveren en kop en voetpakking en dan blijft die gewoon een tijdje in elkaar..
Heb er maandag foto’s van geschoten :

en heb vandaag mijn elek kit racing blok onder mijn eigen [verzekerde] ciao snor gemaakt. Er was in een topic hier op de site wat discussie over het feit 90-100 km/h wat niet iedereen geloofde, ik zal binnekort een filmpje gaan maken dat dit wél mogelijk is !
Ik zou er nog graag een proma cc naar 27mm voor omlassen maargoed ik ga hem toch weg doen dus dat doe ik niet.. En dan maak ik deze snor ciao zo goed als orgineel zodat ik er een orgineel brommertje naast de schakelbrommer en die snorciao heb.

Setup van deze :
43mm polini kit racing + 27mm poort
elek carters getuned door theike + leonciao
krukas tuned leon ciao
13.13 del ortho
malossi filter
leovince tt 27mm zelfbouw uitlaat theike
simonini koppeling
poeli 7012 augustus 2010 om 05:23 #463344Heey Leon,
lc vespa ziet er goed uit!
de andere vespa is misschien verkocht he denk het wel dus hou die even gereserveerd,
ik bel je straks nog even terug erover
mvg,
virgil
12 augustus 2010 om 11:08 #463346ey hoe loopt die omgelaste uitlaat?
zeker niks daar tot 6000rpm en dan booooom! of niet?De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.12 augustus 2010 om 12:04 #463349leon ciao :

ja de buitenkant van de speedengine moet ik van de week nog eens grondig poetsen :lolHaha ik weet nog dat je in het grote marktplaats topic zei dat je poetsen haat:P
12 augustus 2010 om 22:53 #463377@ virgil, veel plezier ermee jongens
verwacht wel dat jeroen er wat moois van maakt he 🙂

@ Ritze, de uitlaat trekt in het begin best goed, daarna wordt het wat minder.. Het beste is denk ik toch een andere uitlaat maar die heb ik niet ervoor. Liefst zou ik dus proma cc omlassen naar 27mm.
@ Lampenkap, ja inderdaad :p moet eerlijk bekennen dat ik deze speedengine nog steeds niet opgepoetst heb, maar dat komt nog wel want dat kan die wel gebruiken, heel vies nu 😉
12 augustus 2010 om 23:06 #463378Haha ouwe smeerkees.. Voor de verkoop ontvet jij niet eens een varioklok, die je toen verkocht @mp.
Dat ding leek alsof je hem hebt opgegraven uit een plas prut en een zandbak:no
13 augustus 2010 om 08:19 #463381pik kom op man 😛 je hebt toch wel n flex ligge, douw je daar zoon staal borstel op en dan hoef je alleen n beetje op en neer te gaan 😛
vind ik wel raar met die uitlaat, mijne omgelaste scoot pijp doet niks onderin maar word beest op hoge toeren:?
hebben jullie ook die pijp ingekort of gewoon omgelast zodat ie past?@lampenkap mwoa mijn vario klokje zag er wel netjes uit, maar die lekt nu olie als n bezetenen
(niet jou schuld leon:P)De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 augustus 2010 om 14:43 #463503speedengine inmiddels opgepoetst haha yes 😀
thom-ciao kwam van het weekend terug van Salou en hij had de neos verkocht dus hij heeft geen brommer meer [alleen een si maar die ligt nog uitelkaar en heeft ook nog eens geen kenteken] nu had die ook nog eens de fiets kapot dus hebben we vanmiddag mijn snor ciao maar even klaar gemaakt en blok inelkaar gezet voor eronder zodat hij vanavond vervoer heeft naar zijn werk 😉
50cc op orgineel 12mm elec blok, 13.13 del orto [55 sproeier], malossi red filter, handmade met aprillia/rockstar demper, groene trekveertjes en 80 poeli. loopt leuk 55 ofzo gok ik.En ook nog even het blok onder de andere snor ciao uitgehaald. De zuigerveren hadden een echt abnormaal grote slotspeling dus maar gauw verwisseld voor het schade ging veroorzaken want voorkomen is beter dan genezen he 😉
ook ff gelijk nieuwe kop en voetpakking.
Morgen of woensdag maak ik nog even snelgas op deze ciao + andere handvaatjes.
Foto’s van de 2 snors [bij nieuw model ben ik plaat verloren moet nog nieuwe aan laten maken] :

op die met rockstar demper komt nog een hebo stuurrol tussen het stuur, maar ben helaas de schroeven kwijt dus thom neemt die vanavond even van zijn werk mee en dan kan de stuurrol er ook tussen.
Binnekort ga ik aan de minibike verder. Hij start wel enzo maar alleen als ik benzine in de kop spuit, nu heb ik het er ff op gehad met iemand die langer aan minibikes sleutelt en dat komt meestal door die chinese prul carburateurtjes.
Op scooterenminibikeshop kosten ze maar 12,50 nieuw dus dat is niet zo’n probleem, ook komt er voort een ander membraam op. Is toch allemaal mooi goedkoop. En dan kunnen we weer op de mini rond gaan gassen 😀18 augustus 2010 om 20:09 #463567gisteren en vandaag ff wat werk gehad aan die zwarte ciao mix. de jongen die hem zou kopen wou zijn speedengine met 70polini die hij al eens eerder van mij gekocht had eronder hebben dus even geholpen met inelkaar zetten enzo maar het blok wilde maar niet starten. Het bleek dat die geen benzine kreeg want met benzine in de kop spuiten deed die het wel, ander carbje erop en hij deed het. Moet alleen nog afgesteld worden maar hij heeft de mix al meegenomen, dat doet die zelf.
heb de carb en membraam voor de mini nog niet besteld dus daar kan ik nu niet mee verder dus heb ik maar even op de snor ciao [waar thom-ciao maandagavond een boete mee te pakken had :pest] een vario gemaakt zodat die wat beter optrekt dan met de 80 poeli. Maar dit liep nog kutter dan ik had verwacht door de gele drukveer, wist dat mijn 50cc met de standaard drukveer beste zou lopen maar die heb ik helaas niet meer. Nu heb ik er maar weer poeli klok in gezet met 95 poeli maar dit komt ook niet bepaald snel van de plaats. Dus ik ga nu een achterkoppeling met standaard drukveer ergens proberen uit te halen..

maar heb nu weinig om aan te sleutelen dus wil eigelijk ergens een kentekenloos frame uithalen voor racertje te bouwen dat kost toch niks tot niet veel [en 0 euro verzekering] en de onderdelen heb ik toch al.. 5spaaks en polini sp heb ik en dan pak ik de cp speedengine met dr evo of bewerkte 70malossi brevettato blok. Blijf er toch steeds zin in houden om weer wat te maken..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.