- Dit onderwerp bevat 436 reacties, 83 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 maart 2010 om 20:37 #459373
Hou je het voorwiel aan de grond met optrekken?
18 maart 2010 om 20:43 #459374ben nog in aan het inrijden dus rij met weinig toeren maar hij komt als je een keer gas open houd inderdaad voor los van de grond ja.. Ben benieuwd wat hij op de top gaat doen, eigelijk nog wat kleinere tandwielen maar voorlopig nog niet eerst deze maar eens laten slijten die zijn nog z.g.a.n [op 3 de foto zie je zelfs het prijskaartje nog erop zitten :lol]
Als hij goed ingelopen is ga ik een keertje sprintje doen tegen een 125cc moter van kameraad van mij, kijken of ik hem in het begin bij kan houden. en uitraard een mooi filmpje van laten maken 😉30 maart 2010 om 20:05 #459818heel veel aan de brommers gedaan weer, ik maak pas 1 grote update als ze alle 4 afzijn [heb er nu 2 af], als het weer een beetje mee zit hoop ik dat dat deze of volgende week al lukt.
Heb de lc kit weer van het nieuwe ciao frame afgehaald, en het komt op de andere snor ciao waar ik nu mee bezig ben. Ik verklap verder nog niks.
Ook ben ik hier mee bezig [foto is van zondag is inmiddels al bijna start klaar] :

setup die al eronder ligt, moet alleen nog gas rem kabel en carb uitlaat erop :
43mm dr evo
cp carter getuned door polini ciao
krukas bewerkt leon ciao
13.13 del ortho
standaard getunde filter
leovince krul met doorgezaagde demper uitraard 🙂
en variomatic [!] malossi multivar 100 mm schijvenmaar de vario had ik niet compleet tot zaterdag, maar toen zag ik plots iets te koop staan dus ik dacht whopaa die is voor mij meteen even met de snor ciao met thom-ciao wezen halen :):

hij was van een beun jochie die er niet veel verstand van had :con
maarja blok ff aan de praat gekregen en toen gelijk brommer helemaal uiteen gereten… Kickblok zondag aan sjoerd verkocht. De rest zoals velgen vork etc ben ik nog aan het verkopen. Frame mag gratis afgehaald worden.oja vandaag nog even de toeter van de snor gemaakt, zal er nog wel een how to van maken. Toeter van elek blok op cp blok maken, is best makkelijk te doen voor iedereen 😉
30 maart 2010 om 20:31 #459824leon ciao :
nu volgende week komen 2 intresante updates, teminste dat is de bedoeling..Leon, ik wacht nog steeds op die 2 interesante update’s, waar blijven die?:?
Ik wacht al 7 pagina’s lang op een goed verhaal namelijk:con30 maart 2010 om 20:38 #459679jij hebt zelf tog ook ik weet niet hoeveel brommers, je begrijpt vast hoe kut het is om alles hier te gaan posten wat je maakt dus dat doe ik dan ook niet altijd en ik neem aan dat ik dat toch zelf mag weten 😉
toen ik maar 1 brommer had hield ik het nog goed bij [ga maar een paar paginas terug toen ik net begonnen was toen ik een vespa si’tje had daar poste ik alles aan wat ik er aan deed] maar dat is nu simpel weg niet meer bij te houden dus ik zal van de week de ‘eind resultaten’ posten.
Verder ben ik nog aan de vespa ciao van een kennis bezig. 70cc polini w- poort, elek blok 13mm inlaat spoelers, krukas getuned, 13.13, mal. filter, proma cc, 70 poeli. Hij heeft gelopen maar krijg hem nu niet mer aan de praat waarschijndelijk door de roest in de tank, dit ga ik nu weer oplossen door een vespabravo tank tussen het frame te maken 😉30 maart 2010 om 20:43 #459825ik denk dat hij meer bedoelt dat het hier er alleen over gaat welke brommer je koopt – sloopt – verkoopt
maar verder niks interessants over opbouw/tuning oid vertelt.. en je post 1000 foto’s van 1 brommer wat ook niet echt boeiend is omdat ze er (bijna) allemaal gaar uitzien30 maart 2010 om 20:53 #459827Je slaat de spijker op z’n kop goedguus!

Dat probeer ik je dus duidelijk te maken Leon;)
Ik heb zelf inderdaad ook zat brommers, maar ben gewoon simpelweg niet van plan om elke scheet die ik in de schuur laat hier te posten, simpelweg omdat niemand het wat boeit.
Daarom hou ik gewoon van één brommer wat bij, thats it!4 april 2010 om 19:28 #460047groene bravo = naar oudijzerboer gegaan
snor ciao vandaag gemaakt, let op hij is nog niet af.
Hij loopt wel al, morgen wordt hij goed afgesteld en word hij mooi afgewerkt. [2 5 spakers erin, voorspatbordje, slangen inkorten etc etc]
Sorry voor de beetje wazige foto’s, het begon al donker te worden :

Wat er op ligt :
50cc piaggio
eurocilindro lc kit
elek carters onbewerkt 12mm inlaat
orginele piaggio kruk
elek 4 spoels ontsteking
13.13 del orto
standaard luchtfilter
leovince handmade met kevlar metrakit demper
80 poeliIk wil de brommer niet té hard laten lopen vandaar ook de 50cc, reden hiertoe is dat het eigelijk te gevaarlijk is om erg hard te rijden, als je alleen al bijv. eens naar de rem kijkt..
De cross ciao wil ik morgen ook helemaal klaar maken 😉Dinsdag ga ik een nieuwe brommer halen, op geel kenteken. Een opknappertje, deze ga ik netjes opknappen 🙂
En hier omdat die zo mooi is 😀 [haven maasbracht, grootste binnenhaven van Nederland] :

start/rijd gewoon perfect, ik wil er alleen een kleiner achtertandwiel opzetten zodat de topspeed wat verder toeneemt 😉morgen updates, hopelijk heb ik dan alle 4 de brommers ver klaar en goed rijdend ! 8)
11 april 2010 om 20:03 #460242ik heb nog geen tijd gehad voor de crossciao en ciao snor met lc af te maken helaas. Er is namelijk iets tussen gekomen 🙂
ik kon redelijk goedkoop een vespa ciao met geel kenteken krijgen. Niet meer echt ehh nieuw kun je wel stellen 😛
Nu heb ik hem volledig opgeknapt, start in 2 stappen licht remmen etc doen het. Alles gewoon goed.
Ik heb er niet aan gedacht foto’s te maken toen ik hem kocht 😉
Zo ziet hij er nu uit, hij is vandaag verkocht :

zo heb ik een leuk ciao’tje nieuw leven ingeblazen en de nederlandse wegen opgeholpen 🙂
ik ben nog wat aan het maken voor de vriendin van mijn broer en dan kan ik van de week eindelijk weer eens verder aan de zwarte ciao 😀13 april 2010 om 19:35 #460330suc6;)
GRZ
13 april 2010 om 20:42 #460339hoeveel pixel is jou camera echt.?
1.2 ofzo?13 april 2010 om 21:52 #460343pff geen verstand van :p
in ieder geval een van de eerste digitale camera’s die op de markt kwamen hij is dan ook al een aantal jaartjes oud, maar met mijn telefoon is ongeveer zelfde kwaliteit en verder heb ik niks 😉vanmiddag heb ik de ciao klaar gemaakt voor mijn broer zijn vriendin en heb ik ook even wat dingen gedaan aan de lc ciao. 5 spaaks achterwiel erin gezet etc.
13 april 2010 om 22:25 #458710Loopt mijn ex-elec bloke goed?
14 april 2010 om 08:01 #460349ja enkel ander koppakingetje tussen en toen liep die fatsoenlijk ja, alleen wat langzaam dus komt denk ik toch een sneller cilindertje op 🙂
19 april 2010 om 19:31 #460508heb van lildevil een 70cc dr evo gekocht voor op de brommer met lc zodat die wat sneller wordt die is vandaag verstuurd dus hopelijk heb ik hem morgen of overmorgen binnen.
Verder cross ciao ineen [nouja maar 1 klein keertje mee kunnen crossen, moet nu snel klaargemaakt worden voor de limbo tour want thom-ciao rijdt mee met deze brommer omdat hij niet met de neos mee mocht..]

En natuurlijk mijn eigen vespa helemaal afgemaakt [alleen poetsen moet nog :lol] :

dit vind ik echt een mooie uitlaat die goed staat op mijn brommer, maar het nieuwer model handmade loopt fijner met 50cc en staat ook niet slecht dus heb ik die genomen :

ik vind dat de 10 spaaks hem goed staan, 5spaaks zijn nogal ‘standaard’ in een nieuwmodel ciao.
Ik heb de brommer helemaal nagelopen en ik ga er wel vanuit dat hij de hele toer volhoud.. Hij rijdt super, alleen zal ik een van de langzamere zijn denk. Gelukkig kan ik nog omwisselen omdat mijn grijze ciao ook mee rijdt, daar ligt een 70cc dr evo bewerkt blok op die loopt wat sneller.
Nu hopen dat ik de grijze ciao goed loopt, ik niet te gek veel zuip zaterdag en dat ik me niet verslaap :lol en uitraard op een heel mooi weertje tot zondag mensen
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.