- Dit onderwerp bevat 436 reacties, 83 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 maart 2010 om 19:40 #459025
heey leon,
ziet er leuk uit fijn dat je nog iets van de oude handmade hebt kunnen maken zie ik net
gr
9 maart 2010 om 19:44 #459026ja ik heb de demper aansluiting iets aangepast zodat deze metrakit demper erop past [heel mooi sound], verder heb ik een ophangbeugeltje ervoor gemaakt en de uitklem voor op de poort gemaakt door een van een oude standaard pijp te halen.
10 maart 2010 om 14:37 #459058ey man, jammer van die lagers.
maar dat gaat toch best wel veel geld kosten bij epc of niet?
mja om het zelf te doen… toch wel wat moeilijker dan vespatje:Ptrouwens vario setje doet het nog steeds top
krijg deze of volgende week mn 2e multi var:P
want met std vario was echt triest.greets
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.11 maart 2010 om 18:54 #459096leon ciao :
bij de aprillia de krukaslagers kapot, dus deze moesten vervangen worden dat gebeurd nu bij epc sittard.Waarom doe je het zelf niet?:?
Zo’n blok stelt niks voor man.11 maart 2010 om 19:05 #459097heej miel-monteur dat valt je vies tegen hoor weet niet of je al vaker een mineralli am6 blok open gehad hebt maar die kruklagers vervangen lukt mij niet. Lagers zijn btw al vervangen nu, zaterdag denk ik dat hij het wel doet [hoop ik :D]
Verder is mijn ciao sinds gisteren ook weer wat sneller :

deze ga ik wat mooier maken. Vandaag heb ik van ernstje een 5 spaaks achtervelg binnen gekregen dus mijn setje is eindelijk compleet. Die komen hier dan ook in, orgineel zilveren 5 spakers.
En natuurlijk licht maken en nieuwe zijkapjes denk ik. Frame blijft wel gewoon zwart.11 maart 2010 om 20:30 #459103Met een goede how-to kan je een am6 prima reviceren;)
11 maart 2010 om 20:52 #459104jazeker hoor alleen dit wilde ik niet zelf gaan doen. Kijk cilindertje wisselen, uitlaat monteren, carburateur wisselen, hele ding afstellen etc. Is allemaal goed te doen voor mij. Zodra de kruk eruit moet ga ik er niet zelf aan beginnen, ben ik maar iets meer kwijt 😉 Bij vespa en puch durf ik dat wel aan maar daar zit ook wat minder kapitaal in gestopt wil het bij de schakel gewoon 100% goed hebben zitten :!
12 maart 2010 om 17:31 #459123Het allereerste blok wat ik in m’n leven open maakte en reviseerde was dat van een Belgische Honda MT5, met 5 versnellingsbak (ipv 4) was toen 16.
Zo’n blok is echt niet veel makkelijker dan een AM6 blok.
Het is een kwestie van ff goed lezen op interenet van hoe en wat, daarna is het gewoon beginnen en logisch nadenken, is goed te doen;)
Maargoed, gezien het feit dat het niet altijd even goed afloopt met jou sleutelpraktijken vindt ik het opzich toch wel een goede keuze van je, inderdaad beter wat meer geld kwijt zijn zodat het goed gebeurd dan dat het straks in de soep loopt:P13 maart 2010 om 13:08 #459150Maargoed, gezien het feit dat het niet altijd even goed afloopt met jou sleutelpraktijken
wat bedoel je daarmee? Ik kreeg mijn evo engine temisnte goed aant lopen voor de thorn meeting, jij niet :pest :lol
oja en ik heb weer een nieuw blok ineen gezet voor de vespa, ik ga hem er zometeen eens proberen dan post ik wel wat plaatjes
13 maart 2010 om 13:51 #459152Krukas lagers van een am6 kapot?
Vriend reed ook met een am blok op rs die heeft in totaal 3x zn lagers vervangen(wel zelf overigens).
Zwak punt van zn am6 blok?.16 maart 2010 om 23:25 #459318weet niet, meeste mensen hebben er geen last van normaal kan misschien komen door slechte smering oid zou het zogauw niet weten hoe het komt 😕
Maar de rs loopt inmiddels goed, als hij goed ingereden is maak ik wel een onboard filmpje voor hier en aprillia site 😉
oja alleen de koppeling slipt nu nog ram door, morgen komen metrakit pro race koppelingsplaten erop. Uiterlijk gaat ook nog een en ander aan veranderen zodra ik weer wat geld heb.. Ik wil nog 2 epc stickers, ander kleur kuipruit, oranje velglint etc
En achter een tijd wil ik nog een hpi ontsteking maar voorlopig nog niet ga eerst eens wat sparen en in de ciao’s investeren 😀Verder vandaag ook nog even aan de ciao gewerkt, 70 malossi is er onderuit nu ligt er het volgende op wat toch iets chiller is om mee naar school te rijden :
41mm italkit met standaard kopje
elek carters 12mm
standaard krukas
13.13 del ortho
malossi filter
leovince handmade met de metrakit demper
poeli 80
groene trekveertjesBedoeling is om de 2 ciao snors allebei niet harder als 60 te laten rijden omdat ik er mee naar school moet. Dat is een beetje link met mijn schakelbrommer omdat die minimaal 2,5 keer de toegestane snelheid zal halen gok ik zo en ik geen begrenzer heb :con
De grijze vespa ga ik opknappen en snel maken voor erbij.
Dan ben ik ook nog van plan eentje te maken voor weer te crossen zo als ik eerst wel vaker deed blijft leuk 🙂17 maart 2010 om 07:49 #459322kep nog n echt mooi mix frame ligge zonder vork van een si kan je gratis hebbe als je wilt
zit stuurtje bij en achterveeren en kabelboom
maare doe ik wel niet versture he 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 maart 2010 om 09:19 #459323bedankt als er een vork bij zat had ik hem graag afgehaald maar ik heb geen si vorken meer liggen helaas 🙁
laatst had ik nog een gaar ciao frame [dat oranje] maar dat heb ik gratis af laten halen, had er graag nog een cross ciao van gemaakt, maarja dat is achteraf he toen had ik plaats nodig voor de si 😉17 maart 2010 om 09:30 #459324oh okay, die vork wat ik heb is voor de fons special si.
dusja en ik krijg dat ding niet eens uit het frame
ben nu elke dag wd40 erin aant spuiten maar hij gaat niet losDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 maart 2010 om 20:35 #459372sinds gisteren de rs dus de koppelingsplaten vervangen voor metrakit koppelingsplaten, en dat is een goed merkbaar verschil 🙂 km tellers is stuk gegaan vandaag maar heb ik vanmiddag nog even snel gefixt.
even paar fotootjes :

loopt echt geweldig, heb inmiddels zo’n 55 km ingereden 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.