Vespa-Ciao.NL
:: leon ciao’s perso

Home Forums Perso’s Projecten leon ciao’s perso

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 437)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

mooie rs! koop wel ff een nieuwe achterband, zou zonde zijn als je daardoor een schuiver maakt:(

leon ciao
      Topic starter

ja moet ik nog doen, misschien spuit ik dan ook voort de velgen oranje 😉
        de toerenteller kabel heb ik vandaag opgehaald dus dashboardje kan er dan ook weer op, als het goed is kan ik Zaterdag de Jolly Moto uitlaat met carbon demper op halen 😀

pier
        Bijdrager

laat uhm aub origineel kwa uiterlijk, dus ook snel kenteken terug.

anders krijg je er niets meer voor als je hem verkoopt. dan ziet iedereen dat er veel aan gepruts is.

leon ciao
          Topic starter

ja uiterlijk laat ik zo. Alleen misschien nog oranje velgen en ander vooruitje.
            En als ik hem als ik 19 ben wegdoe [3,5-4 jaar] hang ik het kenteken wel weer terug :lol
            dat er veel aan gepruste gaat worden, nou nee, dat er veel aan gesleuteld gaat worden kan ik wel met ja beantwoorden 😀
            Ik zal er ook nooit voor terug krijgen wat ik erin ga steken, dat weet ik nu al, maarja dat was ook zo geweest als ik een vespa mooi gemaakt had of wat voor andere brommer dan ook. Na 4 jaar verliest hij natuurlijk toch waarde dus 😉
            ik zal er in ieder geval geen masters of hardcore stickers of chrome sjonnie delen op plaatsen :p

leon ciao
            Topic starter

weer eens wat nieuws gekocht, namelijk:
              -een 46 mm polini op elek. uitgekotert carter, aangepast op cilinder, bewerkte krukas
              -oud model leovince handmade
              – en nog 2 contactpunt blokjes

het 80 polini blok ligt op de ciao met vario, alleen hij wil maar niet starten. Probleem –> hij maakt zeer veel compressie + mijn varioachterkoppeling grijpt pas heel laat aan, omdat er geen vrije loopt opzit.
              Het achterwiel slipt steeds door.
              Ook met orginele voorvario
              Toen een poeli koppeling erop gedaan en snaar voor 95 poeli en kregen we hem met 2 man wel aan, alleen kun je er zo natuurlijk niet echt mee rijden. Maar hij starte dus wel..
              Er komt nu een 55 poeli op…
              Onder de si komt een standaard cp blok, daar moet ik nog eens een keertje naar kijken.
              Foto’s in de garage want buiten was wat motregen :

blokje ziet er nog netjes uit 😀

reacties zijn welkom :thumb

Edjuh
              Bijdrager

Vet die ouwe HM, maar wat steekt die raar naar buiten?

Die ciao moet eens schoongemaakt/opgeknapt worden.

Juulie
                Bijdrager

Ziet er aardig uit die HM, maar net zoals edjuh zegt
                  Er mag wel eens een nieuw likje verf aan je ciao komen

Mike
                  Bijdrager

ik snap je verhaal van die vrijloop niet? je hebt toch wel je startveren uit je koppeling he? hij moet dan echt gewoon gestart kunnen worden

Mike

leon ciao
                    Topic starter

uiterlijk laat ik zo, is nog zijn eerste verf uit 1980! Moet hem wel idd nog eens een keertje poetsen 😀
                      de uitlaat moet een beetje naar buiten hangen anders komt hij tegen de bokstandaard aan.

Mike, volgens mij niet ;), moet ik eens even kijken.

jordy
                      Bijdrager

hey leon zeker vet die aprilia rs;)

heb hem al met eigen ogen bewonderd;)
                        je broer is er mee bij mij thuis geweest omdat het schakelpedaal kapot was onderweg:p

dat hebben we toe gefikst;)

Bartjee
                        Donateur

Zo’n hm heb ik ook nog nieuw gehad, zat toen onder mn racer. Wel grappig ding, rijden lekker en leuk geluidje:) Heb hem toen aan steyn en toen is zijn citta gejat:(
                          Vette rs:thumb

Tim
                          Bijdrager

heeft dat blokje zo veel compressie dan?
                            weet eigenlijk niet meer of ik met dat blokje met vario of poulie reed..
                            kijk eens of je die startsigmentjes veertjes nog in je achterkoppeling hebt zitten, als dat zo is moet je die er eens uit halen.. weet bijna zeker dat hij dan makkelijker start.

leon ciao
                            Topic starter

ja hij grijpt pas heel laat aan
                              ga het morgen weer eens proberen met vario + ook weer verder aan die si 🙂
                              die wil ik gaan verkopen en kijken wat ik dan gaa doen 😉

leon ciao
                              Topic starter

tijdje niet upgedated volgens mij 😛
                                Er zal [als het goed is] zometeen iemand komen voor de vespa si van me te kopen. Hoop ik, zou niet de eerste keer zijn dat mensen niet komen bij afspraken…. 😉
                                Maargoed, hier wat laatste foto’s van de si [met orginele veren, chrome 300mm gaan bijna zeker los weg naar nice vespa]

mooie foto van mijn tuinstoel :con

die blauwe is polini ciao’s ciao racer. Grijze met 10 spaaks is mijn ciao met 46mm polini, dan hebben we nog een grijze [nieuwste model] frame van mijn broer, met een contact punt blokje van mij eronder en mijn 17 inc spaakvelgen die ik van Virgil van het forum heb overgenomen 😉
                                Hopelijk binnekort update met nieuwe brommer[s] :thumb

leon ciao
                                Topic starter

vandaag een nieuwe brommer gehaald 😀
                                  vespa superbravo.
                                  Hij is in een hele goede staat, lak is nog erg netjes, start na 1 kickje, licht doet het [heeft ook remlicht =)] en de kilometer teller werkt ook nog. [heeft er nu 16000 gelopen].
                                  Hij is van 1993 [zelfde jaar als ik dus], en hij verkeert dus nog in goede staat. Het koste wat maargoed dan heb je ook wat he. :p
                                  Veel mensen slopen deze brommers voor de onderdelen [heb ik zelf ook al een keertje gedaan, zie pagina 3], maar dat ga ik dus niet doen met deze mooie super bravo 🙂
                                  De bravo is 100% orgineel. Al heb ik er wel al de polini speedcontrol opgehad. 5,4 gram rollen erin gedaan, want ik dacht van lekker veel toeren, maar nu met gewoon weer de 7 grams erin rijdt hij een stuk fijner, 5,4 grams had hij echt overtoeren 😉
                                  Foto van de vorige eigenaar, is in het donker genomen. In het echt is die mooier. Zal binnekort wel mooiere maken 😉 O ja de tankdop is helaas rood 😕 maar de rode lak bladerd daar al vanaf dus ff een beetje op schuren en weer zwart maken..

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 437)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.