Vespa-Ciao.NL
:: leo krul wil er niet onder!

Home Forums Techniek Opvoeren leo krul wil er niet onder!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cittaforthewin
    Topic starter

ik heb geprobeerd me leo krul te monteren maar hij wil niet verder dan ongeveer de helft over de uitlaatmond. Schuin , recht van alles geprobeerd maar wil gewoon niet verder. De diameter van de uitlaat is gewoon zelfde als mijn city power dus dat kan het niet zijn.

moet je iets aanpassen of zo voordat die eronder kan? of zijn er meer mensen die een probleem er mee hebben?

gr

Glenneman
      Bijdrager

Je hebt toch wel je motorblokbout ertussenuit gehaald? bevestiging van de leo gebeurt tussen het frame en het blok, althans vooraan, hoop dat je dit gezien hebt? 🙂 En als het nog steeds niet lukt, smeer dan even wat olie (motorolie) aan je uitlaatflens en aan je uitlaat zelf!

gr Glenn

kevindalm
        Bijdrager

ik denk dat als je een electronisch blok hebt 23.5mm poort een maat van me die had het zelfe maar hij had er een stukje van af geschuurd zodat hij wel past omdat de flens dikker is dat de 22mm

goedguus
          Bijdrager

nee kevin hij heeft mijn oude brommer en heeft een uitlaat poort van 22mm dus daar licht het niet aan

Robertez
            Bijdrager

Ik heb het zelfde probleem met 1 van mijn citta`s, uitlaatpoort klopt bij mij ook..(22mm)

Motorblokbout loopt zoals de uitlaat gemonteerd dient te worden, maar hij wil maar voor de helft op de uitlaat poort??

Lijkt wel of de beugel van de motorblokbout van de uitlaat het probleem is, die te weinig omhoog kan.

Ik ben wel benieuwd naar de oplossing? zonder slijpwerk:P (Maybe heb ik een versie die op een puch of ciao thuishoort)

Histor
              Bijdrager

Probeer de uitlaat ( het punt waar mee je hem op je cilinder plaatst ) te heatstroken op het fornuis kan ook;)
                Spuit op je uitlaat mond van de cilinder wat wd40 en zorg natuurlijk dat je cilinder koud is, tik nu heel voorzichtig met een rubber hamer op de onderkant van je uitlaat.

Dit zou moeten werken en anders kloppen je maten waarschijnlijk niet.

Suc6

PoliniCiao
                Bijdrager

Robertez :
                  Ik heb het zelfde probleem met 1 van mijn citta`s, uitlaatpoort klopt bij mij ook..(22mm)

Motorblokbout loopt zoals de uitlaat gemonteerd dient te worden, maar hij wil maar voor de helft op de uitlaat poort??

Lijkt wel of de beugel van de motorblokbout van de uitlaat het probleem is, die te weinig omhoog kan.

Ik ben wel benieuwd naar de oplossing? zonder slijpwerk:P (Maybe heb ik een versie die op een puch of ciao thuishoort)

Als je je blokbout door dat ophangpunt hebt en hij kan niet hoger, moet je gewoon dat gat iets groter boren omlaag of omlaag vijlen zodat hij hoger kan. Wat je ook kan doen is dat hele ophangpunt eraf slijpen :D. Ik heb ook eens een krul gehad en vondt het alleen maar lastig dat hij op 4 plaatsen vast zit. De meeste uitlaten zitten op 2 plaatsen vast en vallen er toch ook niet onderuit.

niekieh
                  Bijdrager

leovince circuit blijft gewoon een kut uitlaat om te bevestigen, ik heb er ook problemen mee, je meot gewoon een beetje beunen dan komt er vanzelf een keer op 😛

Robertez
                    Bijdrager

Hier kan ik wel wat mee:P

@ PoliniCiao, ik ga jouw methode als eerst ga proberen.

cittaforthewin
                      Topic starter

probleem is al opgelost. het bleek dat de uitlaatklem tegen me carter aankwam. gewoon iets erafgevijld dan moet het gewoon passen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.