Vespa-Ciao.NL
:: leo krul

Home Forums Techniek Motorisch leo krul

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ThieskeCiao
    Topic starter

beste mensen

ik heb vraagje hoe kan ik mijn leo krul minder laten roesten en/of de roest weg halen dat hij er weer mooi er uit ziet?? want vind het niet mooi al die roest op mij uitlaat….

ThieskeCiao

Franz
      Bijdrager

als hij nieuw is moet je hem warm rijden en dan doe je er olie op en laat je het intrekken. en dat herhaal je een paar keer.
        als het veel roest is moet het met een beetje ruw papier opschuren en als het wijnig is pak je gewoon fijn schuur papieren en als het wilt laten op blinken pak je gewoon metaal wol nr: 0 met polisch en dan glans die weer mooi. en dan spuit je er olie op

ThieskeCiao
        Topic starter

ik heb mijn uitlaat er nu zon 5 maantjes er op zitten en op paar plaatsen roest

Franz
          Bijdrager

das normaal

douwe
            Bijdrager

als ie maar niet door roest en nog steeds hard rijd vind ik alles best eigelijk ma das mijn mening

ThieskeCiao
              Topic starter

ja maar ik wil een mooie uitlaat

Pjotter
                Bijdrager

Spuiten met hitte bestendige verf, als je de mogelijk hebt even “bakken” in de oven van je moeder en je hebt de beste bescherming voor je uitlaat.

Pjotter

Tonni
                  Moderator

Ik haal mijn hittebestendige verf bij de kachelboer. Ik kan het dan in verschillende kleuren krijgen (b.v anthraciet of staalgrijs), is weer eens wat anders als matzwart, want dat vind ik niet mooi. Het is gewoon in een spuitbus en hittebestendig tot 1000/1200 graden. Daar ga ik weer over heen met hitte bestendige blanke lak van Motip. Dit is maar tot 650 graden maar dat is geen probleem. Het blijft mooi zitten en geeft weer een mooie glans aan de uitlaat. Enige nadeel van de Motip blanke lak is: het wordt niet vanzelf hard, je moet het warm maken om het te laten uitharden. Je zou dat dus met draaiende motor kunnen doen, ik heb een stander voor de uitlaat gemaakt en hem “afgebakken” in de oven. (let op: het kan wel erg gaan stinken!!)

Maar het zit er na anderhalf jaar nog steeds mooi op!!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.