- Dit onderwerp bevat 618 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 januari 2017 om 18:51 #499135
Wilk1985 :
ziet er allemaal poepie origineel uit!!Behalve de blok spoiler ontbrak.
Want wat een modder:|7 januari 2017 om 19:19 #499136@Bas,
natuurlijk het is een uitdaging en daar zijn we voor bij deze hobby!
@florian,
Nou ik vind het er nog niet mooi uit zien hoor maar na de komende foto’s en komende klussen zal het er vast wat beter uit gaan zien.
@wilk,
Ja poepie origineel inclusief met originele modder en smeer ghehe.
@Bux,
tja dat hoort helaas erbij maar goed een sopje en een borsteltje en we zijn weer een dagje zoet zeggen we maar :)!
Zojuist even bezig geweest het e.e.a te reinigen zowel van binnen als buiten gezien er roest/roet en spul in het carter zat deze even met de dremel en een reinigingsborsteltje behandeld vandaar de wat vreemde gloed.

Morgen maar weer verder met het frame en de tank de spullen zijn allemaal besteld om diei hopelijk te redden mocht dat lukken dan zal er een hoop worden geupdate rondom de brommer
9 januari 2017 om 06:10 #445937Another day another update!
Momenteel word er nog hard gewerkt aan het ciaotje gezien de vele aspecten die behandeld, gepoetst en of gereviseerd moeten worden kan ik hier regelmatig het e.e.a aan updates plaatsen wat voor mij en hopelijk ook voor de lezende een leuk verslag zal worden van alle voortgang omtrent dit project.
Het ciaotje is verder gedemonteerd gezien ik met de tank aan de slag moet en hiervoor een paar handelingen moest doen.

Zoals te zien is de ciao grotendeels uit elkaar gehaald de voorzijde moet behoorlijk opgeknapt worden qua vuil/roest plekken evenals het checken of bepaalde zaken niet doorgerot zijn.
Vervolgens was het tijd om te gaan knikkeren dit dan wel met alle knikkers in de tank zodat het grove roestwerk zo los getikt werd een half uurtje schudden later:

Nu staat de tank vol met natuurazijn dit laat ik t/m dinsdag a woensdag zitten waarna de tankcure behandelspullen (ook roestomvormer etc binnenkomen).
Het blokje lag op me werkbank dus waarom zouden we daar niet direct even een handje aan leggen om het terug te gaan bouwen naar origineel?

Zuiger is de originele even een beetje opgelapt en een nachtje in de ontvetterbak laten zitten zodat hij weer mooi clean en ready to go is 😀
Helaas schoot een pistonclipje het carter in en kon ik deze bij het schudden niet horen of zien vallen dus het blok is weer even uit elkaar maar goed eigen schuld dikke bult had ik maar een doek moeten pakken.9 januari 2017 om 17:54 #499140Heb je het clipje nog ergens gevonden?
14 januari 2017 om 00:03 #499166Zo even een kleine opsomming:
Na het knikkeren de tank gevuld met azijn dit 2 dagen laten staan en dit als resultaat:

Daarna ging het flesje HG + cola de tank in:

Ja dat schuimt nogal blijkt uit de praktijk achja..

Afgetopt met wat azijn dat over was.

Met als resultaat deze drek:

Tijd om er dan nog eens een keertje tank cure ontroester er door te gooien met dit als resultaat :-).

Nu zit er wel alweer roest in tijdens het drogen (logisch) en zal ik hier gewoon overheen gaan coaten met de tankcure epoxy om toch een laag te creeëren in de tank.
Ook heb ik al het e.e.a besteld om hem weer op te knappen evenals een adresje gevonden waar ik wellicht me velgen kan laten omspaken naar nieuwe randen.

Helaas is het cardan gedeelte (midden van de velg) behoorlijk roestig dit ga ik proberen te laten stralen om hem in ‘velgspray’ te zetten zodat het toch nog een beetje netjes er uit komt te zien.
Natuurlijk ligt het blokje ook niet stil hij komt langzaamaan weer in elkaar zoals het hoort netjes en schoon.

14 januari 2017 om 09:35 #499168Ik denk dat ik maar een glasvezel internetverbinding ga bestellen, want het duurt op mijn computer 2 minuten voordat deze pagina geladen is.
Maar het was de moeite waard.
Het is altijd leuk iemand te zien ploeteren met het ontroesten van een tank:D
Ik smul elke keer van die bergen nieuwe onderdelen.
14 januari 2017 om 11:58 #499171Ik hoop dat je de strijd gaat winnen

En dat je niet zoals Martino met zijn Si om de zoveel km het vlotter bakje moet ontroesten:D14 januari 2017 om 18:43 #499175Liever 2 minuten laden dan kut kwaliteit foto’s zeg ik altijd.
Het ploeteren valt best mee het is vooral veel geduld hebben en rond draaien met een brommer alsof je in een loopband zit.
Vannochtend na de nachtdienst even de tank cure epoxy er in gedaan en zo n 15 minuten rond gedraaid kleine tank dus spul kwam overal wel terecht vermoed ik :).
15 januari 2017 om 00:23 #499184Heel leuk project Lennaert!
Vermoedelijk nog wel het originele blokje denk ik, blok is van ± de vierde maand 1970.
Ik heb vergelijkbare wielen nog wel eens heel acceptabel gekregen door te poetsen met Cola met een beetje dasty en een prop aluminium folie. Is wel erg veel werk. Ik zou zelf het liefst alle originele onderdelen proberen te behouden, èèn hele mooie nieuwe velg op een brommer die voor de rest origineel en iets geleefd is, weet niet of dat zo mooi staat, ik zou het zelf niet doen maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Als je wil zoek ik even op wat de juiste kleur grijs is van de achternaaf behuizing.
Ik ga dit volgen 🙂

velgen, gepoetst: De achterste zag er eerst hetzelfde uit als de voorste:

Lennaert :
helaas is het achterwiel zeer zeker niet meer red baar en zal ik een nieuw setje velgen gaan zoeken of een zeer nette set.
15 januari 2017 om 00:29 #499185@ciao1968,
Als jij de RAL code van die achterklok zou hebben zou dat heel mooi zijn natuurlijk!
Mijn idee is waarom ik er gedeeltelijk nieuwe velgen (velgrand en spaken) op wil hebben is het feit dat het dan voor de toekomst alvast gedaan is gezien hij ooit een keer opnieuw overgespoten zal moeten worden er zijn meer plekken die toch aandacht nodig hebben maar ook weer net niet het is een op het rand gevalletje.
Ga wel proberen de originele kleurcode te krijgen voor deze kleur en dit dan natuurlijk te gebruiken wanneer hij daadwerkelijk moet worden gespoten :)!
15 januari 2017 om 00:39 #499186Ik zou hem niet spuiten, poets hem eerst maar eens goed op, en zet hem in elkaar. Originele lak krijg je nooit meer terug, en daar krijg je vast spijt van vroeg of laat. Originele lak behoud is altijd mooier. Persoonlijk wil ik eigenlijk geen Ciao in mijn verzameling die is overgespoten, hoe mooi die ook is.
Ik heb die discussie hier al wel al vaker gevoerd en je moet doen wat je zelf het beste lijkt en mooi vind, maar ik zeg het toch maar ;):D:D. In de oldtimer auto, brommer, motor en fiets wereld heeft originele lak behoud bijna altijd een meerwaarde en of meer aanzien.
Ik heb zelf ook wel wat oldtimer auto’s, fietsen en brommers staan, die ooit gespoten zijn omdat mij dat destijds mooier leek, nu denk ik, waarom heb ik dat in hemelsnaam ooit gedaan. Terug naar originele lak kan nooit meer, besluit tot geheel overspuiten kan ook nog over 10 jaar…
Kleur zoek ik even voor je op.
15 januari 2017 om 00:41 #499187Klopt hoor origineel is altijd mooier eerlijk is eerlijk. Maar ik ben ook van mening dat er naar het geheel moet worden gekeken waarbij een paar plekjes niet zo erg zijn maar wanneer het een te grote hoeveelheid word dan is het steeds aantrekkelijker om te laten doen :)!
Alvast bedankt ben benieuwd!
15 januari 2017 om 01:08 #499188Originele lak code is:
Max Meyer grigio alluminio 1.268.0983.
Ral code die daar het meest bij in de buurt komt is: RAL 9006
.
15 januari 2017 om 01:10 #499189Top thanks ik ga het regelen bedankt voor de snelle response :)!
16 januari 2017 om 14:40 #499206Is als spuitbus te koop, volgens mij moet je zijdeglans hebben (geen hoogglans):
https://www.google.nl/search?num=100&safe=off&client=firefox-b&q=RAL+9006+spuitbus&oq=RAL+9006+spuitbus&gs_l=serp.3..0j0i22i30k1.3568.5699.0.6031.9.9.0.0.0.0.204.994.3j4j1.8.0….0…1c.1.64.serp..1.6.822…0i22i10i30k1.qQIM9KwmWAw

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.