- Dit onderwerp bevat 618 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 augustus 2016 om 21:20 #498713
Lennaert :
Florian :
Net werk!Dat kan alleen bij een Si goed tot zin recht komen.
Si 😀
Leuke SI, ben er niet zo van fan maar ziet er nog goed uit.
22 augustus 2016 om 22:05 #498714Weer een si gered van de sloop, jammer….
Had je niet gewoon jouw si aan je vader kunnen geven, zou een mooie reden geweest zijn om een mooie brommer voor jezelf te kopen.
Zoals een superbravo ofzo.Ook al ziet alles er netjes uit na het poetsen enz. Maar ook al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding…
:p23 augustus 2016 om 05:11 #495241dat is nog een hele knappe cilinder op die si, wellicht dat de vorige bewoner geen zin had om er op te rijden?
moet zeggen dat het wel leuk is dat er wat leven in word geblazen, zo slecht zijn die dingen niet voor een normale bestuurder.
ik heb er zelf ook een gehad en ik moet zeggen dat ik er toch wel veel plezier mee heb gehad.(vette tegels trouwens :rules )
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.23 augustus 2016 om 09:53 #498682Gaat je pa vast wel plezier aan beleven

En een Si is niks mis mee.@Iemand:D
Als je boxers mooi vind dan moet je een si ook wel kunnen waarderen;)23 augustus 2016 om 12:55 #498676@Jelle, Vandaar dat je jouw c9’s zo poetst 😀
@dinoH, Thanks ben er zeer content mee 😀
@Ritze, Gereden heeft het zeker gezien de hoeveelheid bagger en drap er op het blok kleefde ondanks het onderplaatje.
@Buxy, Me pa heeft er al plezier van inderdaad en zal er nog veel meer van gaan krijgen tijdens komende ritjes 😀30 augustus 2016 om 21:57 #498169Lekker bezig Lennaert, gaat je pa blij mee zijn

En Jelle is gewoon jaloers:lol:D4 januari 2017 om 05:55 #499111Gisteren zag ik op marktplaats een oldtimertje staan die me interesse wel wekte :D.
Nu weten de meeste hier wel dat wanneer mijn interesse gewekt is dat ik het ook verder in gang zet zo gezegd zo gedaan en nu heb ik er zeer lief oldtimertje bij staan! Wel moet er nog genoeg aan de brommer gedaan worden gezien er flink roest in de tank zit zal ik daar mee gaan beginnen dit is namelijk doorslag gevend of hij gered kan worden of niet.
De brommer was voor de vorige eigenaar een project die opgeknapt diende te worden samen met zijn vader dit was er helaas niet van gekomen en zochten een goed tehuis voor de brommer zodat deze een nieuw leven kreeg. Dat was voor hun het belangrijkste bleek uit het gesprek en na aanbod van een flesje wijn was de afspraak gemaakt hem dezelfde avond nog op te halen.
Zoals op onderstaande foto’s is te zien is de lak zo een 75-80% in orde en zijn de lampglaasjes, origineel slot (met 2 sleutels), fietspompje en gereedschapbakje compleet en in goede staat! Tevens is het zadel nergens gescheurd en/of ingezakt en kan deze mooi weer worden opgevuld met wat demping.
Nu op jacht naar een zooi knikkers voor in de tank om de roest er uit te schudden.

4 januari 2017 om 12:33 #499112Das een mooi projectje voor 2017
4 januari 2017 om 12:52 #499113speedbuxy :
Das een mooi projectje voor 2017
Jij snapt hem andré ;)! Ging jij ook bikkeltoer rijden geloof het wel he?
4 januari 2017 om 12:53 #499114Mooi begin van 2017!
Dit zijn de echte pareltjes, zeker aangezien hij de onderdelen die moeilijk te vinden zijn allemaal nog heeft en zo te zien in goede staat!
Ik hoop hem te zien met de oldtimertour! Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij
4 januari 2017 om 12:55 #499115Wilk1985 :
Mooi begin van 2017!Dit zijn de echte pareltjes, zeker aangezien hij de onderdelen die moeilijk te vinden zijn allemaal nog heeft en zo te zien in goede staat!
Ik hoop hem te zien met de oldtimertour! Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij
Jos,
De knikkers zijn gekocht en worden verzonden dan is het vooral heel hard schudden met de brommer tot de tank weer mooi geworden is even wat fosfoorzuur er in met wat cola/azijn en weer schudden. Daarna even een tankcure epoxy laagje erdoorheen om alles mooi te sealen en dan kunnen we beginnen met het opknappen. Dit is natuurlijk wel het punt van wel of no return voor de dame gezien een verotte tank natuurlijk tot alleen maar ergernissen lijd.
5 januari 2017 om 22:08 #499132Vandaag kwam Vincent even wat spulletjes brengen en even aan de klus zoals wel vaker gebeurd :)!
Hij ging bezig met de voorvork van de Si zodat hij weer toer ready is terwijl ik de oldtimer wat aandacht ging geven en hierbij zijn daar een aantal foto’s vanuit voort gekomen:

Helaas is er een zooitje olie uit de naaf gegaan vanuit de achterzijde om de een of andere rede is deze dus niet goed dicht meer dit houd dus ook in dat deze open gaat en wordt gereinigd + voorzien van nieuwe keerringen.

Zoals te zien veel leuke details die opvallen en kleine dingetjes die je bij een nieuwer type niet ziet zoals het platte vlak van de krukas die wat ovaal wegloopt i.p.v direct vlak is, de vinnetjes bij het vliegwielrubbertje voor de helft er op, het ontbrekende bruggetje van het kleincarter etc.
Er mag nog een redelijk hoop gebeuren maar tot zo ver valt de staat van alles me reuze mee helaas is het achterwiel zeer zeker niet meer red baar en zal ik een nieuw setje velgen gaan zoeken of een zeer nette set.
Tot zo ver motiveert dit brommertje mij weer behoorlijk om de handen uit de mouwen te steken en alles eens goed te gaan bekijken en waar nodig herstellen het was alweer een lange tijd sinds ik wat gesleuteld had dus helemaal fijn.
7 januari 2017 om 10:34 #492036Gaaf! Gaat jou lukken, effe goed poetsen;)
7 januari 2017 om 11:38 #497786Mooi man! Ziet er goed uit..
7 januari 2017 om 16:25 #497785Leuke foto’s Lennaert, ziet er allemaal poepie origineel uit!!
Goed bezig

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.