Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MarcoS
    Donateur

Ja, dat gaat wel goed komen :thumb
      Ben echt benieuwd hoe dat gaat rijden en remmen 🙂

Martino
      Moderator

Mooie en functionele Si is het zo geworden. Toch vind ik die koplamp op deze manier echt spuuglelijk. Zo duur hoeven een paar koplamporen toch niet te zijn. Misschien zal je ze kunnen ruilen voor het een of ander. Zie het als de laatste hand leggen aan de Si.

7,4 grams rollen nog niet in de juiste richting, of heb je uberhaupt nog niets anders getest?

VespaAvanti
        Donateur

Leuke SI geworden:thumb
          Alleen die koplamp zo kan echt niet!

Lennaert
          Topic starter

@Martino,

ik heb inderdaad nog niets anders getest wel heb ik alvast de start veertjes er uit gehaald omdat ik behoorlijk mocht rennen voor het aangrijpen :). Ook nog even een decompressie haakje plaatsen daar de kabel nu steeds los schiet i.v.m ciaokop.

@Rest,

waarom hebben jullie zo een hekel aan die koplamp haha… Vind het wel wat hebben zo en het feit is dat ik de koplamporen dan wel in de originele kleur wil hebben (zwart) en deze zijn zeer schaars in deze kleur.

Vanmiddag heb ik vrijgenomen aangezien mijn werk brommert (ciao) het leuk vond om een lager op te eten in me achternaaf waardoor het nu flink aan het tikken is. De oplossing wordt een nieuwe vario met malossi voorvario standaard druk en trekveren en 100mm schijven. Dit samen met een 13/13 getuned blokje en tecno citty puffer zal prima wezen voor het dagelijks verkeer aangezien het blokje een behoorlijke bulk power heeft.

Ook heb ik van het weekend lopen sleutelen en is het voor het eerst zo geweest dat het me niet lukte het ter plekke te maken nu weet ik wel hoe dat komt en heb ik het blokje hier liggen. Momenteel zit er een enorm gebruikte 50DR cilinder deze had ik in me eerste periode met brommers ‘bewerkt’ nadat deze was warm/vast gelopen. De cilinder heeft wel nog een aantal duizend km gereden maar is nu toch echt op (krassen,vegen en stukjes uit de cilinder weg).

De deal met de persoon in kwestie is dat ik een 41mm Polini blokje voor hem bouw en dat hij deze mag proberen indien deze bevalt tikt hij het bedrag wat ik ervoor reken af en houd hij hem zo niet komt hij mooi voor mezelf terug.

Lennaert
            Topic starter

:con

Na een doorgerotte slang voor de remvloeistof waarbij ik dus een nieuwe slang moest plaatsen ( die lastig te vinden is ) heb ik de brommer naar de brom speciaal zaak gebracht voor het ontluchten van mijn remmen. Helaas werd het erger voordat ik er aan begonnen was en werd het dus tijd voor de hulptroepen! Billy hier van het forum kwam tot mijn hulp en is flink bezig geweest met het lucht uit de leidingen te krijgen. Helaas bleek de slang weer niet goed en heb ik deze nu vervangen door een dubbelwandige stug siliconen slang van jmpb hopelijk houd dit wel.

Nu de rem klaar is vond mijn motorblokje het leuk vervelend te doen en liet de decompressie kabel steeds losschieten hiervoor maar snel een oplossing bedacht in de vorm van een nieuw pinasco kopje si model.

Helaas na montage een rook walm moeilijk lopen spetters op de pijp en me nieuwe witte schoen..

Dit kan 2 dingen betekenen:

1: Mijn kop is scheef ( afgegeven voor het vlakken ).
              2: Mijn decompressie sluit niet af.

Beide opties zijn mogelijk aangezien met kabel de decompressie toch vrij strak zit en wellicht dat deze onwetend al iets ingedrukt staat alvorens het zelf in te drukken.

Al met al weer een hoop gekloot om een paar kleine dingetjes die een mooi toertje op de si momenteel in de weg staan.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Maar als je uitlaatpoort getuned is, dan komen de spetters misschien langs het tapeind zo op je uitlaat. Dat is opzich niet heel raar (dat heb ik ook wel).
                De vraag is, of hij lekt of niet?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Lennaert
                Topic starter

Ik heb nergens vermeld dat bij deze cilinder de uitlaatpoort getuned is Flick :). De cilinder is geheel standaard.

beunhaaz
                  Bijdrager

Als je kop scheef is moet je eens iets van olie in je cilinder kop doen. Zie je waar die scheef is 🙂

Lennaert
                    Topic starter

Na een tijdje ‘afwezigheid’ te tonen in mijn perso gooi ik het maar weer eens de lucht in aangezien er toch wel het e.e.a veranderd is na de laatste posts.

Het systeem met de tussenliggende rempomp werkte voor mij niet zoals ik het graag had en ben overgestapt op een directe verbinding tussen hendel (slang) en klauw. Dat betekende dus dat ik een ander type hendel moest monteren en ook een decompressie los moest gaan plaatsen. Dit komt niet altijd even mooi uit maar met wat stuurfoam er tussen kwam het al gauw tot een net geheel.

Niet geheel goed te zien natuurlijk maar kon zo snel even geen andere foto stelen dan deze ;).

De brommer remt prima zoals te merken was bij de limbotour (lekker slippen HA).
                      Daarnaast rijd de brommer prima (een beetje langzaam) maar ach zo hebben we weer een nieuwe uitdaging en inspiratie.

Mijn collectie is onderhand wat uitgebreid met een nieuwe Reedvalve en nog een extra zij inlaat onderweg. Indien ik mijn replica goed werkend krijg gaat de inlaat naar Billy en anders zal ik deze toch zelf houden.

De reedvalve ga ik als eerst mee aan de slag aangezien deze al geschikt is voor 46mm cilinders en Waarom? toch zeer snel voorbij kwam racen ermee. Ik ga daarom ook zijn ideeën stelen en natuurlijk ook mijn eigen input gebruiken om de Pinasco 46 getuned door Waarom? hier mooi op lopend te maken.

Setup:

Reedvalve + 19mm carb
                      Pinasco W? Getuned
                      Snorkrukas P10
                      Elec vliegwiel (afgedraaid)
                      Poullie systeem voor de VCT hierna een malossi vario vertanding met polini voorvario.

Na de 21e zullen er een rap aantal updates en foto’s verschijnen aangezien ik dan uit mijn examen periode zit en meer tijd voor de hobby heb ;)!

DarkMagician6
                      Bijdrager

Nou ben ik wel geintereseerd waarom je een snor krukje wilt gaan gebruiken. :pest

Lennaert
                        Topic starter

Omdat deze steviger zijn voor een origineel vliegwiel dan een volle wangen krukas.
                          Daarnaast maakt het bij een membraan gestuurd carter het niet heel veel uit of het vol of origineel is en gezien de snorkruk toch meer in mijn bak dan bromkruk ligt gooi ik deze er in ;).

Lennaert
                          Topic starter

Aangezien het de tijd van het jaar is om stof van de perso’s af te blazen ook de mijne maar eens verfrissen met een foto.

Momenteel ben ik flink bezig om beide brommers gereed te hebben voor een tour met me vader en dat is zo goed als rond. Na het voorbereiden gaan we gaan de slag met de rest van de blokjes gezien er nog het e.e.a op de planning ligt wat al veel te lang stof aan het verzamelen is.

De blokjes:

LB: Speedengine met een 42mm pinasco black
                            LM: Speedengine met een 46mm polini
                            LO: Evo engine met een 43mm Autisa tuned door Waarom?

Replica zij inlaat
                            Simonini zij inlaat
                            ATG zij inlaat systeem

Malossi Reedvalve

De reedvalve zal een 43mm Kit Racing krijgen.
                            De Simonini zal een 46mm Pinasco Black tuned door Waarom? krijgen.

De ATG kit ga ik een 46mm athena voor aanschaffen.

Zoals ik al zei het ligt allemaal maar stof te happen en klaar te liggen maar komend tourjaar zal eindelijk het eerste ‘snelle’ blok (evo engine) onder de Si komen.

JoeriH
                            Bijdrager

Zo zeg Lennaert, dat is een mooie verzameling.
                              Veel plezier met het tourtje!

Lennaert
                              Topic starter

Nog even een kleine ‘update’.

De Si vertoonde wat kuren mistte kracht en kwam traag op gang dit kwam nadat ik mede forumlid lollol3r op sleeptouw een heuvel opgenomen had. In eerste instantie dacht ik dat het vast een zuigerveer zou zijn geweest die van slechte kwaliteit was maar het bleek de gehele zuiger.

Nu had ik een poos geleden een reserve reserve reserve zuiger gekocht en aangezien ik door mijn reserve en reserve reserve zuiger heen ben moest deze er op komen. Bij het openen van het doosje was ik blij verrast om de volgende zuiger te zien en deze eens uit te gaan testen:

Gemonteerd in de cilinder geeft ook een leuk gezicht:

Wilk1985
                                Moderator

Drama inderdaad met die imitatiezuigers. Hoe kwam je nou precies aan deze Lennaert want ik wil hem ook graag eens proberen! Welk merk staat er aan de binnenkant dan? Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen bij jou.

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.