- Dit onderwerp bevat 618 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 maart 2014 om 16:05 #494184
Netjes Lennaert! Wat is dat voor een CDI? Ik neem aan dat je zonder kappen gaat rijden ivm kantrubber
20 maart 2014 om 16:16 #494196Kappen kunnen er gewoon op met kantrubber ;).
20 maart 2014 om 17:36 #494111Waarom plaats je de Cdi niet achter de kabelgoot? Daar komt hij heel mooi uit.
20 maart 2014 om 17:45 #494112Hier zit hij ook prima eerlijk gezegd ruimte zat zo en met een kap er op zie je het niet meer.
20 maart 2014 om 18:02 #494034Waarom? heeft echt net werk afgeleverd als ik dat zo zie, lijk wel alsof het zo van de fabriek af komt.
21 maart 2014 om 06:18 #492578Passen 2,75 banden er niet tussen Lennaert?
Dat zou wel lekker breed zijn, verder ziet alles er keurig uit hoor 😀+ voorheen onderstaande post.
Ik vind zelf de 2,50 banden ook erg mooi staan hoor

Ik ben toch wel benieuwd naar je atg zijinlaat=)21 maart 2014 om 06:27 #4925772.5 banden zijn prima nergens voor nodig om breder te gaan en ga het ook niet meten of testen is verspilde moeite ;).
Mijn zij-inlaten worden opgebouwd wanneer ik de frees om carters te kotteren heb geleend van Herr Flick. Dit aangezien beide inlaten (atg + replica) voor een kleinere boring is bedoeld dan ik eigenlijk wil gaan toepassen. Ook het feit dat ik nog geen Pinasco vliegwiel bezit druk de drang om hiermee aan de slag te gaan. Gelukkig heb ik wel positief nieuws ontvangen van Pinasco zij hebben besloten mij hoogstwaarschijnlijk een werkend test exemplaar toe te zenden om kosteloos te testen en indien het bevalt te houden. Dit neemt niet weg dat ik er alsnog een aantal zal afnemen voor mijn andere blokken daar ik niet van uitwisselen houd.
7 april 2014 om 07:23 #494339Vorige week was Vincent langs gekomen om me te helpen bij het in orde maken van het remsysteem wat eigenlijk niet geheel ten goede uitkwam hierover straks meer.
De stand van zaken zijn als volgt:
De brommer loopt ( nog afstellen op rollen ).
De brommer remt ( nog wel extra ontluchten remhendel kan ver in ).Hierbij een aantal foto’s voor nu 20 april zullen de toerders hem kunnen bewonderen in volle glorie ;).

Het is allemaal erg netjes geworden al zeg ik het zelf mooi nieuw spul er op en alles precies zoals het hoort :).
Voor Vincent was het een flinke baaldag om bij mij te komen sleutelen naast een flink klodder dot4 over hem heen toen er vloeistof wegschoot kwam bij het starten een nare verassing. Tijdens het aanrennen kwam Vincent met zijn broek te haken achter een een bevestigingspunt van de achterdrager en scheelde het niet veel of hij zong een toontje hoger. Helaas heeft de broek het ook niet overleefd. Wel vond ik het erg fijn dat je er was om me te helpen en uitleg te geven over hoe het in zijn werking ging om het te ontluchten ;)!

Na het ontluchten met Vincent was ik niet tevreden over de remkracht en had de gedachte dat er dus nog lucht in zat dit bleek te kloppen toen ik het zelf nog even opnieuw ging ontluchten. De injectie spuit flink gevuld en via het vul potje een flinke dosis dot 4 er doorheen gedrukt en voila er kwamen een aantal luchtbelletjes mee. Nu is de rem wel een stuk strakker geworden maar het hoort en kan nog strakker wat betekend dat er dus nog steeds ergens lucht is blijven zitten dit ga ik van de week weer verder ontluchten :).
20 april de sluis tot strand ik heb er nu al zin in!
7 april 2014 om 07:37 #494340Mooi dat Vincent kwam helpen!
Is er geen andere manier om die remslang zo te laten lopen? Bijv. direct naar onderen en voren?
Volgens mij kan je 13/13 er ook nog verder op, hij hoort ja strak tegen het spruitstuk te komen.Filmpje Flenny??
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel7 april 2014 om 07:40 #494341Ik kan niet wachten tot ik hem in het echt kan bewonderen met de sluit tot strand tour!
Kwamen er koplampoortjes op? Zo natuurlijk ook prachtig maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de koplamp tussen de vork.
7 april 2014 om 07:42 #494342@Flick,
Die 13/13 heeft een vrij strakke bus er in zitten en gaat er verder niet meer op en sluit verder ook prima af loopt ook geen lucht of iets langs naar binnen want dat merk je ander wel. Maar ik moest toch nog een nieuwe 13/13 kopen alleen deze was niet op voorraad toen ik wou bestellen dus dat komt nog wel ;).
Ik vind de manier waarop die leiding nu zit eigenlijk wel leuk staan maar dit zijn dingen die kunnen later nog veranderd worden eerst maar eens van genieten en berijden anders wordt het weer een eindeloos gezeur en gesleutel.
Filmpje? Filmpjes zijn zo vervelend te maken ben ik nooit een fan van er zal vast wel iemand filmen met de sluis tot strand die mag dan mooi een aantal shots nemen haha ;).
@joerih,
de koplamp kwestie… Tja ik vind het momenteel zo wel even best deze eindeloze put qua kosten moet ook maar eens een bodem krijgen en die is onderhand ook bereikt. Alle nieuwe onderdelen de schijfrem klauw het werk voor montage het blok vario systeem etc etc alles is nieuw er op en dit kost dus ook wel een behoorlijke duit.
7 april 2014 om 08:13 #489016@Herr FlicK
Dat verschilt per carter. Bij mijn brom carter komt bij mij mijn carb perfect tegen het carter aan, terwijl dat hij bij mijn snor carter ook zoveel ruimte overheeft als Lennaert heeft.@Lennaert
Ziet er netjes uit, hopelijk krijg je alle lucht uit de rem.
Owja, en mooie fiets heb je daar. :pDie ‘fiets’ is een Tiffany en die is van Vincent ;)!
7 april 2014 om 08:27 #468030Hele mooie Si geworden Lennaert, kon wel eens een echte TourBuffel zijn.
Fijn dat je hulp hebt van Vincent
TICKLING BARN7 april 2014 om 11:14 #494346Zeeer nette SI lennaert:o
vooral de afwerking vind ik erg netjes
7 april 2014 om 16:21 #465371That SI is really fresh! They are together with the citta very rare in Sweden! The next project will definatly be a SI! =)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.