- Dit onderwerp bevat 618 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 maart 2014 om 17:02 #494095
ziet er goed uit Lennaert, dit is juist heel goed te doseren.
10 maart 2014 om 17:08 #494096Lekker hoor 😉
Ziet er goed uit
10 maart 2014 om 17:50 #493975Mooi man!
Ziet er stoer uit met die grote schijfrem.10 maart 2014 om 18:18 #494097Super vet die grote schijf! The bigger the better 🙂
10 maart 2014 om 18:46 #494100Ziet er bruut uit en zo gek idee is het niet om er een monoveer op te zetten…
10 maart 2014 om 18:48 #494101De si kan het zeker goed hebben

Mono vering vind ik ook geen raar plan btw.10 maart 2014 om 20:58 #494105Ziet er heel gaaf uit! En ik zie zelfborgende moeren!

10 maart 2014 om 21:18 #494106Nice man! Lekker schijf’je’ 😀
Hoe ga je dat doen met de kabel van het rempompje naar de remhendel? Er zit nu zo’n dikke kabel op..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 maart 2014 om 17:49 #490649Flick,
ik ben van plan de kabel gewoon te vervangen wat betekend dat ik het heveltje moet ontdoen van de bevestiging en kabel even doorboren en dan valt het er zo af lijkt me. Vervolgens zou ik een losse binnenkabel (indien te vinden) gebruiken door mijn normale buitenkabel heen. Indien dit niet mogelijk is dan bevestig ik een boutje in het heveltje waar ik een normale binnenkabel om doe om deze vervolgens met klemmetjes/tonnetjes vast te maken en op spanning te brengen.
@Guido,
vanzelfsprekend doe ik het liefst alles met borg moeren het zit fijner en is in mijn opinie ook mooier en professioneler.
@Monoveergroupies,
ik ga eerst een poos met dit rijden indien mij het teleurstelt of ik me bedenk kan ik altijd nog een mono veer doen al vindt ik dat zelf nooit echt een mooie oplossing.
11 maart 2014 om 20:38 #490439Monovering? Nee niet doen! Je kan wel je koplamp laten zakken, maar monovering…
20 maart 2014 om 06:53 #494189Ondanks dat ik aan het wachten ben op bepaalde onderdelen om de brommer af te maken is er nog het e.e.a gedaan de afgelopen tijd.
zo heb ik het 46mm polini blokje afgebouwd en na veel gezeur met de ontsteking en aanlopend vliegwiel zou deze het moeten doen. Tevens heb ik alles los er onder gehangen om even te passen en meten voor de kabels en draden.

Waarschijnlijk heb ik niet het juiste beugeltje voor de cdi gepakt of hoort het niet zo maar het zit in elk geval prima :).
De set-up voor komende toertjes (sluis tot strand + limbo + eventueel VCT) betreft het volgende:
46mm Polini
Speedengine met 13/13 en malossi filter
Gianelli Mega
Vario met 10,5 vertanding en een polini voorvario dit in combinatie met een ivano schaal en 90mm schijven.Mijn doel is om een relatief zuinig trekpaard te maken die probleemloos moet rijden dit toerjaar.
Ook heb ik een update voor de zij-inlaat aangezien ik een Pinasco cilinder heb laten tunen door Waarom? hij als kenner is hier erg bedreven in en zelf vind ik het toch zonde om te oefenen op een stukje aluminium van 160 euro.

To do list voor de si:
– Chroomwerk netjes maken zodat dit weer gemonteerd kan worden.
– Voorband verwisselen van een 2,25 naar 2,5 (zelfde als achter).
– Zij standaard monteren.
– Remkabels vervangen en op maat knippen voor de rempomp.
– Remleiding monteren .
– Vloeistof reservoir monteren inclusief vullen en op spanning brengen.
– Koppeling uit elkaar halen nalopen en gele druk + trek veren plaatsen.
– Variosysteem plaatsen (voorvario + koppeling en schaal).
– Starten en stationair laten draaien.
– Stationair testen en in de gaten houden of er wisselingen in het toerental voorkomen.
– Eventueel verder afstellen na een klein stukje te hebben gereden.
– Fijn afstelling.
– Wassen + poetsen na alles gemonteerd is.Het is nog wel een redelijk lijstje maar met een weekendje aanpoten moet het wel geregeld wezen het nadeel is het wachten op een scala aan spullen voordat ik er mee aan de slag kan.
20 maart 2014 om 08:12 #494190Ik kan niet wachten om hem te bewonderen bij de Sluis tot Strandtour!
Maar hoe zuinig verwacht je dat hij gaat lopen?20 maart 2014 om 08:14 #494192Het is natuurlijk niet zuinig maar relatief zuinig als je het vergelijkt met mijn eerdere plan om er een toeren janker van te maken. En we gaan van zelf wel merken hoeveel km/l hij zal halen bij de toertjes natuurlijk ;)!
20 maart 2014 om 08:25 #494191Zo dat ziet er weer goed uit, man

En de uitlaat gaat je zeer bevallen, denk…;)20 maart 2014 om 09:04 #494193Dat ziet er heerlijk fris uit Lennaert=)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.