- Dit onderwerp bevat 618 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 februari 2014 om 20:04 #466763
Pas maar op voor Lenny zijn remsporen straks:
24 februari 2014 om 20:52 #493930Die remsporen van Lennaert zijn inderdaad hardnekkig, dat heb ik bij het Harz weekend allang ondervonden:lol:
24 februari 2014 om 21:39 #493931Ja en jij maar blijven schrobben he Florian ouwe poetserd.
24 februari 2014 om 21:52 #493932Toch blijf ik van mening dat je beter een schijf voor als achter kan hebben.
Zelf gebruik ik zo goed als nooit mijn achterrem…24 februari 2014 om 22:56 #493933Op een Ciao doe je juist bijna niet anders dan de achterrem gebruiken. Al zal voor een Si het idd wel mooi zijn ook in het voorwiel een of twee schijfremmen te plaatsen.;)
24 februari 2014 om 23:59 #493924Sodeju dat is de grootste remschijf OOIT!!!! haha geweldig
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi25 februari 2014 om 02:03 #493934Die schijf is volgens mij nog groter dan een Citta wiel:lol
Dat zal straks wel remmen
Ook al heeft Billy wel gelijk dan voor beter was geweest, want een beetje goede trommel rem slipt ook easy.25 februari 2014 om 09:39 #493818Ziet er goed uit Lennaert 😀
25 februari 2014 om 11:24 #493936De voorrem van een vespa si is al behoorlijk goed daarnaast vind ik het een fijner idee om aan de achterzijde een ander remsysteem te hebben gezien de klokjes toch wel wat willen zweten zo nu en dan. Hiermee komt er geen olie op de schijf en zal ik met onze snelheden een fijner gevoel hebben op de brommer :).
10 maart 2014 om 16:11 #494087Nou alles is binnengekomen en het ziet er allemaal top uit hartstikke bedankt KTMgek

Nu is natuurlijk de bedoeling dat alles gemonteerd wordt en heb ik eerst gekeken hoe de calibrata zou uitkomen. Helaas komt deze met zijn ophanging precies op de plek waar het rempompje gemonteerd zit en zal ik dus tzt een 2e brug aanpassen waar de simonini wel kan geplaatst worden. De plannen wijzigen dus bij elk stapje wat je neemt want ook komt er in plaats van de evo met autisa voorlopig een polini 46 met se onder dit aangezien ik geen Pinasco vliegwiel heb.
De si lag uit elkaar dus kon ik deze mooi even schoonmaken.

Nu had ik via een Italiaan een tijd terug een 10,5 varionaaf gekocht nieuw alleen met verkeerde deksel, aangezien ik nu een voorraad vario deksels heb is de klok ook in elkaar gezet. Dit heeft wel een flinke tijd geduurd en de hulp van Vincent was ook weer even ingeroepen welke mij ook een nieuwe vario bronzen bus cadeau gaf waarvoor nog hartelijk dank! Al met al is de naaf nu probleemloos in elkaar en klaar voor een hele hoop km’s.

Vervolgens monteren we het e.e.a in elkaar en met het nieuwe bandje er op komt het allemaal mooi strak uit.

Ook had ik nog een extra hulpje bij het zoeken naar eventuele problemen :D.

En dan gaan we natuurlijk verder met monteren van de spullen.

Helaas bleek dat de bout voor het ophangen en bevestigen van de achterveren er in moest alvorens het wiel gemonteerd zou worden anders kwam deze tegen de schijf aan en dit heeft dus weer wat tijd gekost.

En uiteindelijk komen we dan aan bij een rollend frame :).

En daarna ben ik een begin gaan maken aan het in elkaar gooien van de speedengine met de 46mm polini hiervoor heb ik ook het carter zoals bij de evo iets verruimd.

Er zal nog erg veel werk in komen om alles netjes op orde te hebben en werkend te krijgen maar gelukkig heb ik er vertrouwen in.
10 maart 2014 om 16:28 #494088Heel erg tof lennaert!,
mooi dik blok en wat een remschijven zeg 😮10 maart 2014 om 16:34 #494089Staat lekker vet die schijfrem, het heeft wel wat ookal vind ik hem vrij groot.
10 maart 2014 om 16:36 #494091Lijkt het jou niet een mooi idee om te gaan voor een mono-veer? Staat wss veel beter met die veel te grote remschijf. :p
10 maart 2014 om 16:37 #494093Nee hoor staat prima zo naar mijn mening en de schijf is niet groot de schijf is precies goed :D.
10 maart 2014 om 16:39 #494094Kan je eigenlijk wel gedoseerd remmen, of is het gewoon de bedoeling dat je altijd lekker gaat slippen bij elk bochtje? 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.