Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Dat ziet er goed uit:thumb
      Maar die schijf is echt wel wat oversize:lol

Lennaert
      Topic starter

speedbuxy :
        Dat ziet er goed uit:thumb
        Maar die schijf is echt wel wat oversize:lol

Klopt alleen voor het monteer gemak van de schijf en remklauw is het handiger dit formaat aan te houden 300mm heb je toch meer mogelijkheden voor onze brombroms. Daarnaast lijkt het zo groot omdat de schijf al vrij snel 1 geheel wordt i.p.v een dunne rand.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Looking good flenny, groot schijfje wel heheheh

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Lennaert
          Topic starter

Ik heb nu een nieuw zij-inlaatje gekocht van een Simo replica model ondanks dat er het e.e.a mis schijnt te wezen met de meeste van deze kitjes.

Nu kwam ik al snel achter een paar punten die inderdaad niet geheel kloppen met een ander 3 taps zij inlaatje of een simo 4 taps inlaat.

Zo is het cartertje origineel:

Te zien is dus dat het inlaat gedeelte een stuk naar achter mag worden getrokken aangezien hier gewoon teveel loos materiaal zit.

De gaten met draad zijn niet geheel netjes op de juiste plek geboord volgens mij wat dus het probleem oplevert dat je membraanhuis niet goed gemonteerd zal kunnen worden.

Op de volgende foto heb ik ingetekend waar de krukas ongeveer zou komen op zijn max in nabijheid van het carter i.v.m het naar achter trekken van de inlaat. Zoals te zien is dit dus inderdaad een behoorlijk stuk en mag er wel wat weg.

Hierbij ook de verschillen in het membraan tussen een Malossi peugeot 103 / simo 4taps membraan en de bijgeleverde versie.

Zoals te zien is de malossi een stuk smaller en zou deze never gaan passen op dit kitje. De bijgeleverde past overigens ook niet lekker en heb ik ook aangepast (gaatjes vergroot) hierna kunnen de boutjes wel met enige hulp er inkomen.

Zoals op deze foto te zien is zit het dus niet lekker bij dit bevestigingspunt om er zeker van te zijn dat de druk en krachten goed verdeeld worden heb ik alle 4 de gaatjes gewoon rondom groter gemaakt.

Voor zover het werk aan de zij-inlaat binnenkort meer updates hierover vanzelfsprekend.

Piet30
            Donateur

maybe you can make an adapter plate what you screw on your inlet half and what has holes for a wider membran housing on the oposite side.

That is the plan how I like to do it with my Simo 4p and a Stage6 membran housing.

Lennaert
              Topic starter

Won’t this enlong the inlet too much and give bad performances? I was thinking the same or maybe an adapter to the malossi peugot 103 membrame.

goedguus
                Bijdrager

Nee dat denk ik niet lennaert, kijk maar naar arvid’s zelfbouw zij inlaat daar zit ook een adapter plaat tussen 😉

Waarom?

Vond het al zo raar dat het niet past maar zie nu dat jouw inlaat setje toch weer anders is.

De foto hieronder is het inlaat setje wat ik destijds gekocht heb. Zoals je kan zien is het inlaat gat anders en heb je een ander spruitstuk waarbij de voorste bevestigingspunten verder naar buiten staan. Geen fout dus maar gewoon een ander type spruitstuk..

Jouw inlaatje.

Ik begrijp dat de boutjes er nu met enige moeite in gaan. Een adapter plaatje kan een mogelijkheid zijn maar als dit niet direct nodig is zou ik het mooi zo laten. Misschien zal je het niet direct gaan merken qua prestaties maar elke cm dat het verder van de cilinder af komt is toch niet wat je wilt..

Lennaert
                    Topic starter

Ja ik zat zelf dus ook al te vergelijken inderdaad wellicht dat een adapter plaatje uitkomst bied wanneer dit membraan kapot is. Of dat ik het inlaatje laat dicht gieten met aluminium en/of lassen en hier nieuw draad in tap op de vorm van een malossi membraan maar dit pas wanneer het stuk gaat ;)! Eerst maar eens kijken hoe en wat dit wilt gaan doen.

speedbuxy
                      Bijdrager

Ik zou me niet druk maken over een adapter plaatje dit ga je qua prestatie verschil echt niet vernemen.
                        Kijk hoe lang het inlaat traject van een evo of reedvalve is en dit loopt ook prima.
                        Daarbij hoe langer het spruitstuk hoe beter de trek kracht:thumb

ktmgek
                        Bijdrager

Hey Lennaert

Ik ben het met speedbuxy eens…
                          Bij mijn minarelli ciao heb ik ook een inlaat traject van een halve meter, en dat ding gaat nog gewoon als vergif.
                          Maakt dus niet zo veel uit hoe lang het inlaat traject is.

Lennaert
                          Topic starter

Onderhand is Ktmgek weer een stuk verder met het klaarmaken van de achterbrug en schijfrem set zie hier een foto update:

Ben erg benieuwd hoe het zal rijden en remmen natuurlijk zal komende week wel binnenkomen of de week er op al met al ziet het er in elk geval goed uit :)!

Ook goed nieuws over de zij-inlaat het tap-eind gat is prima geboord en getapt cilinders glijden er zo op en trekt de carters niet uit elkaar zonder bouten dus perfect.

MarcoS
                            Donateur

Nice :thumb

Wilk1985
                              Moderator

Ik denk dat dat wel aardig zal remmen Lennaert :D. Mooi dat alles goed past dan!

Miki030
                                Bijdrager

Ziet er vet uit die schijfrem !

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.