Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Topic starter

Velgen zijn ook met roest hoor de voorste is nog wel netjes maar achter is het ook zoals gewoonlijk drama ;)!

@Darkmagician6

het frame etc is inderdaad gewoon netjes maar dit slaat voor mij volledig de plank mis mistte bijvoorbeeld ook 1 ophangbout maar goed hebben we wat te doen ;)!

JoeriH
      Bijdrager

Die heeft zeker lang stilgestaan.
        Aangezien dm6 het er toch over heeft, waar zijn die rubbers voor?

DarkMagician6
        Bijdrager

@JoeriH
          Ik denk gewoon om de cilinder en de kop te beschermen ofzo, ik zie er in ieder geval geen ander nut van in.

Lennaert
          Topic starter

De rummers zijn inderdaad gewoon stoot rubbertjes zitten er standaard op.
            Verder heeft de brommer wel gewoon gereden en startte hij met choke en moest je met choke rijden vandaar het gesleutel aan het blokje anders had ik hem gewoon schoongemaakt en lekker gelaten.

Morgen zal ik weer even update met wat nieuwe pics als ik verder gekomen ben ;)!

Martino
            Moderator

De man die allergisch is voor roest en dan dit. Gelukkig komt er toch een ander blok onder. 😉 Dit blokje van de foto’s is dan mooi iets voor een regenachtige dag.

De rubbers zijn er voor het koelkapje van de cilinder. Deze houden hem van de cilinder af en zo smelten de langere typen cilinderkoelkapjes niet.

Lennaert
              Topic starter

brr roest inderdaad het jeukt nog steeds op me vingers. komt inderdaad nog een ander blok onder dat zal in de loop der weken wel duidelijk worden. volgens mij bedoelde dm en Joeri de rubbers van de cilinder kop. maar inderdaad die op de cilinder zelf zijn voor de afstand van het kapje.

speedbuxy
                Bijdrager

Als je zoals gezegd niet van roest houd dan was dit blokje wel meteen de hoogste berg om te beklimmen:lol
                  Toch geeft het vliegwiel aan dat het blokje niet eens veel gereden heeft in z,n leven want die lijkt nog wel als nieuw:thumb
                  Maar thumbs up voor de foto,s om dit even positief te benadrukken.

Lennaert
                  Topic starter

Nou Buxy bij deze speciaal voor jou ;)!

Inderdaad zo goed als nieuw maar alsnog had het vuil zich een weg naar binnen gevonden.

Gezien al het vuil vertrouwde ik het niet om het blokje dicht te laten en gewoon te rijden.
                    Bleek een juiste keuze te wezen het blokje te openen.

Na wat poetswerk kom je dan zo uit.

Ook weer z.g.a.n nu qua binnenkant dus ook de buitenkant dan even aanpakken.

Krukje was nog zeer netjes lagertjes nog goed althans de ontstekingskant wel de kleine kant heeft een schel geluidje maar na wat wonder 40 draaide deze ook zonder probs :thumbs:.

Voor nu even voldoende gedaan morgen wellicht verder heb een hoop te doen gelukkig.

Florian
                    Moderator

Lekker bezig!

Nu ook even je perso titel veranderen van “DR-flenny’s rommel . . ” naar “Lennaert’s rommelpagina”. Toch? 😀

Lennaert
                      Topic starter

Zal ik inderdaad even doen ;)!

Maar hierbij weer een update iets.
                        Vandaag bezig geweest met het gereedmaken van een eurocilindro kickblok voor de verkoop. Had uit 3 kick setjes de beste spullen gepakt en wonderbaarlijk ook een kickas zonder problemen! Het cartersetje heb ik bewerkt op de poorten ondanks dat het een gatenkaas lijkt en op sommige foto’s lijkt alsof er 1 vierkant gat bij 2 poorten is mag ik best tevreden wezen. Het ‘vierkante’ poortje zijn 2 poorten die vrij dicht bij elkaar komen te liggen hiertussen zit wel een stukje ijzer maar het zal prima moeten kunnen. Blokje zal wel de verkoop in gaan met de rest van me kick bende (carters/kickrondsels). Tevens had ik laatst voor jmpb een aantal foto’s gemaakt m.b.t het reviseren van een kickrondsel en dit is dus ook bij deze gebeurt ;)!

Hierbij een aantal foto’s + linkje naar album.

Helaas 2 kleine uitschieters maar dit zal de prestaties niet benadelen ;)!

Gereviseerd kickrondseltje:

Zeer net eurocilindro 50cc kitje nog weinig km’s mee gedraaid.

En hier een linkje voor de rest: Rest foto’s

SpeedyVespa
                        Donateur

Dat ziet er weer erg gelikt uit lennaert!:thumb
                          Zon 50 euro lijkt mij ook wel wat:thumb Zal hem binnenkort bestellen.
                          Je ciao ziet er ook mooi uit, heb je hele perso doorgelezen=)
                          Maar zeker mooi, werk dat je doet, doe je goed!

Lennaert
                          Topic starter

Aangezien kerst me vrij ernstig niet boeit ben ik de schuur ingedoken om maar even te sleutelen.

Zoals de meeste EVO rijders wel weten is er veelal een overlapping bij de onderste poort deze zit op verschillende hoogtes.
                            Als gevolg heb ik deze ook gelijk iets netter op hoogte gevijld aangezien het wel érg veel verschil had.

Hierna was ik maar aan de slag gegaan met mijn varioklok deze had tijdens de harz tour ( te lezen in me perso ) een probleem waardoor er aluminium gruis zijn weg vond tussen tandwielen,lagers en over de rest van mij achterwiel. Deze lagers (cif) er gelijk uit getikt en weggeflikkerd want ik heb natuurlijk ook voor mezelf nieuwe lagers ingeslagen.

Ik heb een behoorlijk aantal aan bevestiging materiaal besteld deze had ik eerst helaas RVS besteld maar na wat forums gelezen te hebben besloten deze retour te sturen. Nu is er een nieuw pakket met dezelfde spullen alleen deze zijn verzinkt onderweg dit zou minder snel moeten vast rotten.

Verder heb ik ook maar weer eens de werkbank een beetje opgeruimd want hier sleutel je toch niet super fijn in.

Voor nu wel even genoeg in de kou gestaan als de materialen hier zijn volgt natuurlijk de rest ;)!

Tonni
                            Moderator

Hey.

Als je nou niet weer losse rommel in je naaf wilt, kijk dan eens goed naar dat naafdeksel van je.
                              Misschien die restjes aluminium die bij de ingegoten boutdraadbussen zitten even verwijderen?
                              Dat ziet er wel uit als de eventuele oorzaak…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Lennaert
                              Topic starter

Zie inderdaad gelijk wat je bedoeld top Tonni dankje. Zal hier even met een mesje langsgaan als het gemakkelijk er af gaat weet ik genoeg ;)! Toppertje.

Lennaert
                                Topic starter

Aangezien ik momenteel erg druk bezig ben op het werk/studie en thuis is er weinig vooruitgang gekomen momenteel wacht ik op een aantal spullen tot ik verder kan met het blok in elkaar zetten etc.

Nu had ik toch wat vrije tijd en wou ik toch iets doen en ben ik de velgen gaan opknappen de achter velg had ik al gedaan en heb hier helaas geen foto’s van geschoten maar dit was natuurlijk 1 bonk klei.

De voor velg heb ik gelijk voorzien van vaste lagers en ben benieuwd naar hoe het rijd het draait in elk geval soepel:thumb.

Grappige plek gevonden waar het jaartal van de velg/brommer ook terug te vinden is wellicht dat dit bij oldtimers ook zo is en hier dus duidelijker de leeftijd mee bepaald kan worden?

Dit is dus in het remdeksel van een grimeca 10 spaaks velg gemonteerd op de si geen idee of de chrome spaakwielen dit ook hebben iemand kan dit dus even nakijken ;)!

En speciaal voor Tonni die doorgaat voor de magnetron en de koelkast:

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.