Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedyVespa
    Donateur

JoeriH :
      Je moet je schamen Florian!
      Mooier dan een Si kan het bij vespa niet ;). Al heb je helemaal gelijk over het sleutelen.

Maar ieder zijn mening natuurlijk :p.

Had je nog een foto van de Si lenneart?
      Kan deze namelijk niet vinden in je perso.

+ 1

Lennaert
      Topic starter

😕

Als ik een Si wil gaan kopen koop ik een Si geen bravo geen avanti geen boxer geen pack of een melkpak met wielen.

Genoeg geluld ik ga weer aan het werk in de schuur :)!

Jelle
        Moderator

En toch vind ik dat je naar mij en florian moet luisteren…:pest

Zit je ciao alweer een beetje in elkaar? Ik ga vanavond maar eens een poging wagen om wat eraan te gaan doen.

Wilk1985
          Moderator

Ik zou zeggen, zeg gewoon Si tegen de Si.

Heerlijke tourbrommer vooral door de grote tank en de heerlijke voorvork. Ik zie het volgend jaar wel op een tour wat het geworden is :D. Succes met in sleutelen van de winter!

Lennaert
            Topic starter

Zo een productief dagje vandaag al zeg ik het zelf ;)!

Hierbij wat foto’s die wel een impressie zullen geven.

Allereerst flink bezig geweest de laatste tijd met wat vernieuwingen in de schuur:

Het is natuurlijk een work in progress en voor diegene die niet weten hoe het er eerst uitzag een raadsel wat er gebeurd is dus bij deze:

-De zijkanten plankjes voor gemaakt dat er niks meer tussenflikkerd en kwijt raakt.
              -Sorteerbakhouder en bakjes opgehangen aan een balk boven de flessenhouder.
              -Flessenhouder gevonden aka een schoenenhouder :con en geplaatst.
              -Sorteerbakjes gesorteerd en opgehangen voor me neus op de werkplek.
              -Nieuwe sorteerbakjes geplaatst onder het rekje voor me neus.
              -Alle onderdelen gesorteerd en in plastic stapelbakken gedaan.
              -Zoldertje van de schuur opnieuw ingedeeld en opgeruimd voor efficientere stalling.
              -Kleingrut zoals poetswerk.
              -Polijstmachine vervangen voor een kolomboormachine.

En daarnaast was ik begonnen aan de brommer en deze vordert ook al weer aardig zoals je ziet:

Van zwart en vies naar:

Het eeuwige wielen poetsen:

Blokje mooi schoon en verijdeld met een nieuwe 43DR evo op de foto is een 46mm polini kop zit nu een 42mm pinasco kop op:

Vies bromklokje:

Schoon bromklokje:

Nieuw remsegmentje:

Segmenthoudertje netjes maken:

Polini dempertje had ik liggen deze was roestig en vergaan omgetoverd tot:

De uitlaat zelf ga ik nog een keer laten stralen om ook zwart te maken lekker simpel en minder opvallend.

Segmenthouder en koppeling netjes gemaakt:

Het begint dus al wat te worden :):

En natuurlijk mag er naast de racevonkjes en stikstof in de banden tezamen met malossi ventiel dopjes het volgende niet ontbreken:

In iedergeval kan er voorlopig niet gezegd worden dat ik nooit foto’s maak =).

Florian
              Moderator

Ziet er goed uit;) Ben benieuwd hoe lang jij het beunhok opgeruimd en netjes houd. Ik heb dit jaar al talloze keren alles opgeruimd in de schuur, maar na 3 weken is het weer een zwijnenstal:lol

speedbuxy
                Bijdrager

Das zo te zien zeker een productief dagje geweest:thumb
                  (geeft altijd wel een voldaan gevoel)
                  Die Polini sproeiers zijn trouwens de bom verwacht hier minstens 5km winst mee:lol

@Florian
                  Je moet gewoon op het pad of in de tuin gaan zitten sleutelen dan moet je het na de tijd wel opruimen:lol

Lennaert
                  Topic starter

Nou het is zo ver moeders is om :)!

Zodra ik de schuur af heb qua inrichten en de orders qua revisie gedaan heb gaan we eens even opzoek naar een Vespa Si!

Kleurstelling standaard zwart met alu originele kleur velgen lekker simpel lekker robuust.

Set-up die de si te verdragen krijgt:

Elec evo met pinasco vliegwiel
                    19mm carb ofcourse.
                    43mm autisa Waarom? Tuned
                    gianelli mega si model
                    Vario 10,5 of malossi gear met polini vv 90mm schijven

Heb momenteel een voorvork en een achterbrug liggen voor de Si dus ik kan mooi alvast de achterbrug aanpassen netjes maken en inrichten voor het moment dat de brommer er staat.

Tevens is de ciao klaar op een te groot sproeiertje na en moet zeggen dat het nieuwe remblokje me sinds anderhalf jaar weer eens heeft helpen slippen. Tijd dat er ook eens een aantal voorrem setjes wordt aangeschaft van Ferodo voor de verkoop.

Hiernaast ben ik momenteel bezig met imitatie koppelingen in te kopen en hiernaast lagersetjes voor de vario niet van CIF maar puur losse lagers uit Duitsland. Cif slijt dermate snel dat het zich loont 10 – 20 euro meer uit te geven voor echte kwaliteits lagertjes.

Lennaert
                    Topic starter

Nou even een ‘update’.

Ik ben nog steeds zoekende voor een vespa si snor frame of complete brommer voor een normale prijs.

Verder de laatste tijd wat leuke aanwinsten zoals:

ATG-kit nieuw
                      Malossi gears nieuw
                      CNC delen

Heb hiernaast met jmpb een deal gemaakt betreffende de volgende onderdelen:

Simonini calibrata kevlar 22mm versie ( 30mm heeft geen busje er bij toch? )
                      Elec speed engine
                      Mazzucheli vollebillen krukas
                      Pinasco vliegwielen

Het begin is er dus al en ook komt er nog een ‘special’ flavour aan de brommer te pas waar ik de spullen nu ook voor heb liggen en wat me zeer gaat bevallen op toertjes.

De lagers uit Duitsland zullen deze week of die hierop worden geleverd dus kunnen we de malossi vertanding klaarmaken voor gebruik heb Tonni gevraagd voor wat hulpstukjes hiervoor hopen dat dat wat wordt.

Tevens een lasser gevonden bij corus/tata steel dus kunnen ze mooi de achterbrug verstevigen voor me :)!

Momenteel rijd ik rond met het volgende:

Elecktronisch blokje gedremeld en geboord naar 13mm iets uitgevijld en met een willekeurige krukas die ik had liggen met een 38,4 cilinder met 23,5 uitlaatpoort en citty puffer en 13/13. De overbrenging is een std koppeling met groene trekveren en een 95 poullie op bromklok. Het beestje rijd zo een leuke 35km met dikke overtoeren :thumb Gezien het een 38,4 cilinder is boeit het me geen flikker en zo lang het rijd rijd het.

Zal eerdaags wat nieuwe foto’s online gooien van de werkplek en verzameling ;)!

speedbuxy
                      Bijdrager

Lekker bezig daar in Velserbroek:thumb

MarcoS
                        Donateur

Zeker goed bezig daar 😉
                          Pina wieltjes klinkt goed, zijn deze er al voor elec. vliegwielen dan?
                          Vooral die ATG-kit vind ik erg sexy :rules maar dat wist je vast…

Lennaert
                          Topic starter

De pina wieltjes kreeg ik een berichtje over dat ze er binnenkort zijn dus verwacht ze rond eind november begin december beschikbar ;)!

Lennaert
                            Topic starter

Daar zijn we dan met een foto reportage erbij ;)!

Onderhand heb ik een Vespa Si gescoord om als tourbrommer te gaan gebruiken hiervoor moet natuurlijk wel het e.e.a gebeuren.

Hieronder een impressie van mijn sleutel dag :)!

De ciao liep niet meer onderweg naar MarcoS en de reden:

Ik heb vaker lekker koppakkingen gezien maar bij een geveild 50cc blokje verwacht je het niet zomaar.

Tevens was het achterlichtglaasje eraf gevallen je zou toch denken dit zit vast met een schroefje?

Gewoon weggesmolten dus -.-

Foto van de Si met het blokje er onder uit:

Dan houd men dit over:

Dit is dan wel fijn een z.g.a.n koppeling

De roest is dermate besmettelijk dat het ook de schroefjes opvreet:

Natuurlijk mag het motortje niet dicht blijven van mij en zo kwam het kopje er af en vandaar af verder:

Toen vond ik het wel even welletjes en te koud worden ;).
                              Maar niet getreurd binnenkort meerdere en leukere updates.

Wilk1985
                              Moderator

Mooie foto’s je hebt voorlopig wat te doen :). Die carb is bijzonder goor, als ik kijk naar de velgen zou je denken dat hij toch wel netjes onderhouden is.

DarkMagician6
                                Bijdrager

Dat ziet er allemaal niet al te best uit Lennaert. 😮
                                  Lijkt wel of de vorige eigenaar de Si alleen maar poetste waar hij zo met zijn handen zonder te sleutelen bij kon.

Owja btw, het lijkt erop dat de rubbertjes op de cilinder kop verkeerd om zitten. 😉

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.