- Dit onderwerp bevat 618 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 april 2013 om 19:27 #452339
Nee ciaoracing75 ik werk in ijmuiden bij KVSA.
Klopt idd pepko alleen wel een karwei het netjes schoon te krijgen ;)!
18 april 2013 om 19:35 #452352haha, inderdaad! al die hoekjes… bij mij zaten er al meerdere verflagen op dus heb ik ze laten stralen en gespoten, dan is het ook meteen schoon 😀
18 april 2013 om 19:41 #460846Ja dat kan ook maar dit is originele lak ;)! Vindt ik toch net wat beter haha ;P
19 april 2013 om 17:34 #453643Het beestje rijd 🙂 had eerst ivano schaal om een imi koppeling gelegd deze liep aan en kreeg dus ook de brommer niet aan.
Heb even snel de koppeling omgewisseld en poef eerste slag draaien alleen vario met 42 polini op een se met 13/13 en een PROMA CC vind ik zelf nou niet het mooiste geluid de tering… Ook was de power nog niet te bekennen denk dat ik te zware rollen er in heb maar dat komt wel goed. Helaas gaat de handmade niet passen omdat ik het tandwiel er op heb komt deze daar tegen aan even opzoek naar een oude buis of een oude trapas waar ik het tand gedeelte van af sloop.Iemand tips qua rollen / sproeier :
42mm polini alu
Speedengine 13mm
Malossi filter
Polini voorvario
Gianelli citypower / handmadeMomenteel zit er een :con 78 in omdat ik niks anders tussen 68 en 78 had dus dan liever veel te ruim dan veel te arm :).
19 april 2013 om 18:09 #453530Zelfs een 68 zal al wel groot zijn voor deze setup. Je hebt vast wel een 66 liggen. 78 is gewoon belachlijk groot. :con
Dat hij hier mee loopt vind ik al heel wat. Geen last van veel rook en alleen maar viertakten?19 april 2013 om 18:11 #453518Sproeier 78 slaat nergens op.. 68 is groot zat voor een 42mm Polini op een SE. Ik rijd zelf met soort gelijke setup en heb er een 66 in.
Draai die 68 erin want die is goed
19 april 2013 om 18:36 #453480@martino,florian geloof het of niet hij reed en geen pufje rook ja oke begin omdat de se met olie gegoten was voor het liggen ;).
Ga morgen nog wel even proberen met iets lichtere rollen en een kleinere sproeier 68 dan maar heb net een nieuw setje 70-80 besteld bij jmpb dus a.s week lekker fine tunen heb donderdag en vrijdag vrij dus zou haast op tijd zijn voor de tour :).10 september 2013 om 07:51 #492806Met de elfsteden tour op komst moest het er aan geloven de ciao moest onderhoud.
Onderhand ligt het blokje er onder uit en kwam ik tot het een en ander als ontdekking.
De 42mm alu begon mij wat in de steek te laten dus tijd om op zoek te gaan. Na het blokje uit het frame verwijderd te hebben was het al snel duidelijk. Een lekkend tapeind aan de onderzijde bij het demonteren van de cilinderkop was het allemaal mooi plakkerig en zwart. Tevens toen ik de zuiger demonteerde zaten de zuigerveren vastgekoekt met smurrie oftewel olie ik tank dus nooit meer mix maar mix weer lekker zelf ondanks dat dit maar 2 tankjes was geweest. Alles goed gereiningd en de zuigerveren ontdaan van hun plak de veren hebben nog een speling van voelermaatje 0,2 dus die kunnen nog prima gebruikt worden dus de 4 reserve veren zijn nog reserve ook ghehe.
Wel heb ik besloten de 42 alu wat rust te gunnen in het doosje van de 43mm DR die ik al een tijd heb liggen maar nog niet getest had. De keuze was niet al te moeilijk omdat ik betrouwbaar op pad wil gaan en de berekening van SE + DR + T1 = prima te rijden is de knoop doorgehakt. Wel twijfel ik nog of ik de simo koppeling monteer of dat ik de std koppeling houd denk het laatste i.v.m het feit dat ik 20 snaren heb weggeflikkerd die er gebruikt uitzagen en ik geen zin heb in verslete bende.
Verder gaan we thuis maar eens wat pushen over het feit voor een tweede brommer aangezien ik een werk en een tour brommer wilt heb namelijk geen zin elke tour alles weer om te bouwen. Mijn oog valt op een vespa si heb laatst de si van een collega gemaakt en die dingen rijden als een tank en daar heb ik wel oor naar.
Volgens mij heb ik wel een foto van de werkzaamheden en ook van het feit dat ik mijn werkplek opnieuw ingericht heb en iets semi proffesioneler heb staan.
To-do list:
Achternaaf revisie + nieuw remsegment(ferodo).
A.wiel schoonmaken.
Demperwol Top one vervangen + uitlaatrubber zoeken.
Blok monteren + afstellen.
Carburateur reiningen nalopen en e.v.t dingen vervangen.
Kabelspanning controleren.
Banden nalopen op scheurtjes / slijtage en/of lekjes geen Harz 2.0 bij de elfsteden namelijk.Verder zal het komende jaar voor mij veel nieuwe ervaringen brengen m.b.t blokjes afstellen en snelheden gezien er het e.e.a ligt te wachten om getest te worden maar dit wil ik dan wel op de toekomstige si doen.
En zoals altijd zijn er leuke pakketjes en dus updates onderweg ;)!
11 september 2013 om 08:28 #492956Zo zie je dat de toertjes altijd een goede reden zijn voor wat onderhoud en zo de brom weer netjes in orde te maken
De SE in combinatie met de DR lijkt me ook een betrouwbaar blokje voor de 11 steden. Succes met het afwerken van de To-do list! Benieuwd naar je aanwinsten 😉11 september 2013 om 10:00 #492957Lennaert :
Verder zal het komende jaar voor mij veel nieuwe ervaringen brengen m.b.t blokjes afstellen en snelheden gezien er het e.e.a ligt te wachten om getest te worden maar dit wil ik dan wel op de toekomstige si doen.That,s the spirit

Want vind een hoop mensen hier tegenwoordig nog minder spirit hebben dan m,n oma van 90+:lol
Dus doet me deugt om eens wat anders te lezen.En een speed met DR is een mooie combo die zeker de potentie heeft om snel te lopen en daarnaast toch betrouwbaar te zijn

En de si is zeker net een tank
en moet zeggen dat ze met de juiste kleur en setje velgen er ook best nog wel mooi uitzien
Dus ik zeg go for it
11 september 2013 om 10:46 #492958De si gewoon zwart en std grijze velgen is een combi die wat mij betreft al raak is ;)!
Net bezig geweest met het achterwiel en de poullie naaf gelijk even een ferodo segmentje erop geflikkerd hopende dat dat wat beter helpt. Zal de foto’s straks even omhoogladen tevens een maniertje gevonden om met een groter gemak een remsegment te monteren want de how-to manier is niks.
Je pakt het segment je doet de veer er in en dan trek je hem zo over het pennetje met al het gemak van de wereld.
12 september 2013 om 15:35 #463473Het monteren van het veertje van de remsegment is ”a piece of cake”. De voorvorkpootjes van een Ciao monteren dat is pas lastig:D
Gewoon met een schroevendraaier en door de achteras krijg je dan een hefboomeffect en dan heb je hem er zo in;)
Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan SI’s, ik vind ze te zwaar, te lomp en ze sleutelen ook nog eens voor geen meter. Om over de looks nog niet te beginnen:D Zou je niet voor een Superbravo/Avanti willen gaan? Dat zijn nog eens gave dingen

Succes ermee man;)
12 september 2013 om 16:01 #492962Je moet je schamen Florian!
Mooier dan een Si kan het bij vespa niet ;). Al heb je helemaal gelijk over het sleutelen.Maar ieder zijn mening natuurlijk :p.
Had je nog een foto van de Si lenneart?
Kan deze namelijk niet vinden in je perso.12 september 2013 om 16:12 #492963superbravo / avanti ik zeg MWEH daarnaast kan je mijn how-to hanteren voor je voorvering hoor florian die werkt altijd :pest.
@Joerih
ik heb nog geen Si hoor dat is een planning ;)! eerst maar eens dit allemaal in orde maken voor volgende week daarna eens wat druk zetten op pa en ma :)!
12 september 2013 om 16:14 #492964Ik ben het helemaal eens met florian wat betreft een Si.
Koop een boxer dan ben je nog origineel ook.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.