- Dit onderwerp bevat 618 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 april 2013 om 11:26 #458160
Haha ja ben niet zo fotorig ga liever aan de slag dat het weer snel in elkaar zit ;)!
Onderdelen besteld zoals:
nieuwe kabeltjes
nieuwe standaard
nieuwe koplampglas
klein grut 🙂zal wel wat maken straks ;)!
12 april 2013 om 16:50 #437706Een perso zonder foto’s is als een vrouw zonder borsten!
Gooi eens een paar foto’s online, dan is het veel prettiger lezen voor iedereen. Vaak neem ik niet eens de moeite om grote lappen tekst te lezen wanneer er geen foto’s zijn. Je hebt genoeg leuk spul en een mooie Ciao dus foto’s zijn meer dan welkom
Je gaat de Harz tour ook op die Ciao rijden toch?
Ik ga mijn zwart witte Citta ook nog compleet opknappen voor de tour haha. Hoop dat ik het haal:p12 april 2013 om 17:10 #455364Voordat ik begon aan mijn eigen bende op te knappen en mooi te maken had ik voor mijn collega een blokje gereviseerd:

Ding is zeer netjes geworden al zeg ik het zelf.
Daarnaast ook de foto’s van het onderhanden nemen van de ciao ;)!

Op sommige delen zaten krassen en roestige plekken deze heb ik ook iets bij gepunt.

Wielen flink onderhanden genomen zijn weer netjes geworden de originele lak is nog zeer netjes ;)!

Foto van voor:

Foto van na:

Hoop dat de nieuwe onderdelen er snel zijn en ik ook snel tijd heb om er weer aan te gaan sleutelen voor de 28e moet het namelijk klaar zijn voor mijn tourtje :)!
@Florian!
Ik neem aan dat je je citta opknapt voor de sluis tot strand tour want deze valt namelijk eerder ;)!
12 april 2013 om 17:17 #452244@Flenny: Ik heb 2 citta’s he! Die blauwe is gewoon voor de doorsnee tourtjes. Maar daar zit malossi vertanding in. Heb verder geen zin om van alles qua achterklokken en blokken te veranderen aan de Citta.
Dus pak ik gewoon die andere aan voor het harz tourtje.. Had nog wat mooie spuitbussen gevonden:D
12 april 2013 om 17:18 #452243Ahh kijk ben benieuwd ;)! Zolang je maar meetuft anders mis je wat ;)!
14 april 2013 om 20:27 #453990Nou weet ik alweer wat er mis was met die italianen die de ciao bedachten… Hoe the fuck hebben hun ooit die duizenden voorveringen geplaatst grr…
Morgen maar weer de oude opspan methode gebruiken.. De veren 3 rondes inspannen dan krijg je hem doorgaans goed voor het gaatje waarna je de bout er perfect in steekt. Maar natuurlijk eerst doen dan juichen..
14 april 2013 om 20:34 #453991In die tijd was personeel vrij goedkoop dus waarschijnlijk deden ze het met zijn 4en. Giorgio Luigi Mario en Vittorio op de afdeling voorvork 🙂 Maar effe serieus ik denk dat ze een klem oid hebben gehad om de spanning van de veer af te halen. Anders is het echt een rotklus.
Gave foto’s zeker die trapas is mooi geworden!
14 april 2013 om 21:14 #453258Hahaha dit vind ik dan wel weer grappig:lol
Ik moest dit laatst ook doen, wat een schijtwerk zeg.. Mijn broertje heeft geholpen want alleen gaat dit never nooit niet lukken..Succes ermee

(PS: Doe handschoenen aan:D)
14 april 2013 om 21:16 #453252En wie had er hier nou juist een hele mooie how-to voor geschreven?… :pest
Het is voor mij ook een klusje waar ik op voorhand altijd denk “doe ik wel even”, maar vervolgens 2 uur verder ben.
14 april 2013 om 21:26 #453253@martino,
ik dacht al wie wordt de eerst haha ;)!
Voorvork ligt er uit momenteel dus probeer het morgen nog even zoals tonni’s filmpje.
Anders wordt het komende tourtjes zonder voorvering rijden en naar de sportschool haha.14 april 2013 om 21:50 #489832Achtervering heb je op de Ciao ook al niet waarom niet mooi symetrisch trekken idd.
Ik kan je wel zeggen. Ik heb een tijd met te stugge vorkdempers gereden zodat dit ook resulteerde in geen voorvering.
De sportschool helpt hier niet tegen. Alle trillingen voel je door je stuur. :duivel14 april 2013 om 22:21 #452330Martino :
Achtervering heb je op de Ciao ook al niet waarom niet mooi symetrisch trekken idd.Gewoon oldskool style dus voor rem ook nog even vervangen voor een blokjes rem dat maakt de Harz toer wel zo spannend:lol
18 april 2013 om 18:31 #453689Eens uit elkaar moet het ook weer in elkaar!

Toen moest ik weer aan het werk waar ik nog getrakteerd werd op een showtje 🙂

Thuis aangekomen de as vervangen van de varioklok nog bedankt Daan777 voor het revisie werk ;)!

Mooi nieuw glaasje er in 🙂

Toen wou ik de ontsteking uit mijn pinasco 42 blok pakken voor mijn polini 42 blok….
Hij liep al een tijdje wat minder onderin maar bovenin nog legendarisch en zie hier:

Daarnaast de imitatie koppeling proberen de drukveer van te vervangen.
Hier zit echter geen gaatje in de koppeling en geen gaatje in de schijf kan ik in de koppeling een gaatje maken en die aan de schijfkant affresen?
Nu op naar het eind resultaat 😉
18 april 2013 om 19:04 #453588Net ding :o!
Maare woon jij dicht bij Julianadorp bij de Marine?18 april 2013 om 19:19 #46193414 spaaks staan altijd goed op een ciao

ik ben zelf ook een setje aan het opknappen.net ciaotje, ben benieuwd naar het eindresultaat.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.