Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Topic starter

thanks evert ;)!

jelle,

ik denk niet dat ik met deze de nieuwjaarstour ga redden 😉 zit nog wel het e.e.a aan afstel werk in de carb en heb niet zo een zin om daarvoor te bevriezen.

nieuwjaar tour wordt 43 polini of 42 pinasco speedengine.

Jelle
      Moderator

afstelwerk is toch niet zo moeilijk, ff de juiste sproeiers en je gasnaald op de goede stand en rijden maar…

Wat voor filter zet je er op? malossi :boos of polini :thumb ?

Lennaert
        Topic starter

Heb een Malossi filter liggen dus denk eerst die maar testen en hierna e.v.t een Polini filter meebestellen volgende maand ;). Voor jou is het wat makkelijker praten ik heb nog niet afgesteld met zo een ding.

Mike
          Bijdrager

Veel makkelijker af te stellen op een Malossi filter hoor…
            Ziet er nice uit! Gooi dat blok er idd onder met die nieuwjaars rit!!

Ennuh… maak nou eens wat foto´s van je brommer zoals ie dr nu bijstaat!
            Jij geeft altijd veel text updates dus doe dat maar ff knul!

Mike

Waarom?

Malossi filter stelt idd makkelijker af, goed luisteren naar ome Mike!

Lekker bezig hoor en die Evo’s blijven top blokjes:thumb Ben benieuwd..

Lennaert
              Topic starter

Net de vario achterklok open gemaakt die ik van edwing nog iets gekocht heb. Naast het feit dat de ar cilinder gebroken koelrib heeft. Heeft meneer volgens mij met epoxy of durafix de binnenkant van de deksel, waar de ophangingsbouten in moeten gerepareerd. Fijn altijd als een verkoper je dingen verzwijgt.

Jelle
                Moderator

Waarom? :

Maar toch blijft een malossi filter op een polini blok Heiligschennis en zou verboden moeten worden….

@lennie, dat is inderdaad altijd weer erg jammer…

Daan777
                  Moderator

Jelle :

Waarom? :

Maar toch blijft een malossi filter op een polini blok Heiligschennis en zou verboden moeten worden….

@lennie, dat is inderdaad altijd weer erg jammer…

Maar toch blijft het polini filter kut en komt je grotere carburateur alleen tot zijn recht met een malossi filter.
                    (Geen bwoaaaap geluid? Kun je net zo goed 13/13 blijven rijden)

Mooie ciao lennie! Ik dacht even dat hij opnieuw gespoten was voordat ik las dat je hem zo kocht!

Lennaert
                    Topic starter

Ha die Daan toch nog de foto’s kunnen zien jongen?
                      Ja ben er erg blij mee met dit ciaotje lakstaat is nog goed en dat scheelt weer een hoop!

Over die filter ik knal er toch een Malossi op heb hem toch liggen scheelt weer geld.

Ik las overigens dat mensen hun stationair schroef van de PHBG carburateur verwisselde naar een grotere maat? van 50 naar 55 geloof ik?

Turbociao
                      Donateur

Ik heb al vaker gezien dat er een soort van harde kit over de dopjes achter in de klok zit.
                        En weet zeker dat deze klokken nooit eerder open waren geweest.

Lennaert
                        Topic starter

Ondanks dat het zou kunnen zijn heb ik na 15 klokken die ik open gehad heb nog nooit in deze hoeveelheid gezien en ook buiten de binnenste cirkel niet.

Lennaert
                          Topic starter

Onderhand is het hier al zeldzaam stil geworden.
                            Maar desalnietemin heb ik toch een hoop spul vergaard en spul gefabriceerd.
                            Ik zal jullie dus ook doen verblijden met een deel van mijn laatste aanwinsten de komende dagen worden hier foto’s van gemaakt.

Verder is helaas mijn dremel overleden (rip) en heb ik nog geen nieuws gehad van de praxis/dremel i.v.m retouren voor een nieuwe.

Het beestje was overleden op een projectje wat mij toch wel bezighoud en ook wel het e.e.a. aan tijd heeft gekost m.b.t planning vergaren en opknappen. Hierover volgt/ziet u natuurlijk vanzelf meer :).

Voor de sluis tot strand tour heb ik momenteel meerdere set-upjes liggen maar waarschijnlijk wordt het een 42mm se met hm combi hetzelfde als mike :).

Tevens heb ik de discussie gewonnen van mijn moeder m.b.t het extra plaatsen van een brommer en de indeling van de schuur welke nu grotendeels voor mij is bestemd. Hierop zal ik ook redelijk wat gereedschap en apparatuur vergaren en plaatsen.

Naast het bezig zijn met het herstellen / tunen / vergaren ben ik tegenwoordig ook te vinden in de handel denk bijvoorbeeld aan de autisa + k star combi van Fons heb ik een hele partij met vorkhoezen overgenomen welke ook te koop zullen staan.

Zoals al aangegeven zullen foto’s de komende paar dagen volgen verwacht niks speciaals verwacht wel een hoop :).

Lennaert
                            Topic starter

Zo..

kon het niet laten maar de ciao ligt helemaal uit elkaar tot het laatste ringetje :)!
                              De ciao gaat helemaal worden herbouwd met nieuwe RVS moeren ringen en boutjes.
                              Daarnaast worden alle roestige plekjes weggewerkt en gekraak en gepiep verholpen zodat dit tour jaar weer geen omkijken naar enig mechanica is :)!

Daarnaast gaat de vario en 42mm polini se worden gemonteerd en eens zien wat er dan gebeurd qua trek en snelheid.
                              Foto’s zullen in de loop van de tijd natuurlijk verschijnen.

MarcoS
                              Donateur

Ik heb je werkplekje in het echt mogen bewonderen en vind het een net plekkie met leuke mogelijkheden 😉
                                En mijn kick se spint weer als een kitten, ben er erg blij mee :thumb
                                Succes met je rest projecten 8)

Mike
                                Bijdrager

Lenny, hebben jouw brommers altijd camera vrees of iets in die geest. :o?
                                  Updates doe je wel vaker maar zoals nu is het toch leuk dat mensen zien dat ie uit elkaar ligt voor onderhoud?
                                  Das toch het leuke van een perso!?
                                  Ook volgens mij nog geen foto’s van je ciao met 14spakers gezien!!

Dit is overigens gewoon liefdevol bedoeld :p

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.