Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Topic starter

zo ben net bezig geweest met de bronzebussen van de voorophanging.

DE TERING.

zo 🙂 dingen zitten stroef vast en met een hamer vanuit de zijkanten tikken helpt niet dan deuk je alleen het brons in ;)!
      dremel maar gepakt en een kleine gleufje gemaakt.
      Had een oud doppendoossetje met een vernaggeld verlengstuk maar wel stevig dus die schuin aan de ene kant erin gestoken op de rand van de bus aan de andere kant en ja hoor hij wou er uit.
      Daarna de andere kant wou er niet 1,2,3 uit met de hamer methode dus zoals billy my vertelde een buisje stuk band en een orig bout gepakt en vervolgens de bout aan de kant waar de oude bus uitgegaan was in gestoken.
      Hierop heb ik vervolgens een oude dop waar de bout nét doorheen paste en dit een stukje opgespannen.
      Vervolgens een krukaslager ertussen en weer de bout wat aangedraaid zodat hij weer wat opgespannen zat.
      Nu zat het tegen de bus aan en had ik de andere oude bus tussen de dop en moer gedaan en weer gedraaid deze begon een klein beetje te scheuren aangezien hij niet helemaal door was :P! vervolgens weer een krukaslager ertussen en ja hoor speling.
      andere bout aan de ingangskant gedaan en lekker lopen tikken met de hamer :)!

nu zijn ze er allebij uit en ligt het nieuwe setje af te koelen in de vriezer :)!

Lennaert
      Topic starter

Zo, de citta staat al een ruime week te koop wel wat geinteresseerde maar nog geen kopers helaas..

Waarom de citta weg zal je vragen nou het is voor mij gewoon een stuk simpeler om aan een ciao te sleutelen dan aan een citta so. Ciao sleutelen? ja ciao sleutelen! ik heb een ruime week geleden namelijk ook een nieuwe ciao opgehaald samen met Mike. Dit kon dankzij Mike aangezien de ciao tijdelijk in zijn bus geplaatst kon worden tot ik de citta klaar had en in de verkoop ( eigenlijk mocht ik de ciao pas hier als de citta verkocht was ).

De ciao zijn lakstaat is zeer netjes bijna puntgaaf maar helaas wel kleine plekjes op de spatbord stangetjes en een krasje op de zijkap.

Motorisch is de ciao voor zover ik weet standaard op een gianelli city power na en een iets kleinere poullie.
        Dit gaan we natuurlijk veranderen met voor in de winter mijn trouwe 50 euro blok en in de zomer een verassing.

Gelukkig had ik de ciao nu wel thuis en kon ik dus lekker aan de poets wat af en toe wel een extra hobby lijkt haha.

Helaas heb ik geen foto’s gemaakt van het before ciaotje en heb ik alleen foto’s na het poetsen van het stoffige beest.

De velgen waren in redelijke staat flink dof en her en der een roest streep/plek.

Mike
        Bijdrager

Super nette ciao hoor lenny!!:thumb Dat poetsen heeft m doen opleven hahaha.
          Nu maar even `op smaak` brengen om t zo maar te zeggen!

Mike

Lennaert
          Topic starter

laten we dat maar zeggen inderdaad mike poeh… haha :)! thanks nog voor de hulp van rijden mee kijken en stallen!

SpeedyVespa
            Donateur

netjes;)
              Ga zo door;)

Martino
              Moderator

Dat lelijke oranje plaatje er nog af schroeven en andere velgjes erin. Voor in de zomer je *censuur* blokje eronder en lekker op gaan toeren. Gelukkig weer een Ciaotje in de familie. Het werden steeds meer Citta’s tijdens toertjes. 😉

PS. Mocht je de spaakvelgejes demonteren zal je deze eens kunnen wegen inclusief banden?

speedbuxy
                Bijdrager

Net ciaotje8) en qua sleutelen snap ik zeker je punt:thumb

Lennaert
                  Topic starter

Haha Martino snert nu verpest je me verassingsblokje ;)!
                    Dat plaatje laat ik wel gewoon zitten overigens anders heb je 2 van die lelijke gaten er in zitten bah.

Wel fijn dat er weer een ciaotje bij komt inderdaad al is het natuurlijk wel weer wennen!

En bux tja dat is het nare van de citta verder zijn ze fun maar het sleutelen oei….

lars-ciao
                    Bijdrager

ziet er nog goed uit! , succes ermee:thumb

Lennaert
                      Topic starter

Zo, de citta is de schuur uit en naar een nieuwe eigenaar gegaan tijd om me aandacht volledig aan de ciao te besteden.
                        Afgelopen dagen ook flink aan bezig geweest en hopelijk is nu alles gelukt.

Van het weekend was het feest iemand had eens aan mijn brommer gezeten met zijn takken toen ik in de stad was en heeft de 2 boutjes uit de bagagedrager gedraaid dus die zat los. Tevens had me voorwiel na het monteren van de 14 spaaks een geluidje dat hij aanliep en dit klopte ook.

Het probleem met de 14 spakers en de veelspaaks rempot mix is dat door het verschil in deze de rempot aanloopt in de velg en hier moet je een stukje wegdremelen. Ondanks een redelijk stuk gedremeld te hebben liep hij alsnog aan maar nu na een paar dagen is er een groefje in gekomen en het piepen gestopt.

Na weer even gereden te hebben bleek mijn voorwiel ook spontaan wat speling te krijgen op de as en hierop heb ik de originele as uit de originele velg gehaald inclusief de lagercupdeksels. Dit euvel is gelukkig ook verholpen.

Het 50cc eurocilindro blok wat er momenteel onderligt is enigzins lui althans hij trekt niet naar behoren op sputteren in het midden. Dit komt door een te grote sproeier maar een maatje kleiner is al gelijk te arm dus mocht iemand > 63 < als sproeier maat hebben liggen pm me ;)!

Verder heb ik de laatste weken flink wat nieuw spul verzameld om mee te gaan spelen zo heb ik het volgende lijstje bemachtigd of het is nog onderweg:

elec evo
                        speedengine elec
                        46mm polini
                        43mm pinasco giet
                        43mm pinasco deps
                        42mm pinasco alu
                        42mm polini alu
                        43mm malossi
                        Leovincy SP
                        Setje 14 spakers

Ik zoek nu nog het volgende lijstje:

46mm pinasco black
                        46mm eurocilindro
                        * volle wangen krukas indien nette prijs

Foto's van de onderdelen zullen natuurlijk ook volgen zodra alles binnen is + ik tijd vrij gemaakt heb.

Jelle
                        Moderator

Hey ouwe “rommelaar” post eens wat foto’s van je ciao met 14 spakers erin…

aapie90
                          Bijdrager

Nicee beestje!!

Ik zit ook zo te kutten met sleutelen aan de si.
                            (hij is nog evenmooi als eerst)

wees er zuinig op man=)

Lennaert
                            Topic starter

Zo,

ben een redelijke tijd bezig geweest met mijn evo engine en de krukas.
                              Het krukje wat ik had wou er maar niet lekker in vallen en kwam steeds schuin terecht helaas.
                              Hierop heb ik even een andere kruk gehaald bij Mike thanks nog 😉 en deze in de vriezer geflikkerd.
                              Na het heet stoken van het carter de kruk gehaald carter wederom verhit en weer ging het schuin.
                              Nu dacht ik ik kan wel heel moeilijk gaan doen maar kan het ook slim oplossen..

Ik heb 4 ophangingsbouten gepakt en hier het schroefdraad door getapt naar de gewenste lengte.
                              Vervolgens in het carter gedaan met de kruk en pakking er tussen 🙂 even heet gestookt bij de passingen en de bouten op spanning gedraaid. Nu stond het krukje mooi recht in het carter en ben ik weer gaan heetstoken om zo de kruk er netjes recht in te persen.

Dit is met succes gedaan en het gaat nu allemaal soepel :).

Als cilinder heb ik een 46mm polini opgegooid net als zijn zusje de cp evo.

Komt allemaal netjes uit iet wat onder de uitlaatpoort maar dat maakt niet zoveel uit 🙂

Ontsteking er in geplaatst:

En voilá men heeft een nette elec evo met 46mm polini gecreeërd.

Verder komen er nog wat leuke goodies deze kant op maar dat merken we vanzelf 😉

Zeebodem.
                              Bijdrager

Netjes allemaal kerel :thumb

Jelle
                                Moderator

Zal je dan eindelijk een goed lopende evo hebben?

Heb je deze er met de nieuwjaarstoer onder dan?

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.