Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Bijdrager

Ziet er prima uit. :thumb
      Nu aanslingeren die handel. 😀

Lennaert
      Topic starter

haha eerst ontstekingsspullen hebben dan kan ik aan de slag :)!

k0enn
        Donateur

Ziet er dik uit !! lekker hoor

eidos
          Donateur

Netjes nog eventjes de Evo carters aangepast en afgewerkt, Goede keus :thumb

Heb je dan vrij snel gedaan. Was mij toch ook wel gaan kriebelen als ik al dat verse spul voor me neus had liggen.

Lennaert
            Topic starter

zo blokje zit nu helemaal in elkaar alleen nu spant het erom…
              de cp´s gingen namelijk steeds schuin en kwam niet tegen de krukas nok om de een of andere reden.
              denk zelf een gietfoutje was namelijk met meerdere cp´s
              nu heb ik onder het schroefje 2 ringetjes gedaan en nu staat het redelijk vlak en raakt het het wel redelijk aan en gaat open en dicht.

verder is het vierkantje voor de lichtspoeldraad een slagje groter en deze zit dus een beetje losjes maar dat zijn peanuts.

nu even kijken voor een stuk metaal dat ik kan gebruiken als blokbout steuntje voor het achterste ophangingspunt.
              wellicht dat ik het blokje er vandaag onder doe maar waarschijnlijk word dat maandag.

Lennaert
              Topic starter

zo hierbij wat foto’s van mijn ‘probleem’ volgens mij is het al redelijk opgelost nu dus dat scheeld :)!

GRAAG OP/AANMERKINGEN HIEROVER! dit omdat ik vrij weinig met Cp’s gewerkt heb.

Had zelf niet verwacht dat de polini kwaliteit zo belabberd zou wezen.

punt 1. mijn cp’s trekken er krom in?
                punt 2. mijn ophangingspunt achter ontbreekt ( al busje voor )
                punt 3. het schroefdraad bij 1 van mijn vliegwielkapbouten is niet getapt en past geen normale bout in? nu een voetkapboutje.
                van een citta in.

de Cp’s ( 1 van de vele getest? )

hier zie je dat het midden nu op de nok terecht en de boven en onderkant ‘zweven’ dit is NA het vijlen aan het aangrijpstukje.
                eerst was het namelijk dat het onderste hoekje NET het nokje aanraakte en de boven + middenkant niet de nok raakte.

nu heb ik tevens in plaats van 2 hele dunne een iets dikker ringetje eronder gedaan en heb de cp’s nu wel op 0,5 ( 0,45 ) gezet.

tevens zie je dat hij nu al veel beter aangrijpt dan eerst.

morgen voor het werken me pinasco Elec blok eronder vandaan halen.
                Overmorgen het allemaal ombouwen en indien ik de snaar van docs binnen heb me achtebrug veranderen naar Si.
                anders komt het ombouwen maandag :)!

Lennaert
                Topic starter

wat een k*t werk om de carburateur met luchtfilter te monteren zeg.
                  heb in de klem nu een langere bout moeten doen omdat hij anders vrij los zat.

test poging 1 heeft gefaald.

ding krijgt een heerlijke vonk bij de bougie dus daar ligt het niet aan 🙂
                  morgen maar eens even aan de gang met wat probeersels nu klaar maken voor het werk >.>

benzine stroomt door het slangetje morgen maar even helemaal vullen misschien net te weinig druk O.o?

carburateur lekt ergens -.- vlotterbakje los gemaakt en opnieuw vast gezet hopelijk opgelost.
                  nu maar na het werk jerrycan volgooien pff

Docs
                  Donateur

De snaar is al onderweg 😉 Weet niet of hij al binnen is? Anders komt hij sowieso maandag 😉

Lennaert
                    Topic starter

nou ziet er leuk uit..
                      alleen nog werken :)! pff

Lennaert
                      Topic starter

hij rijd en op top redelijk goed..
                        bij stationair hoor ik alleen een schel geluid en dan valt hij direct uit..

Lennaert
                        Topic starter

had gister een nieuw blokje opgehaald voor het stads blokje :)!

ding is hartstikke netjes helaas wel een keer opengeweest maarja 🙂 hier wat foto’s

dit was iets minder XD

dit is dan weer frapant

vlak is ook nog netjes en beide delen horen bij elkaar altijd fijn :)!

zo vies als de cilinder kop en zuiger eruit zag..
                          zo schoon is het verder!

hier word ik ook altijd blij van als het krukje gewoon goed is!

lagertjes van het krukje hoef ik niet te vervangen heel licht rateltje maar dat is met wat wd-40 te verhelpen gelukkig :)!

hier komt mijn 50 eurocilindro op voor in de stad samen met een 13/13 etc.

speedbuxy
                          Bijdrager

Carters zijn idd nog aanmerkelijk netjes ivm de cilinder:lol
                            Maar 50 eurocilindro gaat je als stads setup vast niet teleur stellen:thumb

Lennaert
                            Topic starter

laten we het hopen andre ben zeer benieuwd :)!
                              carters ga ik nog even een zilver spray laagje geven vind ik wel mooi als buitenkant 🙂

donderdag hoop ik alles binnen te hebben 🙂

speedbuxy
                              Bijdrager

DR-flenny :
                                carters ga ik nog even een zilver spray laagje geven

Neh man mooie goud tint doen zilver is ver uit de mode:D

Lennaert
                                Topic starter

haha nee nee goud heb ik niet liggen zilver een verse bus 😛 dus dat komt wel goed 🙂

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.