Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Topic starter

de witte kappen zijn verdern iet te krijgen en wil het wel nieuw.
      verder geen blauwe kappen dat is zwaar lui.

Lennaert
      Topic starter

zo vandaag ben ik even bezig geweest met de dremel die ik gehad heb voor mijn slagen.

wat heb ik gedaan en waarvoor?

ik ben bezig met een 50cc blokje voor de 50cc race ooit ;)!

wat heb ik gedaan?

geharde bus verwijderd
        inlaat aangepast niet te groot gemaakt ( trekkracht )
        spoelers dieper gelegd
        cilinder spoelinhammen verdiept
        uitlaatflens binnendiameter vergroot
        uitlaatpoort heel zachtjes wat vergroot
        alles netjes afgeschuurd
        alles beetje gepolijst

morgen ga ik hier mee verder en maak ik ook wat foto’s

verwacht niet te veel heb het haastig en beun gedaan met troep dat ik had liggen 🙂
        zitten paar rare ringen in de cilinder waarschijnlijk door vorige eigenaar ooit.

tot zo ver voor het 50cc project achum..

mijn achterbrug is fijn aan het krom trekken dus binnekort een si brug regelen en aanpassen.

vario set is nog niet compleet mist nog:

malossi vertanding
        polini voorvario.

Jarco
        Bijdrager

Hehe je moet ergens beginnen ofniet dan? 😛

Leuk om te horen dat je er mee bezig bent. :thumb

Lennaert
          Topic starter

precies haha 🙂 spoelers zouden zo op een wat grotere cilinder ook passen dus komt mooi uit 🙂
            heb wel cp carter gekozen gezien een cp vw minder gewicht mee brengt.

Lennaert
            Topic starter

zo heb wat foto’s gemaakt van tussentijdse voorderingen met het 50cc blok.

heb alles lekker groot gedaan voor eventuele andere set ups of tests.

let niet op de korrels en vijzel dit is momenteel allemaal aan het losweken.

aan de inlaat word nog het een en ander gedaan.

de krukas die ik wou gaan gebruiken kwam van onze goede vriend olliegasselt af…
              bleek bij de wand op 2 hoeken te zijn afgebroken jippie…

hier dus een beetje mee lopen schuren e.d om het netjes te krijgen

gezien de regels mocht je geen extra spoelers e.d maken alleen vergroten/flowen etc

hierbij dus een spoelerd let op het loopt netjes en vlak door ondanks dat de foto je anders zou doen laten denken.

gelukkig was de cilinder niet nieuw meer en zaten er redelijk wat krassen in dus hoefde ik niet voorzichtig te zijn 🙂

klein carter is overigens wel netjes gelukt opzich 🙂

cilinder poorten 🙂

zoals je ziet een hoop beunwerk waar nog de laatste hand aan word gelegd nu met het reinigen daarna het vlakken en polijsten.

speedbuxy
              Bijdrager

Ziet ervoor 1 van je 1e keren niet slecht uit idd nog wat na bewerken en dan krijg je het zelfs voor het oog wel mooi:thumb
                Ik zou de spoelbanen trouwens niet polijsten want das niet goed.
                Maar ik zal hier na de uitlaat test ook weer eens mee bezig:thumb want zou toch wel even leuk wezen als er in het na seisoen toch eindelijks eens een 50cc race/sprint plaats zou vinden:thumb

Lennaert
                Topic starter

sterker nog bux 1e keer 😉
                  de spoelers in het carter ga ik lekker zo laten ziet op foto iet wat heuvelig uit is niet het geval 🙂

Lennaert
                  Topic starter

helaas is de pinsaco in al zijn glorie tijdens de gumball afgelopen weekend warm/vast gelopen.

helaas kregen we hem niet meer aan de praat na nieuwe pakkingen en heb ik de reis voortgezet in de auto van mike.

nu heb ik vandaag het blok verwijderd en de pinasco erafgehaald

hierbij de foto’s :

met mijn poetshandjes kon ik dit natuurlijk niet ongepoetst laten..
                    en heb ik ook alles weer vrij netjes kunnen krijgen en loopt hij nu weer soepel door de cilinder heen ;)!

Mike
                    Bijdrager

**Oorzaak: Losgekomen tapeind en dus lekke kop..**

Zonde dat het moest gebeuren, maar het is helaas niet anders!:o

De cilinder valt gelukkig erg mee en zal er niet om gaan lijden! Als de zuiger weer smooth aanvoelt en we geven hem een vers setje zuigerveren zal je er vrijwel geen merkbaar verlies van ondervinden!

We zullen dit beestje snel weer vers in mekaar gooien!;)

Mike

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Jammer van die warmloper.

Een los tapeind en dus valse lucht neem ik aan? Dat het tapeind zelf los zit maakt namelijk niet uit (als de cilinder en kop maar gewoon klem zit)
                        Anders ook even goed de afstelling controleren.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

speedbuxy
                        Bijdrager

Das idd een goed warm naaiertje geweest:(
                          Maar gelukkig is pina van goeie kwaliteit, dus deze zal zoals mike al zegt wel weer probleemloos zonder echt verlies verder rijden:thumb

Mike
                          Bijdrager

Herr FlicK :
                            Jammer van die warmloper.

Een los tapeind en dus valse lucht neem ik aan? Dat het tapeind zelf los zit maakt namelijk niet uit (als de cilinder en kop maar gewoon klem zit)
                            Anders ook even goed de afstelling controleren.

Ben ik in principe wel met je eens. Alleen zag de koppakking te hoogte van dat tapeind wel uit alof hij valse lucht had aangezogen. ==> zwart geblakerde rand

Mike

Lennaert
                            Topic starter

mike dit is niet op deze plek gebeurd als je kijkt zie je dat het aan de andere kant valselucht blijkbaar trok 🙂

Lennaert
                              Topic starter

zo klein update in opkomst 🙂

nieuw blokje besteld ( verassing voor de meeste )
                                nieuwe cilinder op het oog.

pinasco blok staat momenteel nog stil door een of andere reden nog even naar kijken.
                                verder bezig geweest met wat reparaties van een vriend zijn brommer die rijd weer fijn 🙂

zin in het volgende seizoen!.

speedbuxy
                                Bijdrager

Ben benieuwd wat het word:thumb
                                  En gaan we volgend toer seisoen ook weer een strand tot sluis toer rijden?
                                  Want vond dat 1 van de mooiere ritten van afgelopen jaar:thumb

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.