- Dit onderwerp bevat 618 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2011 om 23:47 #488042
de witte kappen zijn verdern iet te krijgen en wil het wel nieuw.
verder geen blauwe kappen dat is zwaar lui.9 juli 2011 om 19:15 #488282zo vandaag ben ik even bezig geweest met de dremel die ik gehad heb voor mijn slagen.
wat heb ik gedaan en waarvoor?
ik ben bezig met een 50cc blokje voor de 50cc race ooit ;)!
wat heb ik gedaan?
geharde bus verwijderd
inlaat aangepast niet te groot gemaakt ( trekkracht )
spoelers dieper gelegd
cilinder spoelinhammen verdiept
uitlaatflens binnendiameter vergroot
uitlaatpoort heel zachtjes wat vergroot
alles netjes afgeschuurd
alles beetje gepolijstmorgen ga ik hier mee verder en maak ik ook wat foto’s
verwacht niet te veel heb het haastig en beun gedaan met troep dat ik had liggen 🙂
zitten paar rare ringen in de cilinder waarschijnlijk door vorige eigenaar ooit.tot zo ver voor het 50cc project achum..
mijn achterbrug is fijn aan het krom trekken dus binnekort een si brug regelen en aanpassen.
vario set is nog niet compleet mist nog:
malossi vertanding
polini voorvario.9 juli 2011 om 19:21 #488283Hehe je moet ergens beginnen ofniet dan? 😛
Leuk om te horen dat je er mee bezig bent.
9 juli 2011 om 19:24 #488285precies haha 🙂 spoelers zouden zo op een wat grotere cilinder ook passen dus komt mooi uit 🙂
heb wel cp carter gekozen gezien een cp vw minder gewicht mee brengt.11 juli 2011 om 12:55 #462514zo heb wat foto’s gemaakt van tussentijdse voorderingen met het 50cc blok.
heb alles lekker groot gedaan voor eventuele andere set ups of tests.
let niet op de korrels en vijzel dit is momenteel allemaal aan het losweken.
aan de inlaat word nog het een en ander gedaan.

de krukas die ik wou gaan gebruiken kwam van onze goede vriend olliegasselt af…
bleek bij de wand op 2 hoeken te zijn afgebroken jippie…hier dus een beetje mee lopen schuren e.d om het netjes te krijgen

gezien de regels mocht je geen extra spoelers e.d maken alleen vergroten/flowen etc
hierbij dus een spoelerd let op het loopt netjes en vlak door ondanks dat de foto je anders zou doen laten denken.

gelukkig was de cilinder niet nieuw meer en zaten er redelijk wat krassen in dus hoefde ik niet voorzichtig te zijn 🙂

klein carter is overigens wel netjes gelukt opzich 🙂

cilinder poorten 🙂

zoals je ziet een hoop beunwerk waar nog de laatste hand aan word gelegd nu met het reinigen daarna het vlakken en polijsten.
11 juli 2011 om 16:14 #462482Ziet ervoor 1 van je 1e keren niet slecht uit idd nog wat na bewerken en dan krijg je het zelfs voor het oog wel mooi

Ik zou de spoelbanen trouwens niet polijsten want das niet goed.
Maar ik zal hier na de uitlaat test ook weer eens mee bezig
want zou toch wel even leuk wezen als er in het na seisoen toch eindelijks eens een 50cc race/sprint plaats zou vinden
11 juli 2011 om 16:40 #452784sterker nog bux 1e keer 😉
de spoelers in het carter ga ik lekker zo laten ziet op foto iet wat heuvelig uit is niet het geval 🙂9 augustus 2011 om 18:47 #489107helaas is de pinsaco in al zijn glorie tijdens de gumball afgelopen weekend warm/vast gelopen.
helaas kregen we hem niet meer aan de praat na nieuwe pakkingen en heb ik de reis voortgezet in de auto van mike.
nu heb ik vandaag het blok verwijderd en de pinasco erafgehaald
hierbij de foto’s :

met mijn poetshandjes kon ik dit natuurlijk niet ongepoetst laten..
en heb ik ook alles weer vrij netjes kunnen krijgen en loopt hij nu weer soepel door de cilinder heen ;)!9 augustus 2011 om 18:51 #489108**Oorzaak: Losgekomen tapeind en dus lekke kop..**
Zonde dat het moest gebeuren, maar het is helaas niet anders!:o
De cilinder valt gelukkig erg mee en zal er niet om gaan lijden! Als de zuiger weer smooth aanvoelt en we geven hem een vers setje zuigerveren zal je er vrijwel geen merkbaar verlies van ondervinden!
We zullen dit beestje snel weer vers in mekaar gooien!;)
Mike9 augustus 2011 om 20:47 #489113Jammer van die warmloper.
Een los tapeind en dus valse lucht neem ik aan? Dat het tapeind zelf los zit maakt namelijk niet uit (als de cilinder en kop maar gewoon klem zit)
Anders ook even goed de afstelling controleren.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel9 augustus 2011 om 23:21 #489118Das idd een goed warm naaiertje geweest:(
Maar gelukkig is pina van goeie kwaliteit, dus deze zal zoals mike al zegt wel weer probleemloos zonder echt verlies verder rijden
10 augustus 2011 om 05:56 #489122Herr FlicK :
Jammer van die warmloper.Een los tapeind en dus valse lucht neem ik aan? Dat het tapeind zelf los zit maakt namelijk niet uit (als de cilinder en kop maar gewoon klem zit)
Anders ook even goed de afstelling controleren.Ben ik in principe wel met je eens. Alleen zag de koppakking te hoogte van dat tapeind wel uit alof hij valse lucht had aangezogen. ==> zwart geblakerde rand
Mike10 augustus 2011 om 06:15 #489123mike dit is niet op deze plek gebeurd als je kijkt zie je dat het aan de andere kant valselucht blijkbaar trok 🙂
8 december 2011 om 17:25 #491272zo klein update in opkomst 🙂
nieuw blokje besteld ( verassing voor de meeste )
nieuwe cilinder op het oog.pinasco blok staat momenteel nog stil door een of andere reden nog even naar kijken.
verder bezig geweest met wat reparaties van een vriend zijn brommer die rijd weer fijn 🙂zin in het volgende seizoen!.
8 december 2011 om 23:54 #491279Ben benieuwd wat het word

En gaan we volgend toer seisoen ook weer een strand tot sluis toer rijden?
Want vond dat 1 van de mooiere ritten van afgelopen jaar
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.