Vespa-Ciao.NL
:: Lengte riem vario CIAO + kleur CIAO

Home Forums Techniek Vario Lengte riem vario CIAO + kleur CIAO

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Peter CIAO
    Topic starter

Hallo,

Zie foto.

Ik heb de indruk dat er drie types vario in omloop zijn.
      Welke versie is dit, en meerbepaald, welke riem moet ik hiervoor bestellen?

En weet er toevallig ook iemand de kleurcode van deze CIAO?
      20220327_220310

Alvast bedankt!

Martino
      Moderator

Dit type vario hoort origineel niet op deze Ciao en komt van een Superbravo vandaan. Dit telt gewoon als originele vario met 100mm schijven. Zie ook de how-to.

Ik ken dit type kleur niet als origineel, afgaande dat het hier om een C24 of C31 Ciao gaat. Te zien aan de 5 spaaks velgen en elektronisch blokje. Dit kan ook aan de flits liggen. Maar ook de velgen zijn niet de originele kleur. Dus de huidige kleurcode zal je middels een waaier wellicht kunnen achterhalen.

FonS
        Bijdrager

Ik kan me wel een Ciao model herinneren in deze kleur, ook met de zwarte 5 spaaks velgen. Ik kan er zo snel geen afbeelding van vinden, maar in mijn gedachten is het een P frame en zitten er zwarte zijkappen met bestickering op.

De vario heeft een loop/fietsstand en komt daardoor niet van een Super Bravo (met kickstart) maar waarschijnlijk van een “gewone” Bravo, of een Si.
          Als de Ciao geïmporteerd is, zou de vario er wel vanaf de fabriek op kunnen zitten.

Martino
          Moderator

Dat zal dan de Ciao Activo moeten zijn, die lijkt erop, maar de tint blauw/petrol lijkt iets anders wat door de flits kan komen.
            Ciao Activo

De vario zelf heb ik alleen maar op de Superbravo gezien. Deze hebben een soort opstaand randje en zijn iets groter in diameter. De naaf heb ik niet naar gekeken. Maar mocht dit wel een Activo betreffen, dan is deze er alleen maar met mono-overbrenging en is de Vario-set er later opgezet.

PS. De snaar mag nog wel wat hoger in de schijven liggen van de koppeling. Blokje iets naar achter, maar dan wel dat begrenzingplaatje bij je 3e ophanging verwijderen.

PoliniCiao
            Bijdrager

Deze kleur is inderdaad origineel eind jaren 90 met zwarte 5 spaaks origineel.

Volgens mij zijn ze in België geleverd in deze kleurcombo incl vario.

Riem is 13 x 975 voor 100mm schijven

Anoniem

Goedennacht (dames en) heren,

Ik kwam dit topic tegen in mijn zoektocht naar de lengte van de snaar van mijn Si, ben op zoek naar een nieuwe snaar, maar kan er niks over vinden, is een Si uit vermoedelijk ‘91 met poelie overbrenging met ik dacht poelie 95 en gewone standaard centrifugaalkoppeling het is een 45km/h, weet een van jullie wat voor riem er op moet? Er ligt nou een of andere vage Ventico D73 op, iemand enig idee?

Alvast bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.