Vespa-Ciao.NL
:: LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter139
    Bijdrager

zand is niet echt id-aal. Ten 1e fijn zandstof is echt super slecht voor je longen. ten 2e het is niet ‘scherp’ genoeg.

Bij een normale kast herbruik je het ‘grid’ weer doordat het op de bodem valt. soort rondpomp-systeem

LeMoN
      Topic starter

ja ik ken het peter, heb bij barry toen gezandstraald een keer, en als ik met zandstof aan de gang ga zet ik ook een mondkapje op enz 😉

Martijnvanheerde
        Donateur

Lol weegt je citta 3 ton?
          Nee dat ding krakt niet door met je cittaatje:P

LeMoN
          Topic starter

Nee, maar 3 ton kan hoger als 2 ton en voor een eventuele auto is 3 ton ook beter dan…

LeMoN
            Topic starter

ik heb hem nu 50km in gereden dus daar ben ik mee gestopt, heb zojuist beetje met rollers aan het kloten geweest, om men sproeier te verwisselen moet heel me uitlaat eronder uit :S dat is wel minder dus, maarja 1 maal de juiste sproeier maaakt dat ook niet uit. Ik heb lichtere rollers geprobeerd daardoor trektie iets langzamer en is de top wel iets hoger, heb nu weer die andere erin gedaan want wil eerst me sproeier op de juiste maat hebben voordat ik toch met me rollers aan de gang ga. Ik moet ook even me snaar spannen want die staat zo slap als maar zijn kan 😛

peter139
              Bijdrager

welke sproeier rij je dan?

FonS
                Bijdrager

LeMoN :
                  om men sproeier te verwisselen moet heel me uitlaat eronder uit :S

wtf heeft je carb met je uitlaat te maken? of laat je de carb erop zitten en schroef je de vlotterbak eronderuit?

maar sowieso, als je een beetje kunt inschatten hoef je misschien 1x sproeier te wisselen, als je dan nog niet goed zit ben je maar aan het prutsen (vind ik dan)

LeMoN
                  Topic starter

Ik rijd met sproeier 64 en mijn bougie is nogal zwart, als ik choke in druk verzuiptie en dat moet je dus niet hebben 😛 hij verzuipt dan al gelijk zodra hij start, 62 zou goede sproeier moeten zijn

@Fons, ik schroef de vlotterbak eronder uit, omdat ik geen handige kniesleutel heb om mijn carb los te halen en dan zit je zo te pielen… maar ik zal hem donderdag is helemaal op zijn zijkant leggen, dan kan ik er wel goed bij 🙂

ArvidW
                    Donateur

FonS :
                      maar sowieso, als je een beetje kunt inschatten hoef je misschien 1x sproeier te wisselen, als je dan nog niet goed zit ben je maar aan het prutsen (vind ik dan)

Ben ik het niet helemaal mee eens, je kunt carburateur wel afstellen op bougiekleur maar het verschil tussen een 62 of 63 is dan niet zichtbaar. Voelbaar is het wel, dus zou ik als ik Lemon was alle maten van 59 tot 64 proberen. Beginnen met de 64 dan natuurlijk 😛

Uiteraard kun je altijd goed gokken, maarja, hoe groot is die kans…. :lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

Wouz-LwB
                      Donateur

nouja ,ik prop der altijd een sproeier in en hij loopt 9 van de 10 x gelijk goed.
                        dan ga ik niet alle sproeiers eromheen proberen, alleen als hij kut loopt.

Ik ben het dus wel met fons eens;)

ArvidW
                        Donateur

Hij kan vast in een keer goed lopen op een sproeier maar je weet niet of hij nog beter kan lopen omdat je het niet probeert….;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

LeMoN
                          Topic starter

Arvid, ik elimineer sproeiers onder de 60 sowieso al, daar reed ik met mijn standaard setup mee zonder getunede inlaat etc, ik heb best wel grote inlaat dus grote sproeier is sowieso wel nodig, opzich rijd sproeier 64 niet slecht! maar bougie is gitzwart en dus ga ik een 62 is proberen, zal dan wel stukkie beter lopen 🙂

ik zelf denk dat de juiste sproeier dus tussen de 60 en 64 ligt 😉 heb 60,62 en 64 liggen, 61 en 63 niet, maar die kan ik eventueel wel bij halen 🙂

Michel
                            Bijdrager

Hoezo ‘elimineer’ je de kleinere sproeiers 😕 Denk dat je het afstellen nog niet helemaal begrijpt.

Als je bougie echt pikzwart is dan gaat er echt iets niet goed. Je moet de perfecte mix tussen brandstof, zuurstof en vonk vinden. Bij een te grote sproeier gaat je blok echt bagger lopen en houd op zijn top verschrikkelijk in. Ik weet natuurlijk niet hoe die rijd maar ik geloof niet dat het de eerste keer is dat het gezegd word aangezien de reactie hierboven :con
                              Proberen is de enige mogelijkheid om het te weten te komen!

Als je 58 probeert gaat die veel beter lopen, meer lucht betekent een betere verbranding :!

LeMoN
                              Topic starter

als ik 58 probeer looptie vast xD! ik reed met sproeier 60 met mijn oude setup:
                                50cc
                                Standaard snorblok
                                13/13 @ 60
                                Malossi Multivar
                                Top One

Het blok is nu flink aangepast op de cilinder, de inlaat heeft een goeie beurt gehad en ik heb een snellere cilinder, dan kan ik dus NOOIT een kleinere sproeier gaan rijden…

Michel
                                Bijdrager

Probeer het nou maar! Eigewijs :pest 😛 Niet geschoten is altijd mis. Omdat je blok nu aangepast is kan de brandstof makkelijker zijn weg afleggen en het is zeker niet altijd nodig er een veel grotere sproeier in te doen. Integendeel, heb het ervaren dat er zelfs een kleinere in moest na de inlaattuning!

Afstellen is een praktijkding en geen theorie!

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 909)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.