- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 juni 2008 om 20:16 #431143
@mattie, zie je op de meeting. En vindt het knap hoe jij voor iedereen kan praten 😉 Ik heb andere meningen over jou gehoord, maar laten we het daar maar niet over hebben, als jij nou gewoon ophoudt met te antwoorden in mijn topic is iedereen weer blij 🙂 En ik ben je ouwe niet, dus praat normaal…
@Frits, ja ik heb al vakantie, maar ik ben dan ook iemand die niet vroeg gaat slapen en ook niet vroeg opstaat 😛 afgelopen dagen was het half 12 dat ik me bed uit kwam T_T 😛 En als ik ga sleutelen moet ik zo om kwart voor drie stoppen… moet nog douchen en klaar maken etc en ben altijd wat vroeger op het werk… Ik kijk morgen even hoe laat ik wakker ben 😛 afhankelijk daarvan ga ik er wel of niet mee aan de slag….
19 juni 2008 om 21:56 #431146heb je trouwens wel een ander blokje waar je nu mee rijd? of rijd je nu al die tijd niet op je citta? Blokje onder je brommer doen duurt toch niet zo lang?
ik zou iig niet kenne wachten om men blokje eronder te doen als ik net een nieuwe cilinder erop heb zitte!
19 juni 2008 om 22:04 #431148citta staat gewoon stil momenteel, had toch examens enz dus was niet echt een ramp! Tijdens men examens zou ik sowieso niet naar school gaan op de brommer ivm dat ik niet wou stil komen te staan met die brommer en dan moest gaan lopen en daardoor te laat kwam, nu heb ik vakantie en ga ik zo paar keer per week weg maargoed, tuurlijk heb ik zin om dat blokje eronder te knallen, maar ik heb geen zin om me te haasten! En vandaag was het niet meer gelukt, we gingen vroeg eten, en ik sleutel nooit sochtends en savonds eigenlijk…
Zal vandaag vroeg gaan slapen en de wekker op 10 uur zetten ofzo 😛 dan kan ik morgen dat blokje eronder knallen 😛
20 juni 2008 om 05:11 #431149Hehe ik sleutel meestal door tot 12 uur in het weekend:P
20 juni 2008 om 06:34 #43115012 uur snachts? Lol naja ik werk op vrijdag en zaterdag avond dus dat zit er sowieso niet in, plus dat zaterdagavond stap avond is.
Ik heb vannacht erg kort geslapen van 2 tot 6 :S daarna werd ik wakker en niet meer in slaap kunnen vallen dus ga ik nu maar sleutelen want ik heb geen fuck te doen! 😛
20 juni 2008 om 08:23 #431152
Rebelblokje eronderhangen is toch ma 10minuutjes werk
dus zal die vandaag wel rijdenk heb laatste in 2 uur 3 blokjes in elkaar gezet in brommers gegooid en beetje afgesteld (waren std dusjah)
20 juni 2008 om 10:29 #431157zoo, ik kan jullie het goeie nieuws mededelen dat de citta rijd! Had wat problemen in het begin met het starten, dus ik de bougie eruit gedraait om te kijken of die vonkte, en hij vonkte, hoorde ook dat de benzine werd aangezogen dus ik bougie er weer terug in en hij starte wonderbaarlijk genoeg. Ik zal zometeen een uitgebreider verhaaltje posten, nu eerst ff kappen monteren, eten, douchen en benzine halen want die is helemaal op dus dat wordt fietsen 😛
Wat raden jullie mijn aan om te mengen? Ik dacht zelf voor het inrijden 1 op 45 en daarna gewoon weer 1 op 50 rijden…
Daarnaast zit ik nog met een probleem met de cilinderkop, ik kan mijn decompressie namelijk nergens achter haken omdat er niet zon gleuf in zit, kan ik gewoon zelf een gleufje erin veilen?
Filmpjes en foto’s komen dus ook straks of vanavond!
20 juni 2008 om 13:30 #431163je hebt een ciao kop dan denk ik ofniet? , kan niet zelf veilen, heeft boet ook geprobeert blijft niet haken ofzowiets kweet niet, daar moet je zon appart haakje voor hebben.
20 juni 2008 om 15:21 #431164jup decomp. haakje, ziet eruit als een haasje :p ringetje met twee haakjes eraan
die zet je onder het moertje van het tapeind, linksboven, en dan haak je dus je kabel erin van voren uit.zie foto;
20 juni 2008 om 18:10 #431167ooh das fijn dan, naja ik ga proberen om toch iets te veilen, gewoon van citta kop afkijken.. anders maar kijken of ik zo’n ding kan krijgen, ik heb nog een ciaokop liggen mischien zitie daar wel op 🙂
20 juni 2008 om 19:31 #431168Okey, vanmorgen dus weer bezig geweest met de citta met gewenst resultaat! De citta loopt :D! En hoe xD! Hij loopt echt heerlijk.
Ik moest eerst even uitvogelen hoe ik mijn citta nu recht kon laten staan, gelukkig lagen er nog wat stenen in de schuur en heb ik hem daar op gezet.
Ook heb ik nog even de draden nagekeken van de ontsteking en ze extra goed weg gestopt. Dat zou nu goed moeten zijn.
Daarna begonnen met het monteren van het blokje, verliep vlekkeloos zonder problemen. Carburateurtje etc erop geschroeft verliep prima! Daarna kwam het volgende probleem: De uitlaat, ik krijg de top one op een of andere reden er niet op, geen idee waarom! Maar toen dacht ik van ach waarom niet de handmade! Daarvoor moest ik wel wat wegveilen van de beugel om hem passend te maken met het boutje en met de kap want dat paste niet helemaal lekker.
Als laatste het probleem: De cilinderkop & de decompressie kabel, ik er zit geen inkeping in de cilinderkop, dus moet ik daar nog iets anders voor vinden… Want die decompressie is wel makkelijk…
Nou ik de uitlaat etc helemaal gemonteerd en daarna proberen te starten, om een of andere manier wou hij de eerste 5 minuten niet starten, dus ik zat al met het handen in het haar! Even de bougie eruit gehaald en toen gelopen om te kijken of hij vonkte en de vonk was mooi blauw/wit. Tijdens het lopen hoorde ik ook benzine aangezogen worden enz. Toen de bougie er weer in gedaan en opeens deedie het wel xD Ik was erg blij, dus ik beetje rustig rijden, en toen gaf ik een goeie ruk aan het gas, had niet zoveel kracht verwacht, moest achter me brommer aanrennen om hem niet kwijt te raken xD! Maarja ik een beetje bij ons achter op het plein gereden en een filmpje geschoten, het filmpje komt zometeen 🙂 Het monteren van het motorscherm aan de uitlaat kant is ook best wel lastig, want de gehele beugel van de uitlaat moet los! maarja dat is de kant waar ik het minst bij zou moeten zijn…
Helaas was me benzine helemaal op dus kon ik niet verder rijden enz… Morgen even benzine halen en de brommer beetje oppoesten want hij is nogal stoffig!
Ik heb nog een vraagje, hoeveel adviseren jullie om te mengen bij het inrijden van de cilinder (de eerste 5 liter benzine dus). Ik zelf dacht 1 op 45 en daarna gewoon 1 op 50 te gaan rijden, maar hoor graag advies!
Foto’s:

Handmade wordt nog opgeknapt…

Decompressiekabel probleem:

Filmpje komt zometeen!
20 juni 2008 om 21:17 #431170Mooi dat hij weer loopt

Dat de TopOne niet past komt door de uitlaatpoort, die is altijd wat te groot en niet perfect rond bij de 50 Athena waardoor je hem dus wat bij moet veilen, waardoor je TopOne weer past:!
Voor het inrijden zou ik minimaal 1 op 40 mengen, ik rijdt trouwens altijd op 1 op 40, inrijden doe ik met 1 op 25:DOf dat slecht is ivm koolaanslag en andere fratsen moet je zelf beslissen, daar zijn de meningen over verdeeld, ik heb de beslissing gemaakt om wat vetter te smeren.
Ik doe het al jaren en het bevalt me prima
Bij je decompressie moet je inderdaad zo’n haakje plaatsen, zelf beunen met inkepingen maken zou ik niet doen.
Beter had je een Citta kop gekozen, dan had je nu wel zo’n inkeping gehad en paste het nu perfect.
Maargoed, dat is altijd achteraf.
Je hebt trouwens ook een andere kabel met een kortere binnenkabel nodig als je dat haakje gaat plaatsen.
Succes verder
20 juni 2008 om 21:23 #431172ik kan de binnenkabel zelf inkorten, want ik heb aan de ene kant die nippel die bij de kop zit en aan de andere kant zo’n schroef nippel zegmaar omdat ik een andere handleset heb ofzo. Ik wist niet dat ciao koppen niet zo’n inkeping hadden, maar die citta kop is 20 euro duurder en ik vind een ciao kop ook mooier!
Morgen even langs de brommerboer kijken of ze zo’n ringetje hebben, anders stuurt diac er eentje op :)! En over die top one, hij past ook niet helemaal lekker bij de kop zelf, daar komt hij tegen de koelvinnen en bougiedop aan, maar ik wil toch met de handmade blijven rijden en ga de top one ook opknappen en verkopen 😉
Ik heb even een vraagje. Ik heb geen compressor tot mijn beschikking maar wil wel kunnen zandstralen, nu kwam ik dit tegen op het internet:
http://www.gereedschaptotaal.nl/index.php?module=shop&item_id=220
die werkt dus op een stofzuiger en die heb ik wel 😛 ik wil niet mijn hele frame ofzo ermee gaan stralen, maar gewoon uitlaatjes enzo van roest ontdoen, zou dat hiermee lukken?
20 juni 2008 om 21:37 #431174grappig dat ding, ik vind die zin wel niet kloppen;
“Het ideale apparaat voor het zandstralen van kleine oppervlakken. Ideaal voor het bijvoorbeeld het ontroesten van auto’s“
20 juni 2008 om 21:48 #431175Haha, nouja, de zin is raar op gebouwd, maar er wordt bedoelt dat je gericht kan stralen op kleine oppervlakken. Maar het is dus ook ideaal voor het ontroesten van uitlaten lijkt mijn :D!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.