Vespa-Ciao.NL
:: LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

15 berichten aan het bekijken - 826 tot 840 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

markiej
    Bijdrager

je snapt me niet he:P ik bedoel zoals op deze foto

LeMoN
      Topic starter

dat is flowen, en ja dat zorgt voor een beter door stroom…

markiej
        Bijdrager

oke dat bedoelde ik:P

peter139
          Bijdrager

klinkt alsof jullie er verstand van hebben.

LeMoN
            Topic starter

heb ik ook 😛 haha

markiej
              Bijdrager

ben nu net bezig met mijn eerste carter te tunen voor de 50cc avionic en wil het wel goed doen:thumb

LeMoN
                Topic starter

tja, je moet je poorten op je carter tekenen 🙂 en dan kan je beginnen,

ik ben trouwens net een foto van dat grijze silinconen spul tegen gekomen, althans waar het op staat, wat denk je, NIET MET DE ETIKET NAAR DE LENS GERICHT 🙁

kijk maar het staat op deze foto, rechts die rood witte(wurth denk ik) bus

TimoO_
                  Donateur

stuur barry dan gewoon een PM en vraag het hem.

LeMoN
                    Topic starter

Nou ik ben zojuist even bij de brommerboer geweest, die heeft ook van dat spul maar dan van een ander merk, kost ffs 30 euro voor zo’n tube! Naja ik ben geen groot gebruiker dus ze hebben ook kleine tubes voor 7 euro, die haal ik morgen dan wel xD. Ik heb overigens ook montage kabel voor me koplamp en dashboard gehaald en ik heb ook kabelschoenen en nog 4 groene leds extra gehaald. De lagers zitten nu om het krukas, heb nog flink staan rammen op dat ding 😛 had geen goeie buis, maar had een andere oplossing gevonden 🙂 paste namelijk in de workmate 😛 de lagers zitten er goed om en de boel ligt nu weer in de vriezer 🙂 Donderdag gaat het blok dan in elkaar hoop ik 😀

peter139
                      Bijdrager

klinkt professioneel… ff zonder gekheid, ik gebruik altijd een elektrisch kookplaatje (een verfstripper kan ook) Je kan de lagers dan gewoon verhitten en dan vallen ze er bijna vanzelf omheen(indien je geen bramen hebt) Brander raad ik af omdat dat ‘open’ vuur is. De vriezer truuk werkt alleen als je het carter verhit.(mijn ervaring)

je moet eens bij een autoshop kijken voor dat pakking spul. daar heb je vanaf 4 euro zo’n tube. Ik heb zelf locktite 5910 kost 9.50 euro

ga je de leds aansluiten met een accu? leds zijn namelijk gevoelig voor spannings wisselingen.

ArvidW
                        Donateur

peter139 :
                          klinkt alsof jullie er verstand van hebben.

peter139 :
                          klinkt professioneel…

Je bent wel heel erg onder de indruk:lol

Leds op lichtspoel kan best prima, Thijs heeft het ook al 1.5 jaar en ze zijn nogsteeds heel. Uiteraard wel goed gelijkrichten en afvlakken die hap !:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

LeMoN
                          Topic starter

ze gaan op 4,5 volt in een batterij houder, ik wil nog gaan kijken om iets aan te sluiten dat de boel weer word opgeladen, maar een oplaadbare batterij is weer minder V dan een gewone dacht ik, dus daar moet ik even naar kijken 🙂 😛 dus dat moet wel goed komen 😛 Elektrische kookplaat etc heb ik allemaal niet dus dat werkt helaas niet, lagers zitten er nu toch om heen en draaide goed raakte niet de wangen ofzo 🙂

LeMoN
                            Topic starter

Yaay carters zitten weer in elkaar met de krukas 😀 Het verliep best wel soepel, tot dat ik het klein carter ging warmstoken. Mijn klein carter kwam opeens in de puberteit en had gelijk last van puisten! Resultaat: Bultje in het lager gedeelte en bultje waar de wang van de krukas komt, ik super pissig natuurlijk maarja wie zou dat nou niet zijn! Gelukkig had ik nog een klein carterhelft liggen, maaar deze was niet getuned met het gevolg dat ik weer met de dremel aan de slag ben geweest om het cartertje ook de poorten in te verwerken, het resultaat is prima, alleen heb ik een poort die precies op de grens van grootcarter-kleincarter ligt en nu is de poort op het kleine carter dieper dan die op het grote carter 😛 maar daar kon ik helaas weinig aan doen…

Na het carter getuned te hebben nog uitgespoten met een busje perslucht (compressor in een busje :P) wat ik ook had gedaan bij het grootcarter om kleine metaal deeltjes etc allemaal eruit te halen. Toen het kleincarter maar via de buitenkant verwarmt ipv binnenkant(met de tip van flick) en toen verliep het prima. Ook nog de pakking met die siliconen shit ingesmeerd, man wat is dat een troep, en het STINKT! echt een hele vieze gemene zure lucht, maar het sluit nu wel 100% goed af :), nouja klein carter erop en goed aangetikt, en de krukas draaide soepel dus dat was mooi, boutjes erin gedaan en kruisgewijs vastgedraait, toen die vast gedraait waren draaide de krukas minder soepel dus wat tikken rondom de lagers gegeven en ja hoor hij draaide weer goed 🙂

Nu ga ik donderdag weer verder aangezien ik morgen vroeg moet werken en ik sochtends nooit sleutel, dus donderdag ontsteking monteren etc 🙂 Hier ga ik wel even goed bij opletten wat ik heb geen idee hoe dat het zitten moet, dus goed de foto’s erbij houden :D!

Foto’s!

De pukkels 🙁 :

dan maar een ander kleincarter erbij pakken 😛 en bewerken

En het blokkie weer in elkaar 😀

Martijnvanheerde
                              Donateur

Ziet er wel nice uit! Is dat nou moeilijk met een dremel werken? Ik leen er morgen een en ga mijn carters tunen voor m’n 70 polini.

LeMoN
                                Topic starter

niet echt martijn, het kost vooral concentratie en zorgvuldigheid 😉

15 berichten aan het bekijken - 826 tot 840 (van in totaal 909)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.