Vespa-Ciao.NL
:: LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Topic starter

Vandaag mijn carters eindelijk afgewerkt 😀 Heb met een schuurrolletje op de dremel de spoelers mooi rond gemaakt, hebt de boel nog wat beter proberen te flowen en de inlaat is ook geflowed. Net de puntjes op de I zal ik maar zeggen 🙂

Foto’s:

Spoelers Mooi gemaakt @ kleincarter

En ook in grootcarter

Uitgeveilde inlaat

Niet helemaal overal even vlak, maar dat kreeg ik niet voor elkaar :O

Hier zie je nog de opstaande randjes, ze zijn wel geflowed met de dremel heel voorzichtig, maar je kan die randen niet helemaal weg halen hehe 😛

hansieb
      Moderator

Je inlaat is volgens mij veel te groot voor die 50cc athena. AA-t racing heeft ook zon inlaatje ding trekt niet echt geweldig op , kleine inlaat doet die het volens mij veel beter op.

Voor de rest netjes heur

LeMoN
        Topic starter

Juist, wanneer de een zwart zegt zegt de ander wit, arvid W heeft mijn aangeraden zo’n grote inlaat te nemen en hij weet heus wel wat hij zegt 🙂 lees maar is wat terug in het topic 😛

TimoO_
          Donateur

ik heb een kickkrukas gekocht die getuned was op de polini manier. leek mij niet echt nodig voor een athena 50cctje om én een grote inlaat te nemen, én een getunede krukas dus heb ik gewoon de inlaat vrij klein gelaten. ong. 70% van die van Lemon.

ik vind die van mij niet verkeerd lopen dus denk ik ik dat jou inlaat echt niet te groot is, zeker niet met snor krukas. mijne trekt wel niet spectaculair op met poelie maar met vario is het zeker te doen.

peter139
            Bijdrager

en nu maar hopen dat de inlaat niet afbreekt bij het sproeiertje verwisselen:lol Gewoon rustig de boel netjes maken is mijn tip. Je inlaat is niet te groot hoor, je zal misschien wat minder trekkracht hebben.

LeMoN
              Topic starter

🙂 okey thanks voor de info timoo 🙂 naja ik rijd nu gewoon met std snorkrukje, wou eerst bromkruk nemen maar bijna niemand die hem verkoopt, en snorkruk zal het ook goed doen 🙂 Morgen gaat de krukas in de vriezer, moet alleen nog zo’n diepvries zak/tas hebben tegen het vocht, ik spuit hem ook in met siliconenspray etc, nadat ik de krukas in de vriezer heb gelegd een dagje tik ik de lagers erop, gaat de boel weer in de vriezer voor een dag, en dan gaat het blok in elkaar 😀

Ik moet nog wel ff langs de brommerboer om van dat spul te halen wat je op je pakking smeert zodat het nog wat beter dicht enzo :O

@peter, ja dat is idd hopen dat dat niet gebeurt, maar ik wissel mijn sproeier altijd terwijl de carburateur nog onder het blokje hangt 🙂 En zolang je alles met beleid doet en zonder grof geweld dan komt dat helemaal in orde…

peter139
                Bijdrager

dat spul heet vloeibare pakking. Het is wel een aanrader idd

markiej
                  Bijdrager

is het beter om het carter zo omlaag te vijlen zeg maar zoals bij de foto’s 2 en 3 of maak dit niets uit?

LeMoN
                    Topic starter

markiej, je mag alleen in de breedte van het inlaat vlak, niet omlaag en omhoog! althans als je kijkt naar deze foto:

@peter, maar ik wil niet zon klein rot tubetje, je hebt ook van die soort spuitbussen, barry heeft die ook, en dan is het spulletje grijs…

TimoO_
                      Donateur

ik heb van Barry zo’n klein tubetje gekregen. ik weet de naam niet meer ervan zal morgen even kijken maar dat spul is wel erg handig vind ik! is een of ander siliconen spul, maar geen vloeibare pakking (dat hadden we ook nog gekregen).

LeMoN
                        Topic starter

Ja inderdaad, het is zo’n soort spuitflesje en dan grijs, maar het is geen pakking spul. dat spul zat ook @ me kickblok enzo erg goed spul is dat :O!

Bo3T
                          Bijdrager

ik doe egt nooit mijn krukas in de vriezer. zelfs onze “brommermaker” van mijn dorp zegt dat dat egt niet nodig is.

Is mij ook altijd soepel gelukt zonder te bevriezen. valt er direct in als je hem gewoon goed verwarmt.

LeMoN
                            Topic starter

ik ben jou niet(thank god)… ik doe dit voor de eerste keer, en ik spuit de boel toch in met siliconen en het gaat toch in een zak enzo.

markiej
                              Bijdrager

LeMoN :
                                markiej, je mag alleen in de breedte van het inlaat vlak, niet omlaag en omhoog! althans als je kijkt naar deze foto:

@peter, maar ik wil niet zon klein rot tubetje, je hebt ook van die soort spuitbussen, barry heeft die ook, en dan is het spulletje grijs…

nee ik bedoel bij de spoelpoorten:P dat snap ik wel dat je dat niet bij het inlaatvlak moet proberen

LeMoN
                                Topic starter

Die spoelpoorten, als je cilinder extra poorten heeft is het wel aan te raden om ze in je carter door te trekken, anders worden de poorten niet (optimaal) gebruikt…

Heb net mijn krukas in de silconenspray in een zak in de diepvries gelegt 🙂 dus morgen lagertjes erom tikken 🙂

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 909)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.