- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 mei 2008 om 13:14 #430201
Mooie breedte!
22 mei 2008 om 14:25 #430471Vandaag lekker geen examens,heerlijk zo’n dagje vrij tussen door. Nog 3 examens (t/m dinsdag dus) en dan ben ik klaar! Ik krijg volgende week ook weer loon dus dat is gunstig :)! Heb dus mijn decompressiesetje opgehaald bij de brommerboer, alleen 2 onderdelen komen nog, hij had nog maar 1 afdek ringetje van de veer liggen en ook het hoedje voor het stangetje vast te houden was er nog niet, die komen als het goed is later deze week binnen!, maar ik heb het decompressie setje wel gemonteerd, heb het hoedje en een ringetje gepakt van een oud setje. dan kan ik in iedergeval gelijk deze kop monteren! en dat is wel zo fraai natuurlijk! Ook heb ik 2 halogeenspotjes gekocht die ik ga gebruiken als houder voor mijn leds die in een booskijker komen 🙂
Aan me blokje is nog niets gebeurt voor de rest, behalve dat de inlaat verder is geboort, voor het uitveilen ben ik nog niet klaar moet ik nog afwerken, heb het idee bedacht om een stukje korrel 400 schuurpapier op die nagelvijl te doen zodat ik goed kan afwerken 🙂 moet dan nog wel even het spruitstuk zelf netjes maken want dit is nog niet geflowed, komt ook helemaal goed!
Als ik dan eindelijk vakantie heb dan gaat het blokje weer in elkaar natuurlijk :), maar eerst flow ik het carter zelf ook nog even want dit kan nog veel beter bedacht ik mijn zelf bij het bekijke ervan!
Als dat gebeurt is ga ik verder met het maken van men dashboardje, een booskijker. De booskijker gaat er ongeveer zo uitzien alleen dan met ledjes 🙂 Er komen ook groene ledjes in 😛

Foto van RiPe!Dat was het dan voor nu eventjes 🙂
23 mei 2008 om 20:06 #430495ontwerpje gebouwd voor de koplamp

de hoek van de booskijker ogen zijn 33 graden, misschien dat ik het “ooglid” nog wat hoger doe 😉 op de helft ofzo, diameter van de spotjes zijn 51mm dus het gat word diameter van 50mm zodat hij goed zit. maar dat komt op het moment dat ik hem maak 🙂
23 mei 2008 om 21:02 #430497whaha lijkt op een evil-versie van three friends & Jerry :p

ik zou inderdaad wel het ‘ooglid’ wat hoger doen 😉
23 mei 2008 om 21:39 #430498hahahaha 🙂 nouja hij gaat meer richting die van ripe denk ik, ik moet gewoon even kijken en in het echt tekenen dan kan ik het goed zien, dit vertekend nogsteeds :O
4 juni 2008 om 18:34 #430765Zo weer een kleine update van mijn kant, heb nog niet denderend veel gedaan ook al heb ik vakantie, maar ik heb zojuist wel mijn inlaatje helemaal uitgeveild! Moet alleen nog aan de kant van het spruitstuk die opstaande randjes weg zien te werken die door het boren zijn ontstaan.
Als je vanuit het spruitstuk naar binnenkijkt zie je zegmaar boven en onder zo’n randje (aan de zijkanten zijn ze weg geveild 🙂 maar ik weet niet hoe ik dit nu netjes kan afwerken, ik zelf denk om heel rustig met de dremel te doen en dan een schuursteentje erop te zetten en dan op stand 1 te zetten en heel rustig een klein beetje te flowen maar dat is wel riskant dus misschien heeft iemand betere tips 🙂 met vijl heb ik geprobeerd maar dat lukt niet :O! heb zelfs sleutelvijltjes en dat lukt ook niet…
Ook heb ik vandaag een variokap binnen gehad van holland636 🙂 die had ik gekocht voor 11,20 inclusief en heb nog een rollletje met traanplaat folie erbij gekregen 😀 deze kap heeft een mooi gat erin zitten en niet zoals bij mijn dat de onderkant weg is waardoor hij minder stevig is, ook zijn vooraan de polini streepjes uitgezaagt 😛 dat ga ik dus ook aan de andere kant doen :P, ik ga hem op sommige plekken nog wel met heel fijn schuurpapier even beetje bijschuren omdat daar wat krasjes zitten.
Ik zal morgen foto’s maken ervan 🙂
Heel misshcien kan ik van de vakantie ook bij een vriend mijn uitlaat(en) stralen hij heeft namelijk een kleine straalkabine :)! de leovinci moet namelijk echt gestraald worden want er zit op sommige stukken echt roest heel diep ingevreten zegmaar… Als dat niet lukt dan spuit ik hem zwart (hittebestendig) met daarna een laag blank(hitte bestendig) en dan polijst ik de demper.
Edit: 2000ste post 😀
4 juni 2008 om 18:44 #430766Stralen op uitlaten word nie mooi , zou je m zovizo zwart moeten spuiten…;)
Maak binnekort es ff wat fototjes ervan zou ik zegge !
4 juni 2008 om 19:13 #430767Nou wouz, ik ga hem dan niet zandstralen maar dan word het gestraald met parels… en ik wil hem stralen om de roest eraf te krijgen…
Morgen komen wat fotos 🙂
4 juni 2008 om 20:11 #430768
RebelJa maar word hij wit van he jong
dus dan lukt voor geen meter meer gezien je echt paar lagen eraf blaast.
4 juni 2008 om 20:20 #430769nou ik heb het met die kerel erover gehad en hij had het over stralen met fijne staalbolletjes dat geen deuken erin slaat maar wel de roest en lak eraf slaat, ik zie wel wat ik ga doen, als ik hem straal dan schuur ik hem daarna sowieso nog met korrel 600…
6 juni 2008 om 18:13 #430784Als je vanuit het spruitstuk naar binnenkijkt zie je zegmaar boven en onder zo’n randje (aan de zijkanten zijn ze weg geveild maar ik weet niet hoe ik dit nu netjes kan afwerken
ik hoop dat je dit goed gedaan hebt.. want het klinkt niet goed(of je uitleg is slecht)
Wanneer weer rijden?
6 juni 2008 om 22:36 #430793rijden zo snel mogelijk, wil deze week blok in elkaar gaan zetten maar moet de carter poorten nog afwerken en de carters goed flowen.
Ik zou nog goed uitleggen wat ik bedoel met die randjes… Als je groot carter plat neerlegt met de ontsteking naar beneden zodat je dus in het krukas gedeelte kan kijken zegmaar, en je kijkt dan in het spruitstuk zitten aan de boven en onder kant nog een randje die er is gekomen door het uitboren, aan de zijkanten is dit randje weg omdat het is uitgeveild, maar je mag niet in de hoogte veilen zegmaar dus daarom zit dat randje er, je mag wel de zijkanten uitveilen… maar die 2 randjes die belemmeren de flow en ik wil deze dus flowen, ik zelf dacht met een schuursteentje op de dremel op de langzaamste stand het een beetje rond te maken, aangezien het met de veil niet mogelijk is…
7 juni 2008 om 20:43 #430810Je kan dan een kijkgaatje krijgen dacht ik.
7 juni 2008 om 20:46 #430811
sjaak trekhaakals ik me niet vergis mag je niet na de zijkante veilen maar alleen in de hoogte.
7 juni 2008 om 21:07 #430812jullie begrijpen me verkeerd 😛 ik heb het erover als het blok PLAT ligt…

Zo is er dus geveild en niet naar boven en beneden…
En als je het zo bekijkt is er niet opzij geveild, althans niet verder dan origineel was 😛 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.