Vespa-Ciao.NL
:: LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Topic starter

ik ga er morgen nog ff langs, ik heb mijn huidige decompressie ding uit de cilinderkop gehaald. laatst was ik bij hun en toen zeiden ze dat ze alles los moesten bestellen dus denk dat ik dat dan maar doe.. moet ook nog ff een slangeklem halen die om de inlaat heen past want die hebik nog niet liggen thuis en vanavond nog ff vrienden bellen van me ouders om te vragen of hun niet een kolomboor hebben, als hun er een hebben boor ik hem gelijk uit morgen…

vandaag de achterschijven vervangen van me achterkoppeling wat een kut werk zeg, me handen doen nog zeer. Daarna me leovinci handmade opgeschuurd en die hangt nu in de tuin om lasnaden te laten branden dat doe ik vanavond nog even…

LeMoN
      Topic starter

Nou ik heb weer geprobeerd de uitlaat de lasnaden te branden maar het is weer mislukt 🙁 me gas is nu ook op maar goed. telkens als ik wil gaan branden doe ik met een kwastje dus een lasnaad insmeren met olie, maar dan nog krijg ik een hele dikke lasnaad :(! vind dat dus erg jammer en moet hier nog iets op gaan verzinnen…

heb ook de achterkoppeling geprobeert te spuiten, maar die werd daardoor heel dof dus heb toen gelijk met een doek alle verf eraf gehaald en je ziet er nu gelukkig niets van… dan maar goed bijhouden 😛

markiej
        Bijdrager

je moet niet te lang op de lasnaad blijven branden dan word die niet zo dik

LeMoN
          Topic starter

ja dat snap ik, maar hij verkleurt van het ene op het andere moment en dan ben ik alweer te laat!

hansieb
            Moderator

Sneller branden als die begint te kleuren direct doortrekken.

Zou niet al te moeilijk motte zijn, ook weinig olie gebruiken.

Vincent
              Donateur

LeMoN :
                ik ga er morgen nog ff langs, ik heb mijn huidige decompressie ding uit de cilinderkop gehaald. laatst was ik bij hun en toen zeiden ze dat ze alles los moesten bestellen dus denk dat ik dat dan maar doe.. moet ook nog ff een slangeklem halen die om de inlaat heen past want die hebik nog niet liggen thuis en vanavond nog ff vrienden bellen van me ouders om te vragen of hun niet een kolomboor hebben, als hun er een hebben boor ik hem gelijk uit morgen…

Of je besteld een setje bij http://www.scooterenminibikeshop.nl/ kosten 5 euro + verzendkosten maar dan heb je wel een compleet setje. Staat in de rubriek Scooter en brommer onderdelen -> Vespa/Piaggio -> vespa ciao -> Cilinders en dan helemaal onderaan. Mischien heb je er wat aan:)

LeMoN
                Topic starter

Thanks voor de tip, ik zal is even naar hun mailen of ze het ook goedkoper kunnen verzenden want volgens mijn past het in een envelopje! maar ik rijd sowieso ff naar de brommerboer toe, in principe heb ik alleen die lange piel nodig want dat is het enige wat slijt.

LeMoN
                  Topic starter

heb scooterbike gemailed, zou me 8 euro kosten incl verzendskosten, maar ik heb ook bij brommerboer besteld en daar zou het dan morgen waarschijnlijk binnen zijn. dus ik wacht morgen eventjes af…

ben vandaag iig naar de brommerboer geweest en heb een goed slangeklemmetje nu voor de inlaat, heb ik gevraagd of hun een kolomboor hadden maar die hadden ze niet tot mijn verbazing 😐 wel jammer dus, nu even wachten op bericht van die kennis van mijn pa en anders dinsdag op school ff uitboren… wel jammer opzich, had gehoopt dat hij van de week nog in elkaar zou kunnen gaan maar daar heb ik nu mijn twijfels over…

LeMoN
                    Topic starter

vanavond bezig geweest met het maken van een paddock(van hout :P). De poten zijn er al en de onderste verstevings lat is ook al aanwezig, alleen was mijn accuboormachine op 🙁 dus kon ik niet verder :/ in principe ligt alles al klaar om verder gemonteerd te worden, ik moet alleen nog ff wat lange schroeven zoeken en dan kan morgen de boel helemaal in elkaar, dan nog even de inkeping maken waar de voetsteuntjes in komen en dan heb ik iig een paddockje :D! Morgen komt als het goed is ook mijn decompressie setje bij de brommerboer binnen, kan ik die ook gelijk ff afhalen :)! Inlaatje boor ik waarschijnlijk gewoon uit op school, want ik kan niemand vinden die een kolomboor heeft grr… of die kennis van me pa moet nog mailen, of ik moet mijn maat nog spreken 😛

LeMoN
                      Topic starter

YES! Eindelijk mijn inlaatje uitgeboort 🙂 vandaag eventjes op school gedaan, voorbereidingen duurde nog best wel lang, maat van me heeft geholpen, want ik wou wel dat het een recht gat werd, het resultaat is erg netjes, alleen moet het nog afgewerkt worden en nog geveilt natuurlijk! hijs 15mm diep maar de hoek is nog niet geflowed, me ik vind dat er nog een erg lang stuk is waar hij nog doorloopt als 10mm, terwijl er in de how to stond maximaal 18mm diep en ik heb een veilig marge genomen van 15mm.

Maar hoort dat zo of kan het nog dieper?(dieper dan 18mm)

Edjuh
                        Bijdrager

Nu moet je meer vijlen.

ArvidW
                          Donateur

Je kunt nog veeel dieper, ben geloof ik zelf eens tot 24mm gegaan. Gewoon tot 18 a 20m boren, dan kun je de flow nog netjes maken 🙂

Je hebt het netjes geboord dus je kunt het nog wel wat dieper doen 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

LeMoN
                            Topic starter

hmm dat klinkt verleidelijk, maarja ik wil geen kijkgaatje, ik heb namelijk geen geld om een nieuw carter te kopen xD!

ik ga sowieso nog met de dremel aan de gang om de boel netjes te flowen enzo 🙂

-Roy-
                              Bijdrager

als je niet veel verder wilt bore, moet je sowieso nog veilen, anders heb je nog niets aan de uitgeboorde inlaat;) je moet hem gewoon breder maken ziet er wel goed uit

LeMoN
                                Topic starter

De inlaat is nu nog deze grote.

Hoe groot moet hij ongeveer geveild worden (het is voor mijn athena 50cctje)

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 909)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.