- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 mei 2008 om 09:27 #429747
het principe is hetzelfde heh ziggy 😉 hij moet 35 cm breed zijn en 40cm/45cm hoog ofzo en dan nog genoeg dingen om de boel stabiel te houden :D!
1 mei 2008 om 13:27 #429751nou het blokje ligt helemaal uit elkaar, rede dat hij zo beroerd was ben ik ook achtergekomen: lekke keering…
Cilindertje ziet er nog ERG Netjes uit, zuiger is een ander verhaal, vanavond uitgebreid verhaal en foto’s, moet nu gaan douchen, eten en werken ;)!
1 mei 2008 om 14:49 #429752LeMoN :
ik heb het kabeltje wel! Maar voor die cilinderkop moet ik dus een nieuwe decompressie set hebben! en daarom dat ik die erbij heb besteld ;)!@
Kan je lang op wachten:con
Twee weken geleden kreeg ik mijn pakje en zouden ze de decompressieset na sturen.
Ik heb hem inmiddels nog steeds niet, ze zouden hem gelijk opsturen als ze weer binnen zijn, kreeg ik als antwoordt via de mail.Ik heb trouwens dezelfde kop als jou besteld en wacht nu ook op de decompressieset voor deze kop:D
1 mei 2008 om 23:21 #429781@vespa avanti, ik heb martijn gesproken en hij hoop binnen nu en 2 weken ze binnen te krijgen, maar ik ga morgen ff langs de brommer boer om te vragen of hij nog een setje heeft liggen. Want hij zei dat hij nog wel het een en ander voor citta’s had liggen laatst
Edit: het lul verhaal komt morgen, ik kan het kabeltje van de camera niet vinden 🙁
2 mei 2008 om 21:09 #429805ok dan hier het verhaal 😛
gisteren dus het blokje uit elkaar gehaald, ging allemaal vrij vlot.

Zo zag het eruit, ik had 2 van die vertafelpoten gepakt en daar een plank op gelegd zodat ik gewoon lekker kon zitten om het uit elkaar te halen 🙂
Kapjes, uitlaat, vario etc etc…Tijdens het uit elkaar halen kwam ik er ook achter waarom mijn blokje zo slecht reed. Een lekke keering…

Vanzelfsprekend hoort daar voor de rokers natuurlijk een sigaretje bij 😛 En wat wil je nog meer dan een vespa klein carter asbak xD?

De ontsteking zelf ziet er nog heel erg netjes uit, de spoelen etcetera, ziet er nog zo goed als nieuw uit :)! Condensator en cp’s worden gewoon vervangen met de revisie natuurlijk 🙂

Ontsteking eraf, nu nog de cilinder, cilinder en cilinderkp eraf halen zodat het blokje uit elkaar kan…

De zuiger is een beetje (ahum) versleten. Bovenste zuigerveer was volgens mijn erg ver af, want er zit een dikke koollaag onder de eerste zuigerveer en in het slotje ervan 😛

Lekker verse cilinderkop :S

Cilinder ziet er nog SUPER uit! Echt geen voelbare krassen!!! Kan dus nog een tijdje mee in principe :P!

Het carter van binnen ziet er nog prima uit! Beetje vieze plekken enzo, maar dat word allemaal schoon gemaakt vanzelf sprekend! Heb van de losse carters geen foto’s meer, want toen waren me handen te vies voor de foto camera 😛
Morgen haal ik even een slangenklemmetje die past op de inlaat, want heb nu geen goede liggen, en dan kan ik op mijn oefencarter eerst een proefboor maken…
Heb van JMPB ook het emailtje “order verzonden” gekregen 🙂 heb een iets andere bestelling geplaatst aangezien ik nog wat vergeten was 😉
2 mei 2008 om 22:33 #429807nice man 😀
en trouwens ook al heeft een 50cc krasjes erin, dan nog blijft die rijden 😀
zijn onverwoestbare cilinders als je ze goed behandelt 😀
2 mei 2008 om 23:10 #429808ja okey, maar dit is volgens mijn gewoon de originele cilinder uit ’94… En hij ziet er nog zo uit… maarja als het tellertje klopt, heeftie ook nog maar 5.5 duizendkm erop zitten
4 mei 2008 om 23:07 #429865Vandaag weer een heerlijk dagje bezig geweest in de schuur met de brommer. De dingen die ik heb gedaan zijn:
Krukas ontdaan van de lagers
Achterkoppeling gepolijst
Carters getuned en geflowedKrukas ontdoen van de lagers ging vrij soepel, heb nu twee goeie schroevendraaiers ervoor gevonden die ik in het vervolg kan gebruiken :)! Krukasje ziet er zelf nog erg nice uit 🙂

Het polijsten van de achterkoppeling is een langdurig proces (vooral het schuren gehehe). Heb als volgt geschuurt:
korrel 80 (schuurmachine)
korrel 100 (schuurmachine)
korrel 120 (schuurmachine)
korrel 150 (schuurmachine)
korrel 400
korrel 600 nat
korrel 1200 natDaarna de polijst borstel gepakt en begonnen met polijsten, verliep allemaal best wel vlotjes, om de zijkant te polijsten heb ik een klem gepakt waarmee ik de kopppeling op zijn kan zette en vervolgens aan de binnenkant vast klemde aan een houtenplaat die diende als werkblad.
Het resultaat mag er dan ook wezen!

ik vind het er zelf erg geil uit zien 😀Daarna ben ik begonnen aan de poorten in het carter. Allereerst heb ik met een ijzerzaag aan iedere zijde van de poort een stukje inkeping gemaakt gewoon via de zaag en daarna met de frees op de multitool de rest gedaan. Ik heb de poorten niet maximaal gepakt, gewoon om geen riscio te lopen met gaten maken in carter omdat ik dat bij het oefenen nogal snel vond gebeuren… Daarna ook nog het carter geflowed en met schuurpapier redelijk glad gemaakt, super glad is het niet, maar dat hoeft ook niet, het carter zelf is niets voor niets ruw van binnen 🙂
Het resultaat:

Zo zag de schuur eruit na een dagje 😛

Mijn vader heeft een email gestuurd naar een kennis van hem met veel connecties en het is zelf ook iemand die heel veel spullen heeft met de vraag of hij iemand weet met een kolomboor waar ik dan mijn inlaat even mee kan uitboren. Hopelijk reageert die persoon morgen al. Anders moet ik naar een maat van mijn toe die in een dorp hier een km of 10/15 vandaan woont om daar uit te boren als het kan, ik ga het niet met de handboor doen, want onze boor is niet sterk genoeg xD
Het jammere van vandaag is dat mijn multitool is stuk gegaan, hij werkt nog wel, maar ik kan mijn freesje er niet meer uithalen, de blokering is naar de haaien, gelukkig zit er 2 jaar garantie op en heb ik het bonnetje nog kunnen vinden(de multitool is nog niet eens een jaar oud!) Dus ga ik morgen even naar de gamma om te kijken hoe of wat, en wil ik ook gelijk even kijken of ze een slangenklem hebben die om de inlaat past… Anders even bij de brommerboer langst…
Wat ik nu nog moet doen:
Inlaat uitboren en uitveilen
Buitenkant carters mooimaken dmv staalborstel en daarna wil ik ze ook nog zwart spuiten.
De boel weer in elkaar zetten
Achterschijven van de achterkoppeling vervangen4 mei 2008 om 23:21 #429866
sjaak trekhaakman die koppeling ziet er gelikt uit
ben er zelf nu ook mee bezig om mijne te polijste.5 mei 2008 om 00:35 #429867Thanks, ik ben er zelf ook heel erg trots op 😀 het is even een kut werk, maar dan heb je ook wat!
5 mei 2008 om 07:53 #429868Leuke boosterpoortjes en een wreed gladde koppeling tiptop, Als het niet lukt met de kolomboor machiene kun je de inlaat ook nog altijd op de ouderwetse manier doen. Gewoon met de rattestaart(vijl) dus vind ik zelf persoonlijk veel beter omdat het dan een beetje ruimer word dan de diameter van een 13mm boor en dat je een veel mooier flow krijgt dan dat recht toe recht aan van de boor.
Succes en rustig aan.
TICKLING BARN5 mei 2008 om 08:13 #429869hoe moet ik dat dan precies doen crullie met een ratten staart? ik heb nu een 3.5mm rattenstaart om hem uit te veilen op het inlaat vlak xD
5 mei 2008 om 18:38 #429881zwaar gunstig, mijn dremel was gister dus kapot gegaan gisteren, dus ik vandaag naar de gamma en heb gewoon een gloednieuwe gekregen :D! weer met 40 accesoires erbij die ik al op gebruikt had enzo :p en ook een nieuw hss freesje van dremel 🙂 dus dat vind ik erg netjes van gamma! lang leve de 2 jaar garantie op de gamma apparaten 😛 ik kan iig weer even vooruit :D!
6 mei 2008 om 11:42 #429893Vandaag me bestelling van JMPB binnen 😀
Het topstuk van de bestelling was toch wel de cilinderkop 😛 38.4<41mm polini ciao kopje 🙂 daarnaast een hele hoop klein grut! heel wat boutjes moertjes en ringetjes. Nieuw busje remmenreiniger, een carbon stickervel (voor mijn dashboardje (H)) Wat pakkingen en een cilinder koelkapje en zo 😛 ik moet nu alleen wachten totdat de decompressieset in voorraad is 🙁 dan kan ik die bestellen en monteren 🙂 en dan kan die cilinderkop ook op het blok
6 mei 2008 om 14:03 #429897heb je niet een lokale brommerboer die een deco set heeft?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.