- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 april 2008 om 17:27 #428789
snaar ligt in de achterschijven te hoog 🙂 snaar staat tering slap kan hem met gemak naar elkaar trekken. En ik hoef die fiets niet zelf te betalen, dat doen mijn ouders 😉
3 april 2008 om 17:36 #428873Vandaag nieuwe vsnaar erop gelegd en vsnaar strak gezet… Allemaal prima verlopen 🙂 Hij start nu een stuk beter, moest met die slappe vsnaar een heel eind rennen 😛 Ik heb top etc nog niet gemeten…
Ook weer verder gegaan aan mijn leo aangezien ik een staalopzetborstel had gekocht voor mijn boormachine. De leo is nu bijna helemaal kaal, overal is de roest wel van af alleen is er nog tussen de ophangpunten van de achterkant is er wel nog dat er roest zit, dit moet ik ff met de dremel fixen met een smal schuurrolletje…
Heb al met mijn pa overlegd hoe ik hem het beste de lasnaden gaan branden etc. En ga het gewoon in de tuin doen tussen de schuttingpalen een draad spannen, maar ik moet hem nog flink schuren met een fijne korrel…
Foto’s hebk niet gemaakt, zoveel anders is het niet
17 april 2008 om 18:05 #429322Lang leve het mooie weer.
Vanmiddag hele middag bezig geweest met de leovinci! Hij is nu echt kaal helemaal kaal! Heb hem toen ook gelijk ff ontkoold (lang leve licht ontvlambare remmenreiniger :P) Dus dat is helemaal top. Daarna de boel even ontvet en daarna in dunne laag olie gezet zodat hij niet weer gaat roesten xD Hopelijk kan ik zaterdag en/of zondag aan de gang met het lasnaden branden en de blankelak aanbrengen…
Jullie horen het wel 🙂
Edit:
Meivakantie is ook al goed geplanned zo 😛Als eerst heel mijn blok reviseren enzo! Moet wel even vragen of dat school een bepaalde dag open is zodat ik mijn inlaat kan uitboren. Anders moet ik ff opzoek naar iemand die een kolomboor heeft! xD
Ook ga ik dan eindelijk mijn dashboardje maken :O 😛 En daarbij mijn KM teller en de hele shizzle aansluiten 🙂
20 april 2008 om 17:11 #429395Updeet!
Vandaag bezig geweest met de leovinci handmade. Een poging gedaan om lasnaden te branden, maar helaas is niet gelukt 🙁 Het geen wat ik fout heb gedaan is dat ik in 1 keer de hele uitlaat heb volgesmeerd met olie. Ik ben toen vervolgens gaan branden en daardoor kreeg ik erg lelijke, dikke lasnaden 🙁 maar goed, heb er weer wat van geleerd! Hijs nu weer ver kaal, maar ga hem nu echt nog een keer goed tot op het bot kaal maken en dan gewoon lasnaad voor lasnaad branden! Gelukkig is het over een week mei vakantie en die ga ik optimaal benutten 🙂
Mijn zusje had niets te doen dus die heeft een beetje zitten schuren aan mijn city power en me standaard uitlaatje 😛 die moeten ook nog helemaal netjes gemaakt worden en dan kan ik ze weer verkopen ofzo 🙂
Nadat het dus mislukt was had ik geen zin om het hele traject van schuren etc nog een keer te doen dus heb ik hem wel een stuk kaal geschuurd al, maar nog niet helemaal… Ik ben toen mijn traanplaatjes van me treeplankjes gaan polijsten om dat is uit te proberen. Het resultaat is mooi, van de eerste dan, bij de tweede kon ik niet lang genoeg doorgaan want me lamswolleschijf ging naar de balle :/ Is overigens maar tot korrel 400 geschuurd, want fijner had ik niet 😛
Wat foto’s 🙂
Van te voren

Het ophang systeem 😛

Twee touwtjes, met daaraan een stuk ijzer draad tussen zitten en daaraan kleerhangers gehangen en daaraan de uitlaat xD! het werkte wel 🙂 Kon overal goed bij !En erna

De treeplankjes, links geschuurd rechts gepolijst

Grote foto’s @ http://www.mijnalbum.nl/Album=WBZZPBSZ
Dat was het weer voor vandaag. Volgende week heerlijk vakantie (vanaf het weekend dan) en dan lekker bezig gaan met van alles en nog wat! ik moet alleen nog even een kolomboor regelen om mijn inlaat uit te boren :P!
22 april 2008 om 11:06 #429461Met het hedendaagse weer kon het niet anders dan een middagje beetje rond toeren en wat foto’s te schieten. Dus gisteren heb ik eerst men brommer een beetje gewassen en daarna de camera gepakt en wat foto’s geschoten en rond gereden 🙂
Wat foto’s

Alle foto’s : http://www.mijnalbum.nl/Album=A4RALNE6
Nu nog ff adobe premiere downloaden en dan een filmpje maken want heb ook nog een videotje geschoten 🙂
27 april 2008 om 16:25 #429610vandaag weer een heerlijk dagje aan het beunen geweest 😀 heb allereerst de athena afgewerkt, scherpe randjes zijn nu weg, vooral de zuiger had deze, maar ze zijn nu minder scherp gewoon goed naar mijn gevoel.
Heb daarna een carterset uit elkaar getrokken die nog niet getuned was. De krukas die erinzat was aan gefreest maar je wil niet weten hoe xD zal er nog wel is een foto van maken. Toen ik de boel uit elkaar had heb ik mijn voetpakking erbij gepakt en die aangepast op de athena(voor de 4 extra poorten etc) en toen ben ik dat gaan overtekenen op het carter en begonnen met frezen. Helaas was me frees ver bot dus ging niet zo soepel. Maar ik heb dus op 3 of 4 plekken een gat gefreest xD niet dat het uitmaakt want het carter was kapot, nu weet ik iniedergeval dat ik niet zo ver moet gaan met het frezen! Dat is natuurlijk al gunstig als een soort van oefening 🙂 Ik ga dus maar tot de helft v/d 4 poortjes ofzo frezen en die 2 andere poorten doe ik niet eens, want daar is de ruimte te klein voor. Foto’s hebk niet gemaakt want het was niet zo spectaculair.
Morgen even naar de gamma, 13mm boor halen en een of 2 nieuwe freesjes…
27 april 2008 om 21:05 #429620Vind je uitlaat wel veel te bruin 😐 jammer
Niet teveel in je groot carter fresen he :lol
29 april 2008 om 09:29 #429689ga gewoon rijden met die 50 athena man. Dan haal je dik 60/65. 35 is ook 10x niks
Of ben je bang om boetes te krijgen?
29 april 2008 om 10:56 #429690@Hansieb, hij is al weer zo goed als kaal en dan word hij goed gedaan 🙂
@Mattie, ik ga wel met die athena rijden en daar haal ik geen 60/65 mee dan hoor, hoop op 55km/h(het is maar een 50cc!), maar ik ga nu even naar de stad nieuwe dingen halen als een nieuwe frees, 13mm boor etc etc.
Heb dus ook al geoefend op die carters, proefdingen en dat is niet goed gelukt ben er dwars door heen gegaan op sommige plaatsen, maar die carters waren toch om weg te gooien :). Ik moet ook ff nieuw pakking papier halen en nieuwe pakking snijden want die ander was kapot gegaan en dan ga ik alleen die 4 poortjes open leggen in de pakking de rest laat ik zitten, die 4 poortjes die frees ik dan ook uit 🙂
30 april 2008 om 12:10 #429729Bestelling bij JMPB geplaatst
Bestelde item(s):
# Cilinderkop Polini CIAO 38.4>41MM €29.50
# M8 Sluitring RVS (Aantal: 2) €0.10
# M8 Borgmoer RVS (Aantal: 2) €1.00
# M6 Borgmoer RVS (Aantal: 2) €0.30
# Treeplankmoer Citta (Aantal: 4) €2.00
# M6 Sluitring (Aantal: 5) €0.25
# Bout Motorophanging Citta (Aantal: 2) €3.00
# O-Ring Dop Citta €1.50
# Decompressieset Citta €0.00
# Cilinderkoelkap Clip Citta €2.00
# Cilinderkoelkap Citta €3.50
# Voetpakking Citta Groot (Aantal: 2) €3.00
# Koppakking 65CC Citta €1.00
# Boutset Stuurklemplaat Citta €1.50
# Tapbout RVS M6 X 25 (Aantal: 1) €0.20Helaas kom ik er net achter dat de decompressieset tijdelijk is uitverkocht :@ :(! Ff mailen wanneer die komt dan…
30 april 2008 om 13:06 #429731decompressie kan je ook met je vinger indrukken 🙂
30 april 2008 om 15:55 #429736erwinko :
decompressie kan je ook met je vinger indrukken 🙂Doe ik ook altijd:P Veel te lui om da kabeltje vast te make..
30 april 2008 om 16:07 #429737hey als je je blok goed heb afgesteld dat hij start zonder choke dan kan je hem ook gewoon uitzette door je choke in te drukke
doe ik ook is lekker makkelijk en scheelt je weer een kabeltje
Andy30 april 2008 om 19:27 #429740ik heb het kabeltje wel! Maar voor die cilinderkop moet ik dus een nieuwe decompressie set hebben! en daarom dat ik die erbij heb besteld ;)!
@andyman, als je hem met choke uitschakeld verzuip je hem inprincipe iedere keer 😉
Mijn citta staat nu zo klaar dat ik morgen het blokje eronder uit kan halen :)! Het geen wat ik nu nog moet doen als eerst is dat ik een soort van standaard moet maken zodat ik mijn blokjes gewoon met de handboor kan uitboren ipv met een kolomboor en dat ik dan zeker weet dat ik recht boor, dat ga ik morgen dus maken van hout, dat hebben we toch zat staan, en dan wil ik ook gelijk zo’n soort van bok maken waar je je brommer op kan zetten tijdens het sleutelen…
1 mei 2008 om 08:02 #429746oeh ben wel benieuwd naar die bok die je gaat maken, tot nu toe heb ik ze alleen voor ciaotjes gezien!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.