Vespa-Ciao.NL
:: LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

15 berichten aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Loek
    Bijdrager

LeMoN :…en die top one die ziet er op de foto’s mooier uit dan hij werkelijk is! Het is echt dikke laag roest in de bocht 😉

LeMoN :…de top one heeft regelmatig in de olie gezeten ja, maar toen heeft hij 2 maanden stil gestaan en is hij gaan roesten helaas, maar het is geen dikke roest ofzo.

😕

Boeje 😀

LeMoN
      Topic starter

haha nouja de wat ik bedoel is dat er veel roest zit in de bocht en ook al bij de expansie, maar het is niet diep doorgeroest.

Vandaag kwam het zomer gevoel weer naar boven, en daarmee bedoel ik, SLEUTEL TIJD 😀

Ik ben eerst wat gaan kutten met mijn stoomcleaner die ik heb gekocht dingen een beetje schoon gemaakt etc niet gigantisch want ahc het regent een dezer dagen toch wel weer :S

Toen heb ik even mijn filter goed vastgemaakt, de klem die erop zat die was blijkbaar te groot :S even een andere gepakt en hij zit nu stevig vast…

Toen even mijn top one eraf gehaalt om mijn cilinderkop even los te halen, even in de cilinder gekekn en zitten geen warmloop sporen in zover dat ik kon zien 🙂 bougie was ook mooi bruin alleen koolaanslag in de kop maarja. Toen ook gelijk de oppervlakten die tegen elkaar komen goed schoon gemaakt en ook mijn koppakking schoon gemaakt om vervolgens de boel te monteren en valse lucht te vermijden, er zat blijkbaar een klein gaatje tussen de pakking en de kop waardoor hij een heel klein beetje valse lucht trok.

Toen kwam mijn moeder me vragen hoe alles ging, ik zo prima hoor en vroeg hoelaat het was. 5 uur, dus ik zo we gaan pas om half 7 eten toch? Ja, mooi ik de stoute schoenen aangetrokken en de malossi vario gepakt. Kwam ik erachter dat we een steek/ringsleutelcombi hadden in exact de goeie maat voor mijn grote vario moer, ik de boel los gehaald en de malossi vario erop gekeilt 😀 Heb de op een na zwaarste rollen erin gedaan van de polini set die tot 9,5gram gaat. En daarna natuurlijk getest. De trekkracht is een stuk beter dan std vario en de top is ook iets hoger, maar het is nog niet helemaal optimaal heb ik het idee, maar wat moet ik dan nu doen? Lichtere of zwaardere rollen erin monteren? Trekkracht is opzich wel lekker, maar mijn kromme achterschijven zijn een struikelpunt en ook staat mijn snaar wat slapjes, dat moet dus nog even gefixed worden maar dat komt later deze week… Met optrekken hoef ik amper aan mijn stuur te trekken of mijn voorwiel komt al omhoog dus dat is zwaar relaxt :P!

Ik heb ook een filmpje gemaakt, althans me zusje dan die heeft een filmpje gemaakt van mijn 🙂 Die komt er later op…

st3yn
        Bijdrager

Nice nice 🙂

Zodra de zon schijnt ga ik mijn citta ook maar eens ‘inwendig’ schoonmaken 😀

PoliniCitta
          Bijdrager

Kzal altijd bij het eraf halen van je cilinder nieuwe pakkingen erop zetten. Nu zal die vast ook wel gaan lekken binnen nu en een paar dagen.

LeMoN
            Topic starter

mattie, de pakking was nog helemaal perfect en het is zo’n alluminium pakking, daar kan weinig aan kapot gaan. Ik heb alleen mijn cilinderkop eraf gehaald btw, en zo vanaf voren erin gekeken zegmaar…

LeMoN
              Topic starter

FILMPJE 😀

Let niet op mijn blije kop 😛 zomer in je bol 😛 je weet toch 😛

LeMoN
                Topic starter

Heb op advies van hansieb & flick lichtere rollers erin gedaan, hij trekt nu nog beter op en de top is weer net iets hoger, maar ik ga van de week nog lichtere proberen kijken wat het effect is, ook ff me vsnaar weer strak zetten want die staat zo slap als maar zijn kan en dan keil ik er gelijk een nieuwe snaar op 🙂

VespaAvanti
                  Donateur

Gaat goed zo te zien:thumb
                    Waneer komt de 50 Athena er eigenlijk op?:?

ArvidW
                    Donateur

Sorry dat ik het zeg, maar dat ding van jou echt echt traaag zeg 😮 Lijkt in het filmpje echt niet alsof hij net 30-35gaat:? Std blok van Bart + Homoet reed nog harder 😛

Athena50 erop, blok goed tunen en gassen maar 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

LeMoN
                      Topic starter

ja arvid hij ging ook maar net 30-35 daar 😛 haha kwam door de zware rollen ook 🙂

De athena komt erop zodra ik een eigen fiets heb haha, ik heb namelijk geen eigen fiets en die moet ik toch hebben wil ik naar school gaan 😛 maarja van het weekend maar is ff kijken.

Zodra dat geregeld is ga ik beginnen het blokje te reviseren tunen en de hele reutemeteut, ga morgen nog even vragen of ik de kolomboor op school mag gebruiken 😛 Dan hoef ik niet te gaan ‘beunen’ met een handboor 😛

-Roy-
                        Bijdrager

zware rolle wil zeggen harder dude, hoe lichter de rolle hoe sneller hij optrekt. maar kan wel overtoeren gaan maken dan, (correct me if i’m wrong).
                          en ik vind ook dat ie maar sloom gaat, zeker hoe jij erop ligt.

Bo3T
                          Bijdrager

whaha tering dat ziet er egt dom uit :p. met 35 voorovergeleunt en benen naar achter. ga er normaal op zitte gek.
                            doe die athena cilinder er maar op dan rijd die vast wel veel beter ;).

die slip is trouwens wel egt gaaf haha. dat geluid :P.

Rebel

Ja dit is echt 3x niks haha

ik heb een compleet std blokje met vario en rijd nog harder als jou daar 😛 (snor ja)

LeMoN
                              Topic starter

ja haha ik was ook maar aan het kutten hoor rofl, sjonge jonge dat jullie nou gelijk weer zo moeilijk gaan doen.

@Rebel op een ciao misschien, maar citta heeft sowieso kleinere wielen en zoals ik al had gezegt, de rollen waren niet goed

@Roy, als een vario niet in zijn “versnelling” kan komen kan hij ook niet zo’n hoge top halen dus wat je zegt klopt deels maar niet altijd…
                                Werking rollen

Het gewicht van de rollen bepaald in principe de versnelling van de aandrijving. Met lichte rollen dus met een hoog toerental (bij het optrekken), zit je in een lage versnelling. Je komt bij het optrekken makkelijker weg. Als je namelijk in een hoge versnelling wilt optrekken heb je veel kracht nodig. Je moet er wel voor zorgen dat je teveel toeren krijgt (dus te lichte rollen). Dat zijn overtoeren, je zit dan zeg maar in een te lage versnelling, met als gevolg dat de vario/koppeling heel vaak moeten ronddraaien en dat je amper vooruit komt. Dat is ook nog eens slecht voor je onderdelen. Met het te hoge toerental wordt het vermogen niet helemaal weggegeven voor de aandrijving, maar wordt de energie omgezet is warmte, oververhitting dus. En die oververhitting zorgt voor slijtage van je onderdelen. Met zware rollen, dus een laag toerental (bij het optrekken), gaat je scooter een stuk langer mee en verbruik je een stuk minder benzine.
                                Als je rollen precies goed zijn zul je over het hele curve gemiddeld het beste rijden. Bij iets te lichte rollen trek je in het begin snel op en later maakt hij veel toeren maar neemt de kracht af. Bij iets te zware rollen kom je niet snel weg en begint hij zo na de 50 km/u pas lekker op te trekken. Het kan met te zware rollen zelfs zijn dat je toerental, en dus vermogen, af neemt als je boven de 40 komt. Met lichtere rollen verplaats je het punt met de meeste acceleratie meestal naar een lagere snelheid. De ideale afstelling is niet te lichte en niet te zware rolletjes, als je het juiste gewicht rolletjes hebt trekt hij geleidelijk op tot de top, met zo min mogelijk overhitting/slijtage.

Maar hij rijd nu een stuk beter al met die lichtere rollen.

@Boet tja ff een fiets kopen en dan kan ik aan de slag 😉

Green Machine
                                Bijdrager

in dat filmpje rijd die inderdaad gwn kut:con
                                  komt je snaar wel helemaal bovenin???
                                  ga gwn ff naar het station en ga daar ff op fietse tocht 😀
                                  houw je weer geld over voor je citta =p
                                  mja ben beniwud of het tune en reviseren allemaal zonder
                                  problemen gaat;) alvast suc6 ermee…

15 berichten aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 909)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.