- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 maart 2008 om 13:44 #428037
Leuk cilindertje, het lijkt wel ofdat hij al ff ligt gezien de oxidatie:con
Maar daar zal hij niet minder om rijden, afwerken, inrijden en gassen maar
8 maart 2008 om 13:48 #428038wazig, wrm heeft de 46mm athena die poorten niet open en de 50cc wel..
maargoed, mijne zag er wel wat blinkender uit, het ziet er iid net uit alsof ie al lang heeft gelegen.
maargoed, veel succes ermee
😀8 maart 2008 om 13:53 #428039Sja ik ga alleen de grote poorten afwerken, die 4 kleine poortjes durf ik het risico niet te nemen want ben bang dat ik mijn cilinder wand daar mee beschadigd, en deze zijn trouwens wel mooi afgewerkt en niet scherp. Maar ik moet ook me pakking nog ff aanpassen want die sluit die 4 poortjes helemaal af :O en ook een deel van die grote poorten laat hij open. Maar ik wacht nog even met monteren, pas na de tentamen week dat dat gaat gebeuren 🙂 en tja dat inrijden, 25km rustig rijden 25km spelen met het gas en daarna kan je gewoon rijden zoals normaal 🙂
8 maart 2008 om 13:54 #428040pakking is universeel, dus die moet je altijd even bijwerken 😉
8 maart 2008 om 14:06 #428041ja klopt, weet ik 😉 vind het ook niet erg, is zo gefixt! Ik ben alleen een beetje bang voor het afwerken van mijn cilinder en zuiger dat ik het verkloot :boos. Wat ik moet doen is de randjes van de poorten wat minder scherp maken en wat nog meer? Ik wil hier graag wat advies over voordat ik er aan begin!
8 maart 2008 om 14:10 #428042shuurpapier nemen, nat maken en beginnen?
wat willen we je nog voor advies geven:lol
gewoon voorzichtig die scherpe randjes afgaan, en dan komt het wel goed.8 maart 2008 om 14:20 #428043waarmee nat maken :P? olie? water? 😛
8 maart 2008 om 14:26 #428044waterproof schuurpapier:con
8 maart 2008 om 14:33 #428045ja omg, waterproof dan kan hij ook tegen olie hoor T_T 😛 ik wil het gewoon zeker weten snapte :P! maar hansieb had gezegt dat ik voor ik hem monteer de wand ff moet inpoetsen met wat olie dus da doek ook gelijk 🙂
17 maart 2008 om 22:03 #428256nou het is bijna zo ver, woensdag beginnen mijn tentamens en ze duren tot volgende week vrijdag (pasen ertussen :() Dan kan ik eindelijk me blokje eronder uit halen en de boel reviseren en nog tunen. Ik moet sowieso even het blokje uit elkaar laten want ik wil de kolomboor op school gebruiken om mijn inlaat uit te boren. Ik heb als het goed is ook een leo vince HM gekocht 🙂 daar ben ik ook wel blij mee vind dat wel mooie uitlaatjes en wou er altijd al een hebben 😀 Vallen de prestaties me tegen kan ik hem altijd nog door verkopen, maar ik ga hem eerst opknappen want hij is een beetje geroest 😉 Heb overigens nog niets gedaan aan de athena ook, die ligt hiero lekker warm op mijn kamer boven mijn bed 😛 dan kan ik er iedere avond nog even naar kijken en een kusje geven hahaha 😛
18 maart 2008 om 11:03 #428259Waterproof schuurpapier gaat wel lang duren maar is wel heel precies, ik doe het met een rond heel fijn sleutelvijltje waarvan ik de uiteinde rond heb afgelepen zadat bij een mogelijke uitschieter niet de cilinder word beschadigt. dan ben je echt in 5 minuten klaar met het bevelen/afronden.
TICKLING BARN18 maart 2008 om 12:06 #428260je nicasyl cilinder bewerken met een schuurpapiertje ?
dit materiaal is veel te hard hiervoor, vijl en lang bezig zijn of dremel op heel laag toerental denk ik..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 maart 2008 om 13:35 #428262het gaat toch maar om het afwerken? daar heb je toch geen dremel of vijl voor nodig..:con
het is maar beetje de scherpe randjes en braampjes erafhalen, dat lukt best wel met een schuurpapiertje.
en trouwens, in de poortjes zit geen nicasyl, en kort bij de randjes meestal ook niet..
(tenminste, bij mij niet:P)18 maart 2008 om 15:00 #428267het zijn puur en alleen de randjes, ik ga niet zoomaar voor de lol in mijn gloednieuwe athena vijlen 😛
ik heb het geld net overgemaakt van de handmade en die gaat morgen op de post 🙂 ben ik ook weer blij :D!
18 maart 2008 om 16:08 #428268een cilinderwand beschadigt neit zomaar hoor :p ik was ook altijd kei voorzichtig, maar had met een kapotte cilinder eens gekeken hoe snel die beschadigt. egt.. ik probeer een kras te zetten met een dunne schroevendraaier is egt niet te doen haha.
ook als je de schroevendraaier erop zet en dan met een hamer op de schroevendraaier slaat komt er geen klein krasje in.
had ik echt nooit verwacht dat het zo moeilijk zou zijn. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.