- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 maart 2008 om 15:55 #427863
Hallo luitjes
Vanmiddag weer beetje bezig geweest. Onder andere men city power opgeschuurt, bijna helemaal kaal nu 🙂 Ook ben ik bezig geweest met een blokje uit elkaar te halen, dit was het blokje van steven_stepje dat ik half jaar terug heb gekocht, een standaard cp blokje, en ik heb is gekeken hoe het allemaal in zijn gang gaat, ook een beetje geoefened met de gasbrander en dat lukte opzich allemaal wel goed. Heb 1 lager niet van de krukas kunnen krijgen (aan de kant van de koppeling zegmaar). Maar dat maakt niet uit, die krukas was toch al naar de klote…
Ik ben toen begonnen met het tunen van die carters om vooral de flow te verbeteren, heb dit met multitool met frees gedaan en zal zo wat foto’s posten daarvan, heb het nog niet afgewerkt dus ziet er nog wel grof uit.
Toen pakte ik het blokje erbij wat ik van speedenginevespa had gekocht met de afgebroken ophangpunt. En ik keek naar de cilinder en zag daar PM staan dus ik dacht huh? PM? ik ff std cilinder erbij gepakt en daar stond geen PM op, dus ik dacht gelijk daar zit een polini cilindertje op, ik de kop eraf gehaald, en zie dat het niet eens een 50cc was! Dus ik kijken draai de zuiger naar beneden zie ik daar een w-poort tevoorschijn komen :D! Ik helemaal blij, cilinder eraf gehaald en diameter is dus 43mm 😛 ik de cilinder bekeken en die ziet er nog heel erg goed uit, geen diepe krassen ofzo! Ik kwam er wel achter dat het een pen12 was, maargoed, dat maakt niet uit, ik was helemaal blij! Want had toch 50 euro voor dat blok betaald en kwam er toen achter dus dat dat ding kapot was, maar dat is nu weer beetje recht getrokken.
Ik ben van plan om voor de 43mm een imitatie 43mm zuiger te kopen op jmpb voor 12,50 en dan bestel ik ook nog de athena, omdat ik niet de heletijd met die w-poorter wil rijden, maar ik wil wel is testen hoe hard ik kan gaan met die w-poort 😛
Foto’s van de cilinder en van de getunede carters komen eraan!
2 maart 2008 om 17:41 #427875foto’s-foto’s…………
2 maart 2008 om 18:57 #427878Foto’s!
Carters: Let erop nog alleen maar gefreest niet afgewerkt…

Kijk deze gebeunde inlaat dan 😛

De polini w-poorter:

😀
2 maart 2008 om 19:02 #427879Hehe
is het nog wat die polini w poorter?nieuwe zuiger halen?
2 maart 2008 om 19:03 #427880de spoelkanalen hebben zo een mooie basis ja, alleen sommige dingen waren niet nodig geweest. als je kijkt naar het metaal wat je na het kanaaltje voor de smering hebt weggehaald was dat niet nodig geweest aangezien daar toch geen spoelkanalen lopen.
voor de rest als je het nog afwerkt is het wel goed, maar je gaat toch niet met die inlaat proberen te rijden he?
2 maart 2008 om 19:04 #427881heeft dit blok wel gelopen na dat hij is getuned(beunt) lijkt me niet want de inlaat staat dan tegelijk open met de uitlaat en dan komt de benzine terug in je cab. of in de filter
2 maart 2008 om 19:32 #427882dit is puur een test blokje geweest, coenbmx dat blokje heeft wel gelopen maar niet goed, door de inlaat zegmaar 😉 maar ik wou het eerst op een verkracht carter proberen voordat ik het pas op een echt carter deed =D dit carter gaat dus ook bij het grofvuil 😉 en ja frits voor die polini w poorter ga ik een imi zuiger kopen voor 12,50 🙂 geen zin om zo’n super dure polini zuiger te kopen voor 42,50…
2 maart 2008 om 19:55 #427883De zuiger die erbij zit is ook niet de originele.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 maart 2008 om 20:02 #427884zou goed kunnen tonni, heb der zelf nog niet zo’n verstand van, om eerlijk te zijn is dit mijn eerste snelle cilinder in mijn bezit 😛 en ik wist het nog niet eens 😀 maar ach, met zo’n imitatie zuigertje zal hij ook best zijn werk doen ;)!
Edit: timoo wat bedoel je precies met wat overbodig is want ik weet niet precies wat je bedoelt :D!
2 maart 2008 om 21:54 #427889
dit bedoel ik ong. al het materiaal binnen de rode circel kan je er de volgende keer net zogoed oplaten, het lijkt mij onfunctioneel, behalve als je kanaaltjes voor boosterpoortjes dor gaat trekken.
2 maart 2008 om 22:41 #427891ok :D! en tja er komt een athena 50 op dus moet wel poortjes erin maken 🙂 maar dan ga ik ook eerst oefenen op deze carters!
3 maart 2008 om 08:37 #427893De zuiger hoort bij een 43mm autisa.
Ik zou een vertex zuiger van 22,50 kopen als ik jou was, of anders de zuigerveren van die van 12.50 vervangen voor polini veren(als dat kan) want die imi veren zijn in no time op.
Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad, ik kocht een blok wat behoorlijk gaar was, toen bleek er tot mijn verbazing een zgan 41mm Polini op te zitten:D
3 maart 2008 om 16:23 #427903Edjuh :
De zuiger hoort bij een 43mm autisa.Ik zou een vertex zuiger van 22,50 kopen als ik jou was, of anders de zuigerveren van die van 12.50 vervangen voor polini veren(als dat kan) want die imi veren zijn in no time op.
Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad, ik kocht een blok wat behoorlijk gaar was, toen bleek er tot mijn verbazing een zgan 41mm Polini op te zitten:D
Bedoel je die zuiger met dat grafiet erop? Wat is daar het nut van, want voor 3 euro goedkoper heb je ook een vertex zuiger maar die is gewoon glanzend?
3 maart 2008 om 16:26 #427904die grafiet zuiger moet je niet nemen, de slotjes komen door de W poort heen,
niet echt bevordelijk46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel3 maart 2008 om 16:29 #427905Herr FlicK :
die grafiet zuiger moet je niet nemen, de slotjes komen door de W poort heen,
niet echt bevordelijkGewoon de normale vertex dus dan van 19,50?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.