- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 februari 2008 om 10:16 #427393
@Flick, dus wat jullie zeggen moet ik maar gelijk doen? Waar slaat dat nou weer op. Ik “negeer” dingen omdat ik ze niet gelijk uitvoer. Dat is wel erg kortaf. Ik stel een vraag, vervolgens krijg ik antwoord op mijn vraag wat ik erg prettig vind natuurlijk. Maar als ik een antwoord op een vraag heb wil het niet meteen zeggen dat ik het ook moet doen. En ookal zou ik het zo graag doen, momenteel gaat het gewoon niet. Ik kies school echt wel voor mijn brommer, want die brommer is maar een hobby en school bepaald mijn toekomst. Ik wil niet zeggen dat ik jullie hulp niet waardeer, juist wel! Als ik niet zou willen weten wat er aan de hand was, zou ik de vragen ook niet stellen!
@Barry, daar had ik nog niet aan gedacht, dat maakt het natuurlijk wat makkelijker om de boel na te kijken, ik moet dan wel even mijn top one los maken, maarja dat wou ik toch al om de bouten even wat strakker aan te draaien en ik er zo niet bij kan. Dankjewel voor de tip ;)!
@Loek, waar gaat het hier over een brommerboer? Dat was een paar pagina’s terug toen ik met men handen in me haar zat omdat ik niet meer wist wat er aan de hand was. Nu rijd mijn brommer weer en is dat probleem dus opgelost!
16 februari 2008 om 17:53 #427404met dat geschreeuw hier op het forum met ik heb geen tijd en maar replys invullen hat ik al 2 blokjes gereviseert, haal je cilinderkop eraf gaat egt easy bij een citta en kijk of je sporen ziet, zoniet dan doe je de kop erop en klaar, ding rijd dan egt nog wel hoor, zie je wel sporen laat je het hier weten
moelijk he
pff egt hij
16 februari 2008 om 18:52 #427406Hahhaa idd kenny
Je moet alles zelf weten maar als je maar blijft zeuren van hoe moet dit en dat en je er vervolgens niks mee doet vinden veel mensen gewoonweg dom!
Als je nu al zoiets hebt van tis geen warmlope 🙂 word het nog leuk bij je athena straks
16 februari 2008 om 19:04 #427407Je zegt wel ja ik doe dat nog wel, maar heb er nu geen tijd voor, als je dan even stopt met vragen te stellen totdat je het ook Daadwerkelijk hebt gekeken. dan kan ik het nog snappen.
en al die onzin van ja maar dan moet ik me top one loshale, tja dat weet iedereen hier wel, en dat boeit toch verder geen kont.
16 februari 2008 om 19:43 #427408Kenny, die reply’s vul ik niet achter mekaar in of wel soms? Ik schreeuw niet. DAN ZOU IK ZO PRATEN.
Hansieb wtf? Ik zeg toch niet dat ik er NIETS mee doe!? Nogmaals ik ben niet gelijk verplicht om het DIRECT uit te voeren.
Ik wil gewoon zo veel mogelijk informatie hebben voordat ik werkelijk aan de slag ga. Niet dat ik dingen ga doen en vervolgens blijkt het dat toch niet te zijn en vervolgens de boel weer aan de kant moet leggen om later weer aan verder te gaan. Dan duurt het alleen maar langer.
Roy hoezo zou ik moeten stoppen met vragen stellen? Waar is een forum anders voor?
fo·rum (het; fora, forums; forumpje)
,1 ,website waar men informatie of meningen kan uitwisselen over een bepaald onderwerp
,2 ,bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
,3 ,groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
,4 ,(geschiedenis) plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.16 februari 2008 om 19:51 #427410Wil je even ophouden met irriteren, ik irriteer me er wel aan.
Als meer mensen zulke dingen zeggen zullen we niet zomaar lullen lijkt mij ?
Door te oefenen, klussen, klooien etc leer je van. oftewel in de werkelijkheid iets doen.
Wij bedoelen dit echt allemaal niet verkeerd, anders zou ik niet eens reageren hier!!
Al met al weet ik nu niet eens meer wat je probleem is, en wat nou de bedoeling en wat je wil ?46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 februari 2008 om 23:20 #427416ja of jullie snappen gewoon mijn idee niet. Ik wil gewoon meerdere mogelijke redenen van mijn probleem weten. En dat kan ik nu dus gaan nakijken. Het is of een warmloper of iets met mijn CP.
Ik snap ook wel dat je door praktijk ervaring op doet hoor, dat hoef je me niet te vertellen. Maar ik moet wel weten waar ik moet kijken als er iets aan de hand is. En nu heb ik 2 mogelijke dingen, dus wat me nu resteert is dat ik dat ga nakijken. Maarja jullie lopen opeens moeilijk te doen omdat ik het niet meteen doe? Dat vind ik nou onzin…
16 februari 2008 om 23:39 #427417Mijn mening: In plaats van hier bekvechten had je al 50 keer je CP’s kunnen afstellen/vervangen en je cillinderkop kunnen loshebben :pest
1 website waar men informatie of meningen kan uitwisselen over een bepaald onderwerp
Naja mijn mening is dus dat je gewoon even snel je cillinderkop moet losmaken en kijken. Verder moet je maar zien wat je met dit (vrijblijvende) advies doet.
17 februari 2008 om 10:56 #427427zucht, ik ben niet uit op bekvechten ofzo, maar er word hier moeilijk gedaan omdat ik iets niet direct uitvoer, en dat vind ik gewoon onzin.
maar ik ga dus mijn cilinderkopje eraf halen en dan is kijken wat voor onthullingen er komen en als dat dus allemaal er goed uit ziet dan komen de cp’s aan de beurt, die stel ik dan af en draai het goed vast en zodra de athena 50 erop komt dan word het blok eerst helemaal gereviseerd en ook de CP & de condensator vervangen 🙂
maargoed iedereen bedankt voor de informatie voor nu weet ik dus wat me te doen staat!
edit: 1300ste post:bier
17 februari 2008 om 13:39 #427430
!Japieoh!_!Ciao!Bartjee: We houden er nu over op.
28 februari 2008 om 18:56 #427753Weer een berichtje van mijn kant. Momenteel heb ik het gigantisch druk met school. En dus totaal geen tijd, helaas, om aan mijn citta te sleutelen, de malossi vario enzo ligt dan ook nog in de schuur. Binnenkort komt me salaris binnen en dan ga ik een athena 50cc bestellen en daar dan ook de benodigde sproeiers voor bij bestellen natuurlijk! ook gelijk ff nieuw naaldlagertje, kan nooit verkeerd zijn.
ik heb even een lijstje gemaakt van onderdelen wat ik nog wil bestellen bij verschillende shops ook.
– JMPB –
Athena 50cc,,, €75,00
Sproeier 62, 64, 66, 68, 70,,€2,00 p.s
Naaldlager 10mm,,,,€3,50
Tapeind set,,,,€3,50
Polini Filter,,,,€8,00
Handvatset Druppel Groen,,€5,00
4x Treeplankmoer Citta,,,€0,50 p.s
2x Zijschermbout Kort Citta,,€1,50 p.s
2x Zijschermbout Lang Citta,,€1,50 p.s
2x Bout Motorophanging Citta,,€1,50 p.s
2x Trapasbus Nylon,,,€2,00 p.s
4x Zijschermboutveer Citta,,€0,50 p.s
Bout Subframe Citta M10 x 120,,€2,00 p.s
Boutset Stuurklemplaat Citta,,€1,50
Balhoofdset CPL Citta,,,€12,50
2x Stofring Subrame Citta,,€1,50
4x Voorvorkkeering Citta,,€3,50 p.s
Totaal:,,,,,€155,00 exclusief verzendskosten– Scooter en Minibike Shop –
Treeplank Links Origineel Zwart,,€13,70
Treeplank Rechts Origineel Zwart,€13,75
Voorspatbord Zwart met beugels,,€8,95
Achterspatbord origineel,,€21,50
Framecover Zwart,,,€15,50
Gereedschap deksel zwart,,€3,50
Motorschermset Zwart,,,€15,50
Benzinekraan,,,,€4,95
Ontluchtingskraan,,,€3,25
Totaal:,,,,,€100,60 exclusief verzendskostenTotaal van alles:,,,€255,60 exclusief verzendskosten
Ook heb ik het mooi gefixed dat ik 20% korting krijg op bepaalde dingen bij de gamma als bijvoorbeeld spuitbussen enzo, dingen die dus opgaan, niet op machines, dit via een vriend van me :).
ga binnenkort een schuurmachine halen, die hebben wij niet :S en dan ga ik me uitlaatjes op schuren en helemaal opnieuw in de lak zetten (ook de top one!)
28 februari 2008 om 19:00 #427754Je moet nog zelf 19% btw bij die van de brommerondelenshop rekenen… :kots
28 februari 2008 om 19:02 #427755
RebelJa die snijders gast zou ik niet vertrouwen jong 😉
Gewoon een tip he best kans dat je cilinder gebruikt is je geen zuigerveren krijgt of blabla
weinig goed over die kerel te vertellen.28 februari 2008 om 19:03 #427756Serieus? das zwaar balen man, ik dacht hmm 55,95 voor een athena 50, niet verkeerd! Zou zwaar mnooi zijn want dat is veel goedkoper dan JMPB maar als de referenties zo slecht zijn haal ik hem daar niet
edit:
lijstje aangepast, nu nog maar bij 2 winkels 😉1 maart 2008 om 21:40 #427839Yeey vandaag mijn salaris binnen gekregen, nouja salaris, het is meer vakantie geld. Ben namelijk weg gegaan bij me oude werkgever, had 11 euro salaris en 94 euro vakantie geld en nog wat dingen, hetk wam uit op een mooie 123 euro 😀 lekker dus! Van de week komt het als het goed is ook van dominos binnen :D! En dan word er een 50cc athena besteld met 62,64,66,68,70 sproeier een nieuwe naaldlager en ook gelijk nieuwe tapeinden, als ik dan me cilindertje binnen hebt wacht ik nog wel even een paar weekjes voor ik er mee begin, over een week of 3 heb ik namelijk tentamens en wil daar toch even tijd in investeren, plus dat ik nog een hoeveelheid boeken te lezen heb T_T.
Maargoed, ben vandaag wel even naar de bouwmarkt geweest en heb daar een aantal leuke dingentjes gehaald:
Schuurmachine (handpalm, deze hebben me ouders gekocht maar mag ik ook gebruiken) koste 15 piek, en ga ik morgen al is testen op de citypuffer bij het opschuren :D!
Hittebestendige lak (blank) van motip
Polijstding voor op een opzetstuk van een boor
Opzetstuk voor polijst ding 😛Van de week nog ff langs de gamma en een veiligheidsbril halen samen met polijst pasta(blok) en belgom, waarschijnlijk even via een maat regelen, die krijgt namelijk 20% korting en das toch weer mooi meegenomen 😛 En misschien ook maar een extra frees, voordat ik mijn blokje ga tunen 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.