- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 februari 2008 om 20:07 #427331
LeMoN :
Onderdeeltjes zijn binnen! Van het weekend er maar is aan sleutelen. Vario enzo erop leggen, wel moet ik nog even uitvinden hoe ik die nieuwe schijven moet monteren.Zou iemand mijn dit even kunnen uitleggen? Want ik heb nog nooit de schijven van mijn vario eraf gehaald (A)
Is zat over te vinden op de site maar zal het ff uitleggen:
Aan de achterkant van de koppeling zit een grote moer, hiervan sla je eerst de borgring terug, vervolgens draai je de moer los.
Pas wel op dat je schijven je niet om de oren vliegen want als de moer los is kan de druk van de veer gelijk los!
Vervolgens pak je de schijven er af, en haalt de veer er af.
De nieuwe er in zetten is hetzelfde maar dan andersom;)13 februari 2008 om 20:15 #427332okey mooi, ik heb ook nieuwe moer en borgring erop gezet dus dat is dan ook prettig.
Thanks voor het uitleggen!
14 februari 2008 om 16:18 #427335Vandaag iets vaags meegemaakt.
Ik was aan het rijden en reed volgas op top. Was al een flink stuk aan het rijden en opeens blokeert mijn blokje voor ongeveer 1 a 2 seconde, hij viel niet uit ofzo, maar hij viel terug in snelheid en hij maakte ook geen ontploffing dus alsof de krukas even bevroor. ik schrok me het apelazerus en ben daarna ook met een gangetje van 30km verder gereden.
Toen ik weer naar huis reed reed ik weer een stuk volgas & op top en toen had ik hetzelfde maar toen was het echt een fractie van een seconde dus niet echt te merken, maar ik voelde en hoorde het wel. Tijdens dit alles blokeerde me achterwiel volgens mijn niet dus ik weet nu niet of dat het erop lijkt dat hij gaat vastlopen of iets dergelijks of wat het dan zou kunnen zijn.
Kan iemand mijn vertellen waardoor dit veroorzaakt kan worden? Niet dat ik helemaal paniek gaat zaaien, maar als er een kans zit dat mijn cilinder binnen kort vastloopt dan weet ik dat ik geld moet gaan apart leggen voor een athena 50cc.
14 februari 2008 om 16:30 #427336das raar hebk nog nooit meegemaakt
14 februari 2008 om 16:40 #427337dankje voor de aanvullende reactie :/
14 februari 2008 om 16:57 #427338dat kan wel een warm loper zijn geweest
14 februari 2008 om 17:11 #427339heb ik ook gehad bij mijn 70cc dr evo, dopje olie in de tank erbij gedaan en toen deed ie het niet meer..
ik heb gare zuigerveren, misschien dat het ook daardoor kan komen.. dat de veren gewoon helemaal versleten zijn en dat de slotspeling veel te groot is..:con14 februari 2008 om 17:23 #427340Ik heb ook een keer hetzelfde probleem gehad. Reed lekker met een km of 45 opeens blokeerde alles en stopte me brommertje. Ik meteen proberen of ik met de hand me blok nog kon draaien. Voelde nog goed en kon hem meteen weer starten. Ik dacht dat hij op het punt stond om vast te lopen. Na het vervangen van me cilinder+zuiger was het probleem er nog een keer. Na lang zoeken kwam ik erachter dat het scharnierpuntje van me contactpunten een beetje rot was waardoor me punten dus waarschijnlijk bleven hangen en op een verkeerd moment losschoten(halverwege compressieslag ofzo). na het vervangen van me contactpunten was het probleem weg.
14 februari 2008 om 17:28 #427341wel raar dan, want ik heb elek. ontsteking (lemon ook neem ik aan:?)
14 februari 2008 om 18:13 #427342Als ik terug lees denk ik dat lemon nog met zijn cp blok rijd aangezien zijn elek.kickblok in de verkoop ging.
14 februari 2008 om 19:32 #427350klopt inderdaad ik heb CP blok.
@Roy, een warmloper lijkt me stug met het koude weer van vandaag…
@Diac, er zijn nieuwe zuigerveren op gegaan toen het cilindertje op het kickblokje ging.
@Vincent, thanks. ik zal er is naar kijken, misschien zitten ze gewoon niet goed vast ofzo ;)! Iniedergeval dankje voor de tip!
14 februari 2008 om 19:42 #427351LOL warmloper lijkt mij niet zo stug , ik zou je cilinder er maar eens aftrekken!
14 februari 2008 om 22:50 #427356warmloper power 😀 gegarandeerd, heb precies hetzelfden gehat pcies hoe jij het vertelt 😀
14 februari 2008 om 23:02 #427357Verkoop je Citta man. Mieperd.
14 februari 2008 om 23:41 #427358Hehehe, goeie:P gewoon eerst es kijke wa er aan de hand is, als je warmloper hebt gehad is het normaal dat ie het erna weer doet, kijk maarus in je cilinder ja zoals hansieb zei
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.